News Flash:

Despagubiri de peste un miliard dupa ce a provocat o catastrofa feroviara

7 Mai 2004
721 Vizualizari | 0 Comentarii
•Ieri, judecatorii ieseni l-au condamnat la patru ani de inchisoare cu suspendare pe Valerica Babei •In urma cu un an, trenul personal Ungureni - Iasi a deraiat pe raza localitatii Letcani, din cauza soferului de autocar, care nu a respectat semnalele luminoase si acustice la trecerea de nivel

Judecatorii de la Tribunalul Iasi l-au condamnat ieri pe Valerica Babei, in varsta de 37 ani, din Botosani, la patru ani de inchisoare cu suspendare, sub supraveghere, pentru distrugere si semnalizare falsa din culpa. Magistratii l-au obligat pe Babei sa plateasca, in solidar cu firma de transport la care lucra ca sofer, aproape un miliard si jumatate de lei catre Caile Ferate Romane - Statia Bucuresti si Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane - CFR Calatori Iasi, pentru provocarea primei catastrofe feroviare din judetul Iasi. Accidentul a avut loc la 1 mai 2003, cand, in jurul orei 16.00, trenul personal Ungureni - Iasi a deraiat in timp ce se indrepta spre gara Letcani. Chiar daca zona era semnalizata acustic si sonor, autocarul condus de Babei, ce mergea pe ruta Iasi - Botosani, a intrat frontal in locomotiva. Autocarul, care era proprietatea SC Trans Agra SRL Botosani, a fost tarat de tren aproape cinci metri. In urma impactului, locomotiva si primul vagon au sarit de pe sine. La cateva minute dupa producerea accidentului, in zona a fost decretata stare de urgenta, iar la fata locului au sosit sase masini ale Ambulantei, masini ale Politiei si ale pompierilor ieseni. Dupa accident, Babei a aratat ca nu a vazut trenul si semnalele luminoase si sonore din cauza soarelui. Medicii de la Ambulanta au preluat sase victime, dintre care in stare grava a fost doar Babei, care a fost transportat la Clinica III Chirurgie de la Spitalul "Sfantul Spiridon". Medicii l-au diagnosticat atunci pe barbat cu leziuni interne grave, banuind ca acesta ar avea ruptura de splina. Dupa modernizarea Drumului European 583, trecerea peste calea ferata a fost adusa la nivelul drumului, motiv pentru care soferii aveau tendinta de a circula cu viteze de peste 100 de kilometri pe ora. Din cercetarile efectuate, politistii au concluzionat atunci ca vina ii apartine soferului de la Trans Agra. La acea data, prejudiciul a fost estimat la aproape zece miliarde lei. In luna septembrie 2002, trei persoane si-au pierdut viata in acelasi loc, din cauza lipsei unei bariere.
Ciprian NEDELCU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1510 (s) | 22 queries | Mysql time :0.029298 (s)