News Flash:

Decizie-soc luata la varful primariei. Tot transportul public va fi afectat de aceasta propunere. Preturile la bilete vor exploda

23 Martie 2018
4710 Vizualizari | 14 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6572 RON (+0.0022)
USD: 3.9685 RON (-0.0089)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

• Municipalitatea ieseana pregateste o noua surpriza pentru locuitorii orasului • Primaria vrea sa creasca preturile tichetelor de calatorie si ale abonamentelor pe mijloacele de transport in comun • Sefii autoritatii locale au dat ca exemple preturile practicate de regiile din alte orase, dar si costurile ridicate pentru intretinere si de personal • Jumatate din parcul de autobuze si tramvaie ale Companei de Transport Public este insa la mana a doua

Iesenii vor avea parte in perioada urmatoare de o noua surpriza din partea municipalitatii. Sefii administratiei locale au pregatit un proiect prin care vor propune o noua serie de tarife la tichetele de calatorie si abonamentele pentru mijloacele de transport in comun. Preturile vor creste insa usor, cei de la Compania de Transport Public (CTP) Iasi motivand decizia de faptul ca au crescut costurile de intretinere, dar si plata salariilor angajatilor companiei.

In plus, au aparut si o noua serie de abonamente, toate acestea fiind incluse in proiectul respectiv. Lucrurile nu stau insa chiar atat de roz pe cat doreste administratia locala. Parcul auto al Companiei de Transport Public cuprinde 203 autobuze, 11 microbuze si alte 139 tramvaie. Din acestea, o suta de autobuze sunt nou-noute, fiind vorba de mijloacele de transport de tip Isuzu Cityport. In rest, parcul mijloacelor de transport in comun este extrem de vechi, fiind vorba de autobuze si tramvaie cu o vechime considerabila.

Chiar daca s-au mai adus unele tramvaie nemtesti construite la inceputul anilor '90, situatia nu se schimba cu nimic. Municipalitatea a aratat in repetate randuri ca isi doreste o reinnoire completa a parcului auto, insa nimeni nu stie si cand se va intampla acest lucru. Intre timp, insa, se modifica tarifele.

Municipalitatea va propune doua zone de transport, cea din interiorul orasului si cea din zona metropolitana. Conform proiectului de hotarare, pretul unui bilet pentru o calatorie va creste de la 2 lei la 2,5 lei, pret valabil pentru ambele zone separat. Cine vrea sa isi ia bilet pentru ambele zone va trebui sa plateasca 3,5 lei.

Un bilet cu 2 calatorii este in prezent 4 lei, insa dupa intrarea in vigoare a proiectului de hotarare, pretul va creste la 5 lei pentru ambele zone. Un calator care vrea un bilet cu doua calatorii pentru zona 1 si pentru zona 2 va plati 7 lei. Un bilet de o calatorie valabil 120 de minute va costa 2.50 lei. 

Un abonament unic pe 30 zile va costa 80 lei pe zona 1 si 30 lei pe zona 2. Cumulat, un iesean care calatoreste in ambele zone va trebui sa plateasca 110 lei lunar. In prezent, un abonament lunar pe o linie costa 73 lei. Un abonament unic pe 7 zile va costa 20.00 lei pe zona 1 si 10 lei pe zona 2.

Cumulat, pe ambele zone, un iesean va plati 30 lei lunar pentru 7 zile de calatorie. Totodata, abonamentul unic pe o zi va costa 12 lei. Un abonament la purtator valabil 30 zile va costa 200 lei, iar un abonament unic pe sase luni luni va costa 400 lei, in timp ce unul pe un an va costa dublu. Un abonament de tip Turist, valabil 3 zile, va costa 25 lei.

Cat platesc elevii si pensionarii

In calcul au fost luate si reducerile pentru elevi si studenti. Numai ca au aparut si neconcordante. Daca in prezent un tanar student plateste un abonament pe 30 zile valabil pe toate liniile 58 lei, CTP a scos si un abonament studentesc valabil 30 zile care va costa 80 lei.

In schimb, un alt tip de abonament unic pe 30 zile va costa 40 lei pe zona 1 si 15 lei pe zona 2. Un student va plati biletul cu o calatorie la jumatate, adica 1.25 lei, iar pe unul cu doua calatorii 2.5 lei. Un abonament unic pe 7 zile va costa 10 lei, iar un abonament unic pe o zi va costa 6 lei.

