News Flash:

De necrezut! Birocratia pune frana celui mai important proiect al Iasului. Nimeni nu mai intelege nimic!

11 Februarie 2019
4041 Vizualizari | 4 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7383 RON (0.0000)
USD: 4.2016 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
raul Prut

• Detalii incredibile despre o investitie uriasa din zona judetului Iasi • Un proiect de infrastructura ridicat la marginea judetului bate pasul pe loc din cauza unei simple hartii • De mai multe luni, totul pare ca s-a blocat, iar lucrarea bate pasul pe loc • Proiectul facut nu poate fi inaintat din cauza unei alte institutii a statului • Mai multe specii de vietuitoare din raul Prut tin totul pe loc, spre disperarea autoritatilor • Drumarii ieseni dau asigurari ca podul nu va fi mutat, in ciuda insistentelor altor persoane

Un prim pas legat de cel mai mare obiectiv de infrastructura din zona Moldovei a ajuns sa fie tinut in loc. Proiectul autostrazii A8 Ungheni - Iasi - Targu Mures ar urma sa beneficieze de o finantare de cateva zeci de milioane de lei pentru reviziurea studiilor de fezabilitate.

Obiectivul ar urma sa fie finantat pe tronsoane, cel mai afectat urmand a fi chiar Iasi - Targu Neamt, proiect demarat prin parteneriat public-privat, si care ar trebui realizat in 2022. Doar ca, in acest caz, lucrurile au ajuns sa se complice din cauza podului peste raul Prut, pod care ar urma sa faciliteze legatura cu zona Ungheni din tara vecina.

În bugetul actual au fost alocati 950 de mii de lei pentru podul peste Prut de la Ungheni, fonduri destinate demararii proiectului. Numai ca nici la aceasta ora nu s-a rezolvat cea mai mare problema dintre toate, respectiv aria naturala protejata care se afla langa piciorul podului. Pe partea romana podul trebuie ridicat in dreptul localitatii Golaiesti din judetul Iasi. Pe actualul amplasament insa si-au gasit loc peste 30 de specii de pesti pentru a depune icre. In aceste conditii, Agentia pentru Protectia Mediului (APM) Iasi a propus mutarea amplasamentului podului respectiv in aval, in comuna Ungheni, pentru ca speciile respective sa nu aiba de suferit.

De altfel, in spatiul public au aparut informatii legate de faptul ca podul de la Ungheni va fi mutat in avalul raului Prut din cauza ariei protejate. Numai ca sefii DRDP Iasi au aratat ca studiul de fezabilitate a fost deja realizat si ca proiectul va merge inainte in forma actuala, fara ca podul sa fie mutat. Ovidiu Laicu, Directorul Drumurilor Regionale, a mentionat ca s-a incercat aceasta varianta pentru a ca este mult mai viabila si ca in niciun caz nu poate fi vorba de mutarea podului in alta parte.

In plus, Laicu a sustinut si faptul ca nici autoritatile moldovene nu sunt incantate de mutarea podului din moment ce toate studiile pe partea lor au fost facute pe amplasamentul actual. "Locatia podului peste raul Prut a ramas in aceeasi pozitie. Studiul de fezabilitate a fost finalizat, mai raman de alocat bani pentru proiectare si executie. Problema este insa alta. Sunt doua documente ce trebuie initiate si care acum incurca lucrurile. Una tine de declararea obiectivului de interes national pentru a nu mai depinde de aria respectiva ce este protejata. Daca obiectivul este declarat de interes national nu mai conteaza alte aspecte. Mai trebuie si acordul intre cele doua state pentru investitia respectiva, statul roman si Republica Moldova. Cei de la Mediu si cei de la Transporturi trebuie sa faca o hotarare de Guvern prin care se rezolva situatia cu aceasta arie. Este un obiectv de interes nu national, ci international. Daca tot s-au alocat banii, lucrurile sunt clare. Altfel nu cred ca nu se mai dadeau banii pentru un astfel de proiect", a spus Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iasi.

Citeste si: Uluitor! Aceste detalii vor tine in loc proiectul autostrazii Iasi-Targu Mures timp indelungat. Nimeni nu a luat in calcul ca se va ajunge la asa ceva - FOTO

Ariile protejate tin in loc totul

Prin construirea unui pod peste Prut si implicit a tronsonului de autostrada pe relatia Iasi - Ungheni, se poate realiza legatura cu reteaua rutiera din Republica Moldova, inclusiv cu capitala acestei tari, distanta dintre Iasi si Chisinau fiind diminuata cu 25 kilometri. Insa, situatia ariilor protejate care cuprind traseul autostrazii A8 este mult mai complexa.

Pe traseul autostrazii sunt mai multe arii protejate, iar legislatia impiedica demararea vreunei constructii in aceste zone. Specii de pasari, alte animale sau arbori protejati se afla chiar pe traseul proiectului, iar intre institutiile care raspund de aceste lucruri s-a iscat deja un razboi tacit. Numai in Iasi sunt arii intregi pe traseul autostrazii, toate acestea putand duce la un blocaj iminent la care nimeni nu s-ar fi gandit.  

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

infrastructura finantare autostrada pod raul prut apm arii protejate
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (4)

Floricica  | #689110
Pentru a nu se face nimic am gasit ariile protejate de care nimeni nu a stiut pana acum.Auzi pestii au gasit locul chiar la piciorul podului.Fa podul ,pestii isi muta locul,apoi daca este locul asa prielnic ei se intorc singuri fara aprobare de la mediu,guvern,parlament si bineinteles daca vrea presedintele care nu VREA sa semneze.
Jan  | #689119
E clar acum. Pestii sant de vina. Oamenii sunt neputinciosi.
safta  | #689139
Așteptăm, acum, să vedem ce facem cu colonia de cârtițe de la Bogonos!
Oricum, Coana Veorica a declamat sus și tare că până în 20-22 se face Ungheni-Iași-Tg. Neamț, iar până în 20-26 se face și Tg. Mureș-Tg. Neamț!!! Dați bătaie, nu faceți pod peste Prut ci pasaj subteran, iar, în rest, unde cresc copaci valoroși(de parcă au mai scăpat mulți de drujbă...), faceți pasarele!
Până în 2026 nu vedem noi nici variantele S și N ale Centurii Iașului, nici Iași-Suceava, nici Tg. frumos-Flămânzi-Botoșani...
Radu  | #689151
Goange marca securistilor din psd care de 30 de ani tin in frana dezvoltarea tarii!
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1633 (s) | 21 queries | Mysql time :0.021729 (s)