News Flash:

Direct la obiect

Despre educatie, fara patima dar cu responsabilitate

1 Aprilie 2010
928 Vizualizari | 1 Comentarii
Vasile Salaru
Nu stiu de ce Guvernul grabeste trimiterea in Parlament a legii educatiei. Nu inteleg de ce toti discuta pe aceasta tema numai politic. Nu agreez observatiile si comentariile referitoare doar la cutare articol sau cutare paragraf. Nu pricep de ce se studiaza in amanuntime copacii fara a se vedea padurea. Se spune ca scoala pregateste tinerii pentru insertie sociala facila cu maximum de randament. A precizat cineva, pentru a-si stabili si invatamantul finalitatile, spre ce se indreapta societatea romaneasca? Societatea este insa in continua schimbare, iar secolul XXI vine cu imense provocari. Karl Marx a avut dreptate. Lucratorii au