Cat despre cei care doneaza sange la Centrul de Transfuzii, acestia vor beneficia de un abonament unic pe 30 zile redus la 50 la suta, adica vor plati 40 lei.

Persoanele cu varsta de peste 65 ani vor avea gratuitate pe zona 1 si vor plati 30 lei lunar pentru a calatori in zona 2. Acelasi lucru se aplica si pentru persoane pensionare cu vârsta de pâna la 65 de ani ale caror pensii sunt mai mici decât salariul minim brut pe tara garantat, dar si veteranii si vaduvele de razboi, eroii, martirii si revolutionarii din decembrie 1989, dar si persoanele cu handicap grav si accentuat si insotitorii acestora. In plus, amenda pentru cei prinsi fara bilet sau abonament valabil va creste de la 44 lei la 50 de lei.  

Citeste si : Curatenia in mijloacele de transport public din Iasi costa 530 mii euro. O singura firma se va ocupa de acest contract

Ce preturi sunt in alte orase

In proiectul de hotarare se da ca exemplu si transportul public din alte municipii, preturile practicate pe bilete  si abonamente. De exemplu, in Alba Iulia biletul cu o calatorie costa 2,5 lei, iar un abonament valabil o zi costa 11 lei. Un abonament pe 7 zile costa 22 lei, unul pe 15 zile a fost stabilit la 40 lei, iar un abonament pe toate liniile pe 30 zile va costa 75 lei.

La Arad, biletul pe o calatorie costa 3 lei, in vreme ce abonamentul unic pe o perioada de 30 zile costa 90 lei. La Arad elevii si studentii platesc 45 lei pe o perioada de 45 zile.

La Brasov, un bilet cu doua calatorii costa 4 lei, iar unul valabil o zi costa 10 lei. Un abonament pe 30 zile costa 70 lei. Un bilet de calatorie la Craiova costa 2 lei, iar un abonament unic pe 30 zile va costa 65 lei.

La Oradea, pretul unui bilet pe o calatorie este de 3 lei, iar un abonament unic pe 30 zile va costa 70 lei. La Sibiu, o calatorie costa 2 lei, iar un abonament unic pe 30 zile va costa 65 lei.

Totodata, la Suceava, locuitorii urbei pot calatorii cu 2 lei pentru o cursa. Acestia achita 66 lei pentru un abonament unic lunar. In mare parte din aceste orase, insa, mijloacele de transport in comun sunt moderne, iar transportul este cat se poate de civilizat.   

Citeste si : SOC la una dintre cele mai importante companii publice din Iasi! Angajatii fug pe capete in tarile straine! Risc major pentru tot orasul!

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

compania transport public abonamente autobuze microbuze tramvaie
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (14)

Taxe idioate  | #646673
Zona 1 sau zona 2 niste aberații deoarece primăria nu a creat aceste zone si pe infrastructura cu zona metropolitana, adică cu comunele cu drumuri varza.
Tariful pe minute iar este o aberație deoarece timpul este o noțiune abstracta in traficul ieșean. Este similar ca atunci când ducem copii la bâlci si-i punem intr- un tramvai sau autobuz care se leagănă 10 minute si gata. Oribil !

