News Flash:

De necrezut: Batjocura la adresa iesenilor! Iata cine a cumparat harburile de autobuze folosite de RATP Iasi

18 August 2017
3622 Vizualizari | 0 Comentarii
• Executata silit din cauza datoriilor uriase, RATP Iasi a fost nevoita sa vanda mijloacele de transport ramase in patrimoniu • Singura companie care s-a oferit sa cumpere mijloacele de transport aflate intr-o stare avansata de degradare este chiar noua firma care a luat locul RATP-ului • Prin aceste artificii fiscale, iesenii vor fi nevoiti in continuare sa circule in mijloace de transport jalnice

Dupa ce a intrat in insolventa, bunurile Regiei Autonome de Transport Public Iasi au fost scoase la vanzare prin licitatie publica pentru acoperirea datoriilor. Cele mai multe bunuri ramase in patrimoniul regiei sunt autobuzele MAZ, cumparate in vremea primarului Gheorghe Nichita cu un pret de patru ori mai mare fata de cel al pietei, si care acum se afla intr-o stare avansata de degradare.

Pe langa cele peste 50 mijloace de transport, mai multe tramvaie uzate si un lot de bunuri cu piese de schimb au fost scoase la vanzare cu un pret initial de peste 5 milioane lei. Daca la primele termene de licitatie nu s-a prezentat niciun ofertant, bunurile au fost adjudecate in cele din urma catre Compania de Transport Public Iasi pentru suma de 3 milioane lei.

Citeste si : Detalii incendiare din falimentul RATP Iasi: Autoritatile locale au incercat sa pacaleasca statul

"Aprobarea vanzarii directe catre CTP Iasi SA, conform ofertei depuse, a blocului de bunuri mobile din patrimoniul RATP Iasi RA, conform publicatiei de vanzare, la pretul total de 3.087.402 lei, reprezentand 65 la suta din valoarea de evaluare. La sedinta de vanzare s-a prezentat doar ofertantul Compania de Transport Public Iasi SA, in favoarea caruia au fost adjudecate bunurile mobile ale debitoarei. Adjudecarea s-a facut pentru suma de 3.087.402 lei, cu plata in maxim 12 luni, la care se adauga TVA", se precizeaza in procesul verbal incheiat in urma licitatiei.

Cele 50 de autobuze MAZ 103-062 au fost vandute la licitatie cu preturi cuprinse intre 5.882 lei si 13.640 lei bucata. Mai mult, la vanzare au fost scoase si 12 tramvaie tip GT8 estimate la pretul de 55.180 lei bucata, care se vand in total cu 511.818 lei. Aceste tramvaie au fost ori donate, ori achizitioante din mai multe orase din Germania in anii precedenti.

Citeste si : BZI a avut dreptate! Licitatie cu dedicatie: firma lui Vasile Puscasu umple Iasul de sicrie pe patru roti

Una dintre cele mai mari tepe la Primaria Iasi

Autobuzele MAZ, cele care au starnit un imens scandal in timpul primarului Gheorghe Nichita pentru ca au fost cumparate la un pret de patru ori mai mare fata de cel al pietei (ceea ce a dus la o lipsa de fonduri acuta in transportul public iesean pentru aproape 20 de ani), sunt folosite acum pentru a scoate RATP-ul din procedura de insolventa. Concret, lotul de autobuze MAZ cumparate cu o suma de 11,5 milioane euro, la care se adauga dobanzi de inca 3,5 milioane euro, sunt vandute toate la licitatie cu suma de 110 mii euro, in asa fel incat datoriile inregistrate de RATP sa fie acoperite.

Cele 50 MAZ-uri au fost achizitionate cu scandal in 2005, in urma unei licitatii desfasurate la Bucuresti. Sefii Primariei au decis sa cumpere autobuzele prin leasing la suprapret, un calcul sumar aratand ca fiecare MAZ ajungea sa coste 200 mii euro. Contractul a fost incheiat pe sase ani si jumatate, primele sase luni reprezentand perioada de gratie, in care nu se platesc rate. Cu acesti bani, iesenii puteau beneficia de autobuze mult mai performante decat cele produse de constructorul din Belarus.

Mai mult decat atat, contractul de leasing incheiat cu S.C. Ager Leasing S.A. presupune plata a cel putin 1,8 milioane euro pana in martie 2012. La acestea se adauga, insa, si comisioanele si dobanda la contract, ceea ce va duce in final platile catre 2 milioane euro.

Citeste si : Atentie! Autobuzele lui Nichita, sicrie care explodeaza

Dupa calculele efectuate de specialisti, fiecare autobuz MAZ aflat pe traseu a inregistrat o pierdere de circa 240 lei in fiecare zi, tinand cont de pretul de achizitie si costul de intretinere raportat la profitul adus prin vanzarea biletelor. Practic, cele 50 de autobuze MAZ au provocat o paguba zilnica de 12.000 lei, adica 4,38 milioane lei pe an.

Pentru a putea face fata acestor cheltuieli uriase de operare a autobuzelor aduse din spatiul ex-sovietic, conducerea RATP a decis sa renunte la posturile de taxatori din autobuze si tramvaie, ceea ce a dus la pierderea a peste 100 de locuri de munca. Licitatia lotului de autobuze MAZ a facut obiectul unui dosar ajuns pe masa Departamentului National Anticoruptie si in atentia Autoritatii Nationale de Control de la acea vreme.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

transport public vanzare licitatie bunuri ctp iasi patrimoniul ratp
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1351 (s) | 22 queries | Mysql time :0.016381 (s)