Economic Local

Delicatesele făcute de acești ieșeni au atras clienții cu pretenții din toată țara. Producătorii susțin că au crescut vânzările la sortimentele de lux în perioada sărbătorilor de iarnă

Publicat: 04 ian. 2021
Marius Lungu, fondator
Producătorii locali din Iași au vândut în perioada sărbătorilor de iarnă mai ales produsele din gama sortimentelor de lux, precum pieptul de rață sau cel de curcan, afumate natural, după rețete vechi

Producătorii din Iași au avut vânzări mai bune la sortimentele de lux față de anul 2019, în perioada sărbătorilor iarnă. Clienții care nu au mai plecat în vacanțele obișnuite de Crăciun sau Revelion au cheltuit banii pentru mesele festive unde au avut produse de calitate pentru care au plătit sume deloc de neglijat

Producătorii din Iași care sunt pe piața locală de minimum doi ani au reușit să atragă clienții cu bani care au cumpărat sortimente de lux din gama de produse din carne sau de cosmetice și lactate, în perioada sărbătorilor de iarnă. Nu au fost vânzări mari la produsele din brutăriile cu produse tradiționale, cum este pâinea cu maia, însă producătorii sunt mulțumiți, per total, de clienții care au cumpărat produsele locale de sărbători.

Clienții cu venituri mari au ales să petreacă sărbătorile acasă și au achiziționat produse din gama de lux scoasă pe piață de producătorii locali. Astfel, numai pentru un piept de rață sau de curcan de câteva sute de grame au plătit în jur de 30-40 de lei, însă coșul de cumpărături a fost de câteva sute de lei minim în ceea ce privește produsele afumate, din carne, și de minim 100 de lei pentru cele cosmetice sau produsele lactate.

Clienții cu venituri mari au plătit pentru delicatesele făcute de ieșeni, mai ales cele din carne, sume deloc de neglijat

Potrivit producătorului local Marius Lungu, care are atestat de producător tradițional, cererea a fost mai mare pentru produsele mai scumpe, semn că în anul 2020 clienții au vrut să consume produse de calitate, de sărbători.

„La noi s-au vândut din toate sortimentele, dar am văzut că în acest an clienții au pus preț pe calitate. De exemplu, pieptul de rață, de curcan sau celelalte produse din carne de porc, ceva mai scumpe, au fost alese de clienți din București, Cluj sau din alte județe unde noi colaborăm cu diverse hub-uri alimentare sau magazine partenere. Probabil clienții nu au mai plecat în vacanțe și au vrut să aibă produse de calitate de sărbători. Noi am avut, ca valori, o scădere de 10 la sută, aproape nesemnificativă, comparativ cu anul 2019, iar la partea de comenzi, o scădere de 20 la sută. Noi suntem mulțumiți de vânzări pentru că am adăugat sortimente noi pe lista celor deja existente, care sunt puțin mai scumpe, ne-am extins în mai multe magazine”, spune Marius Lungu, fondator „Fabrica de Fum”.

Comenzile de produse tradiționale care au ajuns în mai multe județe din țară au fost făcute online

Astfel, clienții au plătit minimum 150 de lei pentru produsele locale de la Fabrica de Fum, însă comenzile au ajuns și la câteva sute de lei pentru câteva bucăți din cele mai bune sortimente.

„Au mers bine vânzările și pe partea de online, pentru că noi am exploatat și această nișă de clienți în anul 2020 și am făcut bine pentru că și aici au crescut vânzările. În magazinele fizice au mers mai bine vânzările la magazinele partenere, la Târgul de Crăciun din Carrefour și mai puțin la Piața Unirii”, mai spune Marius Lungu. Cecilia Țugulia, fondator „Magazia Morăriței”, susține că perioada sărbătorilor a fost una mai slabă comparativ cu anul 2019.

„Eu sunt mulțumită că per total a fost bine, dar privind doar în zona de magazine, a fost o scădere. Pentru noi, comparativ cu Paștele, a fost mai slab, dar și comparativ cu aceeași perioadă a anului 2019. În schimb, am atras atenția a două companii din Iași care au apelat la noi pentru a oferi cadouri tradiționale angajaților. Clienții au ales supermarketurile pentru a-și face cumpărăturile de Crăciun. Am văzut cum clienții care ieșeau din supermarketuri cu cărucioarele pline ochi nu au trecut pe la standurile cu produse românești”, susține Cecilia Țugulia.

Laura Ignătoaie, producător din Iași: „Toate vânzările au crescut pe online”

Laura Ignătoaie, producător din Iași, care împreună cu soțul Andrei Ignătoaie, a lansat o afacere cu produse pe bază de lavandă, susține că vânzările au crescut de sărbători.

„Toate vânzările au crescut pe online. A fost bine și am avut într-adevăr o creștere mai ales față de octombrie și noiembrie. La noi a contat foarte mult și parteneriatul cu un spital privat în creșterea vânzărilor, iar la magazin clienții s-au lăsat cam pe ultima sută de metri. În schimb am recuperat vânzările pentru prima parte a lunii și s-au vândut preponderent pachete cadou”, susține Laura Ignătoaie, fondator „Lavanda Laurei”.

Prețurile plătite pentru produsele locale au fost cuprinse între 60 și 100 de lei.

„Noi am avut vânzări mai bune față de anul 2019 pentru că am adăugat sortimente noi în lista de produse. Clienții au vrut chiar și în ajunul Crăciunului să le aducem produsele la domiciliu. Comenzile noastre au fost mai ales din partea clienților care au solicitat comenzile la domiciliu. Comanda minimă a fost de 60 de lei, iar în unele situații s-au adunat și comenzi de 150-200 de lei de la o singură persoană. Noi suntem mulțumiți pentru că cererea a crescut cu 30 la sută față de anul 2019”, susține Ioana Topală, fermier din Iași care produce lactate din lapte de capră.





Comentarii
Adauga un comentariu