Diete si regimuri

De ce nu trebuie sa eviti cartofii

Publicat: 17 mai 2012
7

Evitati de catre cei care tin dieta, pe motiv ca „ingrasa”, cartofii reprezinta in realitate un aliment minune, continand chiar o cantitate mai mare de vitamine, minerale si nutrienti decat cele regasite in banane, broccoli, sfecla rosie, nuci si avocado, informeaza cotidianul Daily Mail.

Potrivit unui studiu, un cartof contine de cinci ori si jumatate mai multe fibre decat o banana medie si contine mai multa vitamina C decat se gaseste in trei avocado.

„Credem ca bananele contin o buna sursa de potasiu, si asa este, dar cartofii au o contributie mai semnificativa la dieta” afirma Sigrid Gibson, nutritionist independent, care a initiat studiul, potrivit Daily Mail.

Cercetatorii au identificat de asemenea in cartof mai mult seleniu mineral decat in seminte si nuci.

Studiul a fost realizat de catre Sigrid Gibson, in numele organizatiei Potato Council. Acestia au dezvoltat o aplicatie pentru telefonul mobil, care compara cartofii cu celalalte alimente traditionale.

„Este important sa aveti o varietate de alimente in dieta dumneavoastra, dar, uneori, atentia noastra este indreptata catre lucruri noi si subestimam alimentele de dinainte, cum ar fi cartofii, precum si modul in care acestea se compara cu alte, de multe ori mai scumpe” afirma Sian Porter, consultantul dietician al Consiliului Cartofului.




Adauga un comentariu