News Flash:

Deputatul iesean Petru Movila ii adreseaza, Vioricai Dancila, o scrisoare deschisa: NU

10 Ianuarie 2019
645 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6890 RON (+0.0060)
USD: 4.1126 RON (+0.0063)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Petru Movila

Catre Guvernul Romaniei
I
n atentia Doamnei Prim-ministru Vasilica - Viorica Dancila

Stimata Doamna Prim-ministru,
Asa cum bine cunoasteti, Pachetul mobilitate 1 va fi supus maine, 10.01.2019, la vot in Comisia de Transport si Turism a Parlamentului European (TRAN), iar ulterior votul si eventualele amendamente vor fi depuse la urmatoarea sedinta plenara. 

Conform recomandarilor reprezentantilor Federatiei Operatorilor Romani de Transport (FORT) pozitia Romaniei trebuie sa fie:
- NU pentru restrictionarea cabotajului, respectiv introducerea unei perioade de "racire"
(cooling-off) de 5 zile (sau oricare alta perioada) inainte ca alte operatiuni de cabotaj sa poata fi efectuate in aceeasi tara cu acelasi autovehicul
- NU pentru intoarcerea acasa a conducatorilor auto cel putin o data la patru saptamani -
sau, in cazul in care soferul alege sa ia doua repausuri saptamanale reduse, dupa trei saptamani pe drum.
- Reanalizarea conditiilor de efectuare a perioadei de repaus saptamanal normal in cabina
autovehiculului.
- NU pentru aplicarea regulilor detasarii la transporturile rutiere.

Deputatul Petru Movila solicita convocarea de urgenta a tuturor parlamentarilor din Iasi

Aceasta pozitie a FORT este argumentata de urmatoarele:

- Mobilitatea este una dintre caracteristicile fundamentale si importante ale activitatii
economice, mobilitatea redusa impiedica dezvoltarea, in timp ce o mai mare mobilitate este un catalizator pentru dezvoltare. Masura de restrictionare a cabotajului, prin introducerea unei perioade de "restrictie", determina limitarea optiunilor de afaceri prin posibila excludere a unor comenzi de transport, ducand la pierderi financiare atat prin derularea unor curse "in gol" dar si prin derularea unor curse neprofitabile economic. Practic, companiile de transport in perioada aceasta de "restrictie", de "racire" (cooling-off), vor redirija traseele pe alte rute decat ar fi facut in mod normal, conform necesitatilor impuse de comenzile contractuale. Apare si o vulnerabilitate a acestor companii in perioada de "restrictie", putand fi exploatata de catre furnizorii de marfa incapacitatea de transport pentru anumite rute si obligatia de a se deplasa catre alte rute, fiind presiune in pretul de transport, ducand la pierderi financiare.

Pe scurt, piata nefiind reglata doar de considerente economice, unde cea mai buna oportunitate sa fie aleasa, nu mai este o piata libera. O sa apara notiunea de "vehicule in asteptare", sau "cooling time truck" care va fi ca o eticheta aplicata pe vehiculele aflate in perioada de "restrictie", si vor fi ofertate la tarife mici, ajungand la doua noi optiuni, care acum nu exista: se accepta curse la tarife reduse sau se refuza si se ramane in stationare pana la aparitia unor curse profitabile. Ambele optiuni sunt generatoare de pierderi financiare.

- Referitor la intoarcerea acasa a conducatorilor auto cel putin o data la patru saptamani
sau, in cazul in care soferul alege sa ia doua repausuri saptamanale reduse, dupa trei saptamani, aceasta masura este discriminatorie, incalca prevederile Tratatului UE cu privire la libera circulatie, drepturile omului si orice alte consideratii democratice. Limitarea duratei de timp pe care un conducator auto il poate desfasura la nivel international nu ia in considerare realitatea operatiunilor de transport pe distante lungi. Faptul ca acest conducator trebuie sa se deplaseze de la vehicul catre domiciliu, si invers, determina o scurtare a saptamanii de lucru care precede dar si cea care urmeaza, cu perioada necesara deplasarii. Este un timp irosit, nefiind in folosul conducatorilor auto sau al companiilor angajatoare. Este evident ca vehiculul nu poate ramane neutilizat aceasta perioada, de aproximativ 7 zile la fiecare trei saptamani, avand o rata de 25% de neutilizare datorata conditiilor legale nefavorabile, deci un alt conducator auto trebuie trimis pentru a reduce aceasta perioada de neutilizare dar, asa cum arata realitatea, apare problema ca acest conducator auto de rezerva trebuie sa paraseasca vehiculul dupa doar o saptamana, atunci cand se intoarce soferul titular.

