News Flash:

Dedeman, acuzata de terfelirea imaginii femeii

30 August 2007
11266 Vizualizari | 6 Comentarii
Dedeman acuzata de terfelirea imaginii femeii
• Reclama de promovare a produselor comercializate de SC Dedeman SA prin care femeia este aratata ca fiind una de moravuri usoare a starnit un imens scandal in randul organizatiilor religioase, dar si a organizatiilor care apara drepturile femeilor • "Este cea mai proasta reclama. Astfel de reclame nu ar trebui sa reprezinte o firma cum este Dedeman. Este o mare discriminare adusa femeii. Reclama exprima o conditie primara a femeii, prin care aceasta este descrisa ca sensibila la avansuri, care se gandeste numai la viata sexuala. Mai mult, este sugerat faptul ca femeile isi ating scopul folosind mijloace intr-un mod oneros, evident, metode pe care barbatii nu le utilizeaza", a precizat Irina Barbalata, presedintele Fundatiei Pro Women din Iasi • Aceasta a precizat ca in tarile civilizate legislatia pedepseste firmele care au astfel de reclame


O reclama a declansat un intreg scandal pornind de la interpretarile negative date femeii. Este vorba despre reclama ce promoveaza o firma de instalatii sanitare si alte produse, societatea comerciala Dedeman SA cu sediul central in Bacau. Femeia infidela, femeia care face orice pentru a-si atinge scopul, femeia care are in minte numai sexul, femeia care oricand este dispusa la compromisuri, cam acestea ar fi trimiterile discriminante ale reclamei care a starnit scandal in ceea ce priveste cresterea vanzarilor la produsele comercializate de SC Dedeman SA. Totul a pornit de la protestul a patru organizatii sucevene indignate de reclama care a impanzit si orasul Suceava. Federatia Bisericilor Crestine Autonome din Romania, Comunitatea Cultului Crestin dupa Evanghelie, Comunitatea Cultului Crestin Penticostal si Comunitatea Cultului Crestin Baptist din Suceava au adus un protest firmei pentru care a fost postata reclama, pe motiv ca este discriminata femeia si, mai mult, este transformata in obiect sexual, oferind o educatie aberanta copiilor. Astfel, si reprezentantele sexului frumos au luat pozitie, nu numai organizatiile religioase.

In opinia specialistilor, reclama este una de prost gust care arata femeia ca fiind una de moravuri usoare si, totodata, care nu isi merita locul castigat in societate. "Este cea mai proasta reclama. Astfel de reclame nu ar trebui sa reprezinte o firma care se respecta, cum este Dedeman. Reclama exprima o conditie primara a femeii, prin care aceasta este descrisa ca sensibila la avansuri, care se gandeste numai la viata sexuala. Mai mult, este sugerat faptul ca femeile isi ating scopul folosind mijloace intr-un mod oneros, evident, metode pe care barbatii nu le utilizeaza. Nu lipseste si trimiterea prin care conditia femeii este total desconsiderata, precum ca nu ar merita pozitia pe care a dobandit-o in fata barbatilor. Este vorba de o gandire din partea celor care au proiectat reclama, traditionala si ingusta prin care femeile nu si-ar merita locul in societate", a precizat Irina Barbalata, presedinte al Fundatiei Pro Women Iasi. In acest context, firma de publicitate ar trebui amendata deoarece, dupa cum afirma unii specialisti in drepturile femeilor, aceste imagini nu numai ca nu depasesc un nivel minim de intelegere a femeii, ci discriminarea atinge forme care in tarile civilizate sunt sanctionate prin legi. "Probabil ca firma respectiva nu si-a dat seama si s-a gandit ca reclama este una hazlie, dar nu este deloc asa. Firmele de publicitate ar trebui sa cunoasca legislatia in domeniu. In acest caz ar trebui sa fie aplicate sanctiuni", a conchis Irina Barbalata. Nici textul asociat imaginii nu este deontologic. Este promovata o aluzie la femeia care nu-si stapaneste instinctele, iar barbatii ar trebui sa se priceapa la toate pentru a pastra fidelitatea consoartei. Astfel, nici barbatii nu scapa in a fi discriminati, insinuandu-se ca nepriceperea si in alte domenii ii costa pierderea sotiei. Ba mai mult, chiar sa fie cu frica, altfel... Textul reclamei pentru Dedeman aproape ca vorbeste de la sine: "Si sotia ta are fantezii cu un instalator... Vino la Dedeman sa i le indeplinesti".


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (6)

carmen  | #17689
Acum realizati aceste lucruri ?toate reclamele se bazeaza pe trezirea instinctului sexual .Cand bei ceai ........ sau mananci iaurt......... tot la f....... trebuie sa ta gandesti. Rusine noua sa ne fie dar si miilor de preoti care vad zilnic aceste reclame si tac , tac, tac...Tac de frica dosarelor...........!
super  | #17690
super tare articolul ar trebui pus sus :) in pagina :))
radu  | #17691
reclama intruchipeaza adevarul...
Revert  | #17692
Iaca fas, s-au trezit nus`ce biserici ca nu e respectata femeia. Reclama spune ca femeia aia are fantezii, nu ca si le indeplineste, ba te incurajeaza sa i le indeplinesti tu. Sa stea orice popa in cap, ca eu tot sustin dreptul la imaginatie bogata.
Cat despre articolul propriu-zis, fraza "In opinia specialistilor, reclama este una de prost gust" este justificata de ce zice sefa ProWomen Iasi, care numai specialista nu e.
o femeie  | #17693
Daca m-as gandi sa-mi insel sotul, in nici un caz nu as face-o cu un instalator.
iulia  | #17694
since??? e de prost gust si discriminanta!!!!! nu ca as fi vreo feminista...dar...e de-a dreptul dezgustator.
si....RADU ,DRAGA....SA STII CA NU REFLECTA REALITATE!
REALITATEA SI VIATA SI-O FACE FIECARE IN PARTE SI SI-O TRAIESTE CUM VREA!!
de ce generalizezi?????
SI DE CE N-AU FOLOSIT IN RECLAMA DE EXEMPLU...UN BARBAT CARE ARE FANTEZII CU,....SA SPUNEM...O ANGAJATA DE ACOLO.SAU...ORICE .....
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1378 (s) | 22 queries | Mysql time :0.015444 (s)