News Flash:

Demagogie: Consilierul municipal Adrian Nedelcu a papat la bufet banii iesenilor

23 Septembrie 2004
1172 Vizualizari | 0 Comentarii
•Fostul sau coleg, liderul de sindicat Vasile Sandu, de la RATEC, asculta muzica pe aceiasi bani publici •Hora jucata pe bani publici de Giubernea cu Varlan a fost sparta •Curtea de Conturi a judetului Iasi a descoperit, in urma unui control efectuat la SC Autobuzul SA, ca au fost aduse grave prejudicii acestei unitati de catre fosta conducere •Fostul director Mihai Giubernea a bagat in buzunar in mod ilegal aproape 150 milioane lei •Sorin Varlan a incasat ilegal prin SC Bursa Moldovei SA peste 5 miliarde lei de la SC Autobuzul SA

Consilierul municipal Adrian Nedelcu, fost lider de sindicat al salariatilor de la societatea comerciala Autobuzul SA, trebuie sa raspunda acuzatiilor aduse de inspectorii financiari de la Curtea de Conturi Iasi, trebuie sa dea socoteala pentru 123 de milioane lei. Suma a fost stabilita de inspectorii financiari ca fiind nelegal trecuta ca pierdere financiara a activitatii SC Autobuzul SA, rezultand din activitatea bufetului din incinta firmei iesene, desi acest bufet a fost administrat de sindicatul unitatii. Cu alte cuvinte, sindicatul condus de Adrian Nedelcu manca linistit pe banii firmei locale de transport in comun, unitate facuta pe bani publici, intregul capital social al acesteia fiind al municipalitatii iesene. Practic, controlorii financiari au stabilit ca, inca de la infiintarea Autobuzul SA, condusa din start de Mihai Giubernea, Adrian Nedelcu a administrat bufetul, in timp ce cheltuielile in cauza erau trecute in contabilitatea unitatii. Sindicatul lui Nedelcu nu a semnat nici un act de preluare a bufetului, asa cum rezulta din nota de control, fiind vorba de o administrare ilegala. Se pune intrebarea cum de a acceptat Mihai Giubernea sa-i dea pe mana lui Nedelcu, sau sindicatului condus de acesta, o activitate fara nici un act cat de mic? Nu cumva acum Giubernea se bucura de protectia consilierului local Adrian Nedelcu, cel care are un cuvant de spus in ceea ce priveste administrarea averii municipalitatii iesene, indirect a tuturor iesenilor?

Sindicalism de o jumatate de miliard lei

Cu cateva luni in urma, cotidianul ZIUA de Iasi a publicat implicarea liderului de sindicat Vasile Sandu, de la Regia Autonoma de Transport Electric in Comun (RATEC), condusa de Neculai Abalasei, in folosirea unei statii audio performante, provenita de la societatea comerciala Cristal Car Wash SRL Bucuresti. Aceasta a fost livrata fostei Regii Autonome de Transport in Comun (RATC) ca bonus pentru achizitia unor microbuze produse la Rocar SA. Dar controlorii financiari au descoperit ca statia audio performanta, in valoare de aproape 150 milioane lei, de care beneficiaza la discretie sindicatul condus de Vasile Sandu, a fost obtinuta in detrimentul sumei de peste o jumatate de miliard lei, mai precis 575 milioane lei, la valoarea din anul 2000. Astfel, Cristal Car Wash SRL din Bucuresti a castigat licitatia de livrare a microbuzelor Rocar in primul rand pentru ca a oferit, ca bonus la contract, facilitati de aproape 25 de mii dolari americani. Aceasta suma reprezenta, in conceptia ofertantului, contravaloarea scolarizarii personalului de service, instruirea acestuia la producatorul microbuzelor, set de scule si dispozitive speciale pentru service, precum si o autospeciala - atelier mobil, numai aceasta in valoare de circa 15 mii de dolari americani. Dar, printr-o minune, doar asa se poate explica, aceste facilitati au fost inlocuite de ofertant cu o statie audio performanta de 150 milioane lei, acceptata de conducerea fostei RATC,. Trecuta in administrarea si exploatarea sindicatului condus de Vasile Sandu! Cu alte cuvinte, chiar liderul de sindicat a considerat ca mecanicii de la fosta RATC, din care s-a desprins SC Autobuzul SA, mai bine repara microbuzele cu boxele statiei audio date la maximum in service, decat sa beneficieze de un atelier mobil de reparatii, scule si dispozitive speciale si scolarizare! Practic, sase sute de milioane lei au fost inlocuite de numai 150 milioane, fara nici un comentariu din partea conducerii RATC si a sindicatului salariatilor. Pe nimeni nu a interesat ca transportul local de calatori se duce de rapa, ca iesenii merg pe jos sau sunt supusi unor riscuri de accidente rutiere in timp ce merg la serviciu, atata timp cat bufetul lui Nedelcu trece cheltuielile in contabilitatea Autobuzul SA, iar la nunti coloana sonora este asigurata la cel mai inalt nivel de statia audio performanta a liderului Vasile Sandu. Ce mai conteaza ca, in ultimii patru ani, de la vechea RATC, actuala RATEC, si de la SC Autobuzul SA au fost facute disponibilizari de personal?

