News Flash:

Deputatul Camelia Gavrila a prezentat evolutii si reconfigurari ale programelor sociale pentru o educatie de succes

26 Aprilie 2019
651 Vizualizari | 4 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7601 RON (-0.0024)
USD: 4.2755 RON (+0.0117)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Camelia Gavrila

• Prof. dr. Camelia Gavrila, presedintele Comisiei pentru învatamânt, stiinta, tineret si sport, a analizat prezenta elevilor la scoala, implicarea acestora în activitatile educationale, dar si evolutia abandonului scolar si a absenteismului de la ore • Deputatul iesean a prezentat modul cum s-au derulat programele sociale care au avut rolul si logica lor pentru elevii din intreaga tara

Prof. dr. Camelia Gavrila, presedintele Comisiei pentru invatamant, stiinta, tineret si sport, a analizat prezenta elevilor la scoala, implicarea acestora în activitatile educationale, evolutia abandonului scolar si a absenteismului de la ore, aspecte aflate între preocuparile Guvernului României, prin Ministerul Educatiei Nationale si institutiile judetene, prin specialistii si partenerii implicati.

În acest sens, s-au derulat consecvent numeroase programe sociale care au avut rolul si logica lor, cât si un public tinta vizat: "Bani de liceu", "Euro 200", "Rechizite scolare", "Tichete pentru gradinita" sau "Bursa profesionala", programe care în timp au primit finantari sporite în raport cu scopul urmarit, programe care au produs efecte educationale semnificative.

Deputatul iesean a aratat ca unul dintre cele mai apreciate programe, cu efecte certe în plan social si educativ, a fost "Programul Cornul si Laptele", introdus în scoli de Guvernul României. Beneficiarii programului sunt copiii din gradinite si din scoli generale. Media beneficiarilor este de aproape doua milioane de copii anual. Ulterior, au urmat completari si îmbunatatiri, adaptari ale acestui program, valorificarea unor modele de succes din alte sisteme educationale.

Deputatul PSD de Iasi Camelia Gavrila a adus în atentia Plenului Camerei Deputatilor importanta programelor sociale de sprijin pentru elevi, necesitatea diversificarii lor în sensul împletirii aspectelor sociale, de sprijin si coeziune sociala, cu implicatiile educationale.

Parlamentarul iesean a aratat ca noul cadru legislativ european privind derularea programului de încurajare a consumului de fructe, legume si produse lactate în scoli a determinat derularea Programului "Fructe în scoli", începând cu anul scolar 2009-2010, a carui implementare a presupus, pe lânga distributia de fructe si/sau legume proaspete, si masuri educative.

"Programul are implicatii pozitive asupra dezvoltarii de obiceiuri alimentare sanatoase, pe fondul cresterii fenomenelor de obezitate si malnutritie la nivel mondial. Beneficiarii programului sunt elevii din învatamântul primar si gimnazial de stat si privat, iar în cadrul programului s-au distribuit mere pentru o perioada de maximum 100 zile de scolarizare si s-au organizat vizite la ferme si statiuni de cercetare, concursuri cu premii, activitati de gradinarit în curtea scolii ca masuri educative adiacente. Aceasta complementaritate între masurile cu impact social si activitatile educative, de cunoastere, întelegere si implicare în activitati practice au avut un rol important în plan formativ", a  precizat deputatul Camelia Gavrila.

Noi aspecte despre programele nationale

Demnitarul iesean a mai mentionat si ca desi au fost folositoare în faza initiala, aceste programe prezinta si aspecte vulnerabile. Deputatul a aratat ca printre aceste se afla respectarea de catre consiliile locale si judetene a prevederilor-cadru si derularea procedurilor în timp util, pentru buna implementare a programului, verificarea atenta a calitatii produselor livrate catre elevi si a termenului de valabilitate al acestora, dar si respectarea termenelor de livrare catre scoli. Pe langa acestea se mai regasesc si aspecte ce tin de supraîncarcarea profesorilor cu alte responsabilitati decât cele din sfera de competenta sau monitorizarea consumului produselor alimentare, astfel încât sa se evite risipa si degradarea produselor, atât înainte, cât si dupa distributia catre elevi. Prof.dr. Camelia Gavrila a considerat necesara dezvoltarea si adaptarea tuturor programelor de acest tip si convertirea lor într-o masa calda pentru fiecare elev din România, suport alimentar ce ar ajuta copiii aflati în situatii de risc scolar si social.

