Magazin

DESCOPERIRI ULUITOARE facute de NASA: 715 noi planete

Publicat: 27 feb. 2014
1

NASA a anuntat miercuri descoperirea a 715 noi exoplanete – planete aflate in afara Sistemului nostru Solar -, gratie telescopului spatial Kepler.

Gratie acestor noi descoperiri, numarul de exoplanete confirmate pana in prezent a ajuns la aproape 1.700, iar cel al planetelor potentiale, la peste 3.600, potrivit realitatea.net . Aproape 95% dintre aceste exoplanete sunt mai mici decat Neptun, o planeta care este totusi de aproape patru ori mai mare decat Terra.

Citeste si: Astazi a avut loc cea mai puternica explozie solara din 2014

Patru dintre ele sunt de 2,5 ori mai mari decat Terra si se afla intr-o zona locuibila, la o distanta potrivita de steaua lor si au temperaturi care permit apei – si potential, vietii – sa existe.

Una dintre aceste noi planete potential locuibile, denumita Kepler-296f, se afla pe orbita unei stele al carei diametru este pe jumatate fata de cel al Soarelui si cu o stralucire de doar 5% din cea a acestui astru.

Kepler-296f este de doua ori mai mare decat Terra, insa oamenii de stiinta nu stiu daca aceasta exoplaneta este gazoasa, cu o atmosfera densa de hidrogen si heliu, sau daca este acoperita de oceane.

Citeste si: Un astronom a surprins un FENOMEN RAR pe Luna

Cele 715 exoplanete se afla pe orbitele a 305 stele.

„Echipa Kepler continua sa ne uimeasca si sa ne fascineze cu rezultatele vanatorii lor de exoplanete”, a declarat John Grunsfeld, administrator adjunct al NASA.

„Aceste noi planete si sisteme solare seamana putin cu al nostru, fapt de bun augur pentru viitor, cand viitorul telescop spatial James Webb – succesorul lui Hubble – va explora caracteristicile acestor lumi noi”, a adaugat el.

Telescopul Kepler – o misiune de 600 de milioane de dolari – a fost lansat de NASA in 2009, pentru a monitoriza, timp de cel putin patru ani, peste 100.000 de stele care seamana cu Soarele nostru, aflate in constelatiile Lebedei si Lirei, si pentru a gasi planete asemanatoare cu Terra. Kepler s-a defectat la jumatatea anului 2013.

Citeste si: DESCOPERIRE ISTORICA. Cel mai mare meteorit din lume se afla in Romania

Aceste descoperiri astronomice vor fi publicate in numarul din 10 martie al revistei Astrophysical Journal.