News Flash:

Defectiuni RATEC

20 Mai 2004
1158 Vizualizari | 0 Comentarii
•In cursul zilei de ieri, din cauza unei defectiuni survenite la un macaz, tramvaiele si troleibuzele au incurcat timp de o jumatate de ora circulatia in zona Bibliotecii Centrale "Mihai Eminescu" •Reteaua fir contact este veche de 25 de ani si nu a fost niciodata inlocuita •Neculai Abalasei se interpune fatis in administrarea patrimoniului Consiliului Local, demonstrand in acest fel ca legea si Consiliul Local nu valoreaza nici cat o ceapa degerata pentru el •Prin solutiile tehnice aplicate de Abalasei in cazul lucrarilor din zona cartierului Alexandru cel Bun - Dacia, acesta nu face altceva decat sa induca in eroare atat consilierii locali, cat si pe primarul Gheorghe Nichita Ieri, din cauza unei defectiuni aparute la un macaz de pe reteaua de alimentare cu energie electrica a RATEC, tramvaiele si troleibuzele au blocat circulatia rutiera pentru cel putin o jumatate de ora in zona Bibliotecii Centrale "Mihai Eminescu". Acest lucru s-a petrecut dupa ce, in cursul diminetii, in timpul sedintei tinute de viceprimarul Vasile Dumitriu cu directorii regiilor si societatilor comerciale din subordinea Primariei, Neculai Abalasei a declarat ca nu se confrunta cu probleme deosebite. Reteaua fir-contact este veche de 25 de ani si, in toata aceasta perioada, nu a fost facuta nici o inlocuire, din cauza lipsei de fonduri. Pentru ca directorul Abalasei nu a avut niciodata curaj sa inainteze fostului primar Constantin Simirad o cerere scrisa prin care sa solicite finantare pentru inlocuirea retelei, aceasta a ajuns sa prezinte in unele locuri fisuri cu limitele peste valorile standard admise. Interventie grosolana Conducerea RATEC a anutat ca, pentru a micsora tensiunea din reteaua de alimentare, va schimba un numar de 20 de transformatoare. "Au fost schimbate un numar de trei transformatoare, iar altele trei sunt in lucru la Botosani", a declarat purtatorul de cuvat al RATEC, Mihai Adrian, care a specificat ca pentru aceste lucrari Regia a primit de la Primarie 4 miliarde lei. In conditiile in care reteaua este in domeniul municipalitatii, investitia apartine Consiliului Local. In acest caz, RATEC are doar dreptul de a o folosi, si nicidecum de a interveni in aceste lucrari de reparatii ale transformatoarelor fara avizul Consiliului Local. In momentul in care Regia devine parte contractanta la o investitie publica, rezulta clar ca RATEC incalca legea si hotararile Consiliului Local nr. 155, respectiv nr. 156 din 2000, care precizeaza clar ca Regia nu are decat dreptul de a utiliza aceste mijloace fixe aflate in patrimoniul bunului public. Se poate spune ca, in acest caz, Neculai Abalasei are interese in manevrarea fondurilor publice, cu toate ca acest lucru contravine legii, reprezentantii municipalitatii nefiind in acest caz decat simpli spectatori la jongleriile financiare ale directorului RATEC. Pe de alta parte, Neculai Abalasei s-a laudat ca, in schimbul lucrarilor de restaurare pe care le-a efectuat la vagonul care a plecat ieri in Austria, a primit din partea partenerului strain sina si macaze. Se impune in acest caz intrebarea, de ce este nevoie sa repare macazele la Botosani si de ce nu le inlocuieste pe cele vechi cu cele aduse din Austria? Inducere fatisa in eroare Pentru a arata Consiliului Local si primarului Gheorghe Nichita ca nu vrea decat sa economiseasca fondurile publice, Neculai Abalasei prefera sa puna la bataie viata iesenilor, inducandu-i pe acestia intr-o profunda eroare. In cazul lucrarilor de modernizare a liniilor de tramvai din zona Alexandru cel Bun - Dacia, acesta a modificat solutia de prindere a sinei de tramvai pe traverse. Conform declaratiilor specialistilor in constructii, sinele se prind de traversa cu niste suruburi speciale numite tirfoane. Acestea ar trebui, in mod normal, sa prezinte o saiba care sa le asigure o priza mai buna, formand un sistem denumit in limbaj tehnic cleste K. Asemenea profile se fac numai la Resita si sunt costisitoare. Pentru a arata ca economiseste banii Primariei, Abalasei a dat ordin sa fie aplicata pe sina platbanda, pe care muncitorii o incalzesc in depourile RATEC la forja si o taie pur si simplu cu ciocanul. In conditiile in care otelul sinei de tramvai nu este de calitate, bratele clestelui sar, iar efectul este deraierea tramvaiului de pe linie. Pe de alta parte, specialistii in constructii sustin ca sub talpa sinei trebuie montat un cauciuc special, care sa aiba o densitate atat de mare incat acesta, aflat sub presiunea unei greutati de 5 tone pe roata, sa nu se inmoaie. Cauciucul pe care il monteaza in aceste zile muncitorii dirijati de catre Neculai Abalasei este de cu totul alte standarde, care nu asigura aceasta densitate. In aceeasi idee, Abalasei demonstreaza ca pur si simplu nu gandeste atunci cand a decis sa toarne asfalt pe langa sina de tramvai, deoarece amorsajul din asfaltul turnat de catre Directia Citadin corodeaza cauciucul montat sub talpa sinei. Aceasta solutie tehnica a fost aleasa de Abalasei pentru a arata ca face economii si pentru a justifica lipsa placutelor de beton care trebuie montat intre sina de tramvai si asfalt pentru a se evita corodarea cauciucului. Exemplul clar este situatia sinelor de tramvai din Copou, unde se poate vedea cu ochiul liber cum asfaltul a fost turnat pana in inima sinei de tramvai. Atat consilierii locali, cat si primarul Gheorghe Nichita ar trebui sa demareze cercetari amanuntite asupra solutiilor tehnice aplicate de Neculai Abalasei, care nu face decat sa induca in eroare atat pe acestia, cat si opinia publica de la modul cum gestioneaza miliardele primite de la Primarie. Gabi COHUT
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1351 (s) | 22 queries | Mysql time :0.014076 (s)