Asadar, găsiți un tarif fix, faceți drumuri care pot fi parcurse in câteva minute si apoi mai vorbim.
Matei  | #646679
Care sunt mai precis zonele 1 și 2?
Gratuitățile pt pensionari vor scumpi mereu preturile biletelor. Mai schimbați politica. Suntem în UE cică în capitalism, nu în URSS și socialism.
maria  |  #646723
CORECT MATEI.
gpavel  |  #646778
"60+" de la paris si londra(abonament cu gratuitate pentru cei de peste 60 ani,singura conditie este rezidenta in zona si plata costului cardului tip abonament),nu cred ca londra cel putin, poate fi considerata"comunista"!
iulian  |  #646806
Matei si Maria, daca tot nu va plac pensionarii, nu este neaparat sa ajungeti pensionari. Daca acum locuiti in apartamente, daca ati putut urma o scoala, daca circulati pe aceste strazi, insasi existenta voastra se datoreaza acestor persoane care acum sunt pensionare. Voi aveti parinti, bunici, aud cum ganditi voi? Nu cred ca asa v-au educat sa desconsiderati batranii. Un vechi proverb spune ,,daca n-ai batranii sa-i cumperi". Mai ganditi inainte de a posta asemenea comentarii.
amaritul  | #646680
Si mai e ceva: a-ti luat ca referinta pretul biletelor si abonamentelor din cea mai dezvoltata economic zona din Romania,unde si nivelul de trai,implicit salariile sint net superioare Iasiului.De ce nu faceti comparatia cu orasele din aceiasi zona saraca,amarita si cu nivel de trai scazut:Botosani,Suceava,Bacau,Vaslui,Braila s.a. Voi,Consiliul local si primarul Iasiului , nu sinteti altceva decit sefii unei Romanii mai mici,imaginara,obligindu-ne sa ne aliniem la preturi si costuri,cu zonele dezvoltate,nu si cu salariile.Asa ne-a impus si comunitatea europeana,alinierea preturilor la nivel comunitar,dar la salarii,nu,si asa s-a nascut saracia.Si sa nu uitati un lucru:VOI a-ti distrus toata industria Iasului,orasul este slab dezvoltat economic,voua vi se datoreaza saracia locala,si vreti preturi aliniate.Si guvernarea a fost aceiasi pt.toata Romania.
iesean  | #646683
Sunteti niste nesimtiti, pretul unui abonament liber pt elev este mai mult de cat alocatia unui copil. Ar trebui sa stimulati copii sa mearga la scoala prin gratuitate pe mijloacele de transport , platim noi parintii destul pe abonamente si bilete.
usl iubeste iasul  | #646689
Solutia primariei Iasi pentru descongestionarea traficului in Iasi.
Scumpim biletele, pentru zona metropolitana platim in plus. Rezultatul: mai multe masini in oras.
USL IUBESTE IASUL
Anti  | #646693
Au cumpărat autobuze vechi, la preț de autobuze noi, iar acum cheltuie bani pe întreținerea lor. Pe banii noștri. Sunt niște nenorociți, nu le mai ajunge. Să le dea Domnul după cât fură!
Dobre Iulian  | #646720
Pe cei de la Delux Instal care au pagubit zeci de societati comerciale cand ii arestati??? Prejudiciul depaseste 500.000 euro.
maria  | #646729
CE ZONE DOMNULE CA NOI AVEM PALAS SI RESTUL CARE ARATA GROAZNIC. NU FACETI COMPARATIE CU BRASOVUL CARE A INVESTIT IN REFUGII INCALZITE , CU PEROANE , CU PANOURI ELECTRONICE CARE ITI ARATA LA CE ORA SOSESTE AUTOBUZUL SI ORA SE RESPECTA . IN ALTA ORDINE DE IDEI TERMINATI CU LIBERELE LA PENSIONARI CA PSD CU POMENELE LOR AU FALIMENTAT REGIA , SA-I FINANTEZE DE LA PARTID.
Mika  | #646731
Scumpiti biletele si abonamentele dar mijloacele de transport sunt vechi, merg destul de prost. Cum ninge un pic, gata, vi se defecteaza autobuzele si tramvaiele. Strazile sunt proaste, cu putine benzi pe sens, masini parcate pe carosabil iar mijloacele de transport in comun nu au banda separate. Asa incurajati mersul cu mijloacele de transport in comun?
Andrei  | #646735
E o directie opusa stimularii cetatenilor sa circule cu mijloacele de transport.
Faceti abonamente pe toate liniile la pretul abonamentului pe doua linii. Triplati amenzile, iar controlorii sa treaca in fisa de parcurs a tramvaiului numarul de persoane prinse fara bilet. La capat de linie sa se asocieze numarul de amenzi cu numarul de persoane trecute in fisa de parcurs. A, si sa nu uit, ca sa fiu si putin hater, jos tiganii din mijloacele de transport!
Navetist  | #646786
Pai a-ti vazut ca in toate orasele date ca exemplu,atit biletele cit si abonamentele sint mai ieftine ca in Iasi,si unde sint pe stazile iasului acele 136 de tranvaie ,poate sint in tot parcul ctp-ului ,dar le dau drumul pe traseu pe rind probabil,prin rotatie.Unde circula atitea tranvaie in Iasul asta ca stai 15-20 min.in statie pina vine unul,lucru valabil si pentru autobuze.Am inteles ca autobuzele cumparate noi sint pe motorina,pai atita se vorbeste de poluare ,de noxe ,de boli provocate ,Germania vrea sa renunte la masinile diessel,cit de curind vor fi interzise in toata uniunea europeana si noi cumparam autobuze pe motorina,oare ce cap are chirica asta sau mai bine zis ce are in cap ,cum gindeste,daca gindeste vre-un pic?
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2018 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1983 (s) | 21 queries | Mysql time :0.021425 (s)