Avansuri scandaloase

Contractul incheiat de fosta conducere a Regiei Autonome de Transport in Comun (RATC) cu SC Cristal Car Wash SRL privind achizitionarea unui numar de 50 de minibuze Rocar nu putea sa scape atentiei inspectorilor de la Curtea de Conturi, in cadrul controlului pe care l-au efectuat recent la SC Autobuzul SA. Asta deoarece fosta RATC a platit SC Cristal Car Wash SRL un avans de circa 2,1 miliarde lei pentru aceste microbuze si nu a primit, dupa doi ani de la semnarea contractului, nici o masina. Si asta nu este tot. Pe langa faptul ca banii achitati proveneau de la bugetul local, din subventiile acordate de municipalitatea ieseana, RATC si Primaria s-au ales cu o paguba de 2,1 miliarde lei, iar semnarea contractului pentru achizitionarea masinilor respective s-a facut prin incalcarea legislatiei in vigoare. Dupa decizia municipalitatii iesene luata in anul 2002 privind divizarea RATC in Regia Autonoma de Transport Electric in Comun (RATEC) si SC Autobuzul SA, problema microbuzelor a fost preluata de societatea condusa de fostul director Mihai Giubernea. Astfel, atunci cand a fost efectuata licitatia pentru selectarea firmei care urma sa furnizeze microbuzele, SC Cristal Car Wash SRL nu a depus garantie de participare, asa cum prevede legea. Dupa incheierea contractului de vanzare-cumparare, SC Cristal Car Wash SRL nu a depus garantie de buna executie. Mai mult, desi in caietul de sarcini intocmit in vederea realizarii licitatiei este prevazut ca plata microbuzelor se va efectua in leasing financiar, pe o perioada de maximum 5 ani, fara avans, contractul prevede ca cumparatorul se obliga sa achite un avans de 30 la suta pentru masinile respective. Printr-un act aditional incheiat intre RATC si furnizor, s-a stabilit date achitarii unui avans de 30 la suta pentru 22 microbuze, cat si termenul de livrare pentru alte 22 microbuze. Din banii incasati drept avans de la RATC, SC Cristal Car Wash SRL nu a achitat producatorului SC Rocar SA decat un miliard de lei, astfel incat achizitia masinilor nu a putut fi dusa pana la capat. SC Rocar SA a intrat in procedura de lichidare, astfel incat nu mai poate face obiectul contractului. SC Autobuzul SA trebuie sa actioneze in instanta SC Cristal Car Wash SRL pentru recuperarea avansului platit.

Teapa lui Giubernea

Se poate spune ca fostul director al SC Autobuzul SA a tras o teapa de 78 milioane lei societatii pe care a condus-o. Despre ce este vorba? Cu ajutorul cardului, Mihai Giubernea a obtinut de la Banca Comerciala Romana (BCR) un imprumut de 73 milioane lei. Imprumutul a fost garantat de SC Autobuzul SA pentru Mihai Giubernea. Fostul director a demisionat, dar nu si-a mai platit obligatiile. Prin urmare, luna trecuta Banca a anuntat SC Autobuzul SA ca trebuie sa achite 78 milioane lei, deoarece la creditul acordat au fost calculate si unele dobanzi.
Constantin MAZILU
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1299 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019866 (s)

loading...