Programul numit generic "Masa calda", care prevede un meniu gatit sau un pachet alimentar, se aplica în momentul de fata doar în 50 de unitati de învatamânt, fiind în al treilea an de implementare si pilotare. Parlamentarul a aratat ca aceasta varianta de program prezinta numeroase avantaje, printre care si ca elevul primeste o masa calda, se dezvolta infrastructura scolara si se asigura conditii pentru sustinerea ulterioara a unor programe educationale de tip scoala dupa scoala.

Citeste si: Deputatul Camelia GAVRILA a pus bazele filialei IASI a Departamentului National pentru Educatie - FOTO

"Masurile de acest tip si efectele preconizate au cel putin doua roluri esentiale: de a remedia dificultatile de învatare sau de a creste posibilitatile de performanta scolara, modelând vocatiile elevilor, atitudinile, posibilitatile de cunoastere si învatare la nivel de excelenta scolara. Aceste obiective sunt sustinute de Programul de Guvernare al PSD, în care se contureaza deja o strategie etapizata pentru implementare, iar din cele 17 miliarde acordate Ministerului Educatiei Nationale pentru infrastructura scolara, 140 milioane de lei sunt orientati catre amenajarea unor spatii corespunzatoare în vederea sustinerii si extinderii programului «Masa calda». În concluzie, consider ca urgentarea eforturilor orientate spre sustinerea, extinderea si dezvoltarea programului numit generic «Masa calda» reprezinta o prioritate careia trebuie sa îi acordam o atentie deosebita, iar alaturi de Guvern si de autoritatile centrale ale statului, trebuie sa se implice si comunitatile locale, primariile, precum si alte institutii, întrucât educatia este prioritate si responsabilitate generala, o axioma clara pentru evolutia si progresul unei societati durabile", a preciazat prof. dr. Camelia Gavrila.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

camelia gavrila invatamant programe sociale bani liceu
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (4)

Vasile Costache  | #698698
Camelia, esti o sursa de inspiratie inepuizabila! Ex. pentru carti cu titlul "Planeta nebunilor", "Azilul de batrini", "Actor de comedie profesor-doctor", "Deputatul si analfabetii", "Mincinosii din parlament", "Puscarias obligat sa conduca tara",Rectorul imbalsamat",...
Hristache  | #698703
În România este în plină desfășurare jaful secolului. Un grup infractional organizat, susținut de ruși și ajutat de către câțiva miliardari israelieni controversați, desfășoară un atac asupra statului. Toti au cate un interes in treaba asta si si-au dat mana."Vom merge la vot si ii vom zdrobi, vom pune la punct PSD-ul in 26 mai, ne luam tara inapoi etc "
Permiteti-mi sa zambesc amar. Alegerile europarlamentare nici macar nu sunt o miza pentru ei pentru ca oricum sunt paria Europei.
Miza acestor infractori si tradatori de tara sunt resursele Romaniei, este bugetul statului, sunt companiile valoroase de stat. Este o miza de zeci de miliarde de euro in cativa ani la capatul carora votul vostru nu va mai insemna nimic.
babaciune bahl;ita  | #698896
iar baba asta bahlita zisa lantic ? nu mai cere acum lantisoare de aur de la parintii elevilor ?
Dr.ec.  | #698921
Rotarule, esti nepriceput/ignorant? Noteaza:
Doamna profesoara de liceu a obtinut un doctorat in filologie si preda/a predat romana la liceu. Deci este Dr.prof. NU Prof.dr. Titlurile obtinute, treptat, se pun in stanga.
Eu sunt economist si am obtinut apoi titlul de doctor in economie; deci Dr.ec.
Mai intai de toate am profesat si inca mai profesez ca profesor la un liceu.
Deci voi nota Dr.ec.prof. Ionescu.
Cadrele didactice din universitati sunt Prof.dr.ec./Prof.univ.dr.ec.
Diferenta de la pamant la cer!
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1842 (s) | 21 queries | Mysql time :0.037491 (s)