Solutia unor soferi "satelit" care sa asigure aceste perioade de liber implica cheltuieli suplimentare, avand in vedere ca la fiecare 7 zile trebuie sa se schimbe pe un alt vehicul, si la trei astfel de schimbari sa revina in localitatea de domiciliu. Apare o rotatie de conducatori auto care trebuie asigurata cu un plus de 25 % personal (ori acesta este deosebit de dificil de gasit) si cu cheltuieli suplimentare importante.

- Referitor la interzicerea efectuarii perioadei de repaus saptamanal normal in cabina autovehiculului, masura care este in vigoare si care are ca izvor articolul 8 alineatele (6) si (8) din Regulamentul nr. 561/2006, fiind exprimat si punctul de vedere de catre Evgeni Tanchev, in data de 02 februarie 2017, in calitate de avocat general la Curtea de Justitie, este necesar a se modifica Regulamentul 561/06 astfel incat sa reflecte cerintele reale din piata transporturilor rutiere. Tarile central europene (Franta, Germania, Belgia, Austria) au un mare deficit de infrastructura cu privire la asigurarea locurilor de parcare sigure (rata infractionalitatii este deosebit de mare, in ceea ce priveste furtul din camioane). Companiile de transport, in ceea mai mare parte, doresc sa asigure cazarea conducatorilor auto in locatii care sa asigure confortul necesar recuperarii dar in repetate randuri:

- locul unde se cazeaza nu asigura facilitati pentru masa zilnica.
- distanta dintre locul de parcare si cazare este mare si nu exista variante de transport. La revenirea la camion se constata vandalizarea vehiculului.
- locul unde se cazeaza nu asigura conditii de relaxare: 2 sau mai multe paturi in camera, mizerie in camere (plosnite, paduchi etc), grup sanitar comun, lipsa dusuri, lipsa tv, lipsa internet etc.

In aceste situatii conducatorii auto refuza, pe buna dreptate, acceptarea conditiilor de cazare si aleg confortul cabinei camionului unde au aer conditionat stationar, televiziune, pat confortabil etc. Cresterea confortului in parcarile securizate, in special asigurarea sigurantei vehiculului, marfii si conducatorilor auto, dar si grupuri sanitare/dusuri/masini de spalat rufe ar fi fost primul pas catre implementarea unei astfel de masuri. In acest moment, in majoritatea cazurilor, impunerea catre conducatorii auto de a-si efectua repausul saptamanal normal in afara cabinei camionului reprezinta un factor de stres.

Referitor la aplicarea regulilor detasarii la transporturile rutiere internationale, trebuie reamintit celor care insista in acesta masura lipsita de fundament, ca nu a fost niciodata intentia legiuitorului de a aplica regulile de detasare in transportul transfrontalier, intentie reflectata in numeroase documente ale Comisiei si confirmata de numeroase dosare, cel mai recent in Germania, unde Instanta a constatat ca legislatia germana privind salariul minim este imposibil de aplicat transportatorilor straini si soferilor, din cauza unei conexiuni insuficiente pe teritoriul german. Este atat de anormala aceasta abordare, de a considera ca are loc o detasare a conducatorilor auto atunci cand acestia lucreaza pentru o companie licentiata in Romania, sunt angajatii companiei romane si efectueaza transport pentru aceasta companie, incat devine ridicol sa explici ca "asta inseamna transport rutier".

Ca si concluzie, putem spune ca propunerile sunt potrivite pentru operatiunile de transport pe distante scurte, insa aceste servicii nu fac parte din realitatea zilnica a companiilor de transport din Europa Centrala si de Est. Dispozitiile propuse limiteaza in mod semnificativ libertatea comertului cu bunuri si prestarea de servicii pe teritoriul comunitar. In plus, nu apara deloc drepturile sociale, deoarece diferentiaza soferii in functie de locul in care isi desfasoara activitatea.
In contextul celor prezentate si in numele operatorilor de transport, va rog, Doamna Prim-ministru, sa solicitati reprezentantilor Romaniei in Parlamentul European sa respinga ferm adoptarea Pachetului mobilitate 1 in cadrul TRAN iar Guvernul sa faca toate demersurile necesare ca transportatorii romani sa aiba in Uniunea Europeana aceleasi drepturi ca transportatorii din celelalte tari ale UE.

Cu aleasa consideratie, 

Deputat PMP
Petru Movila

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

viorica dancila turism tran deputat pmp
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.5654 (s) | 21 queries | Mysql time :0.439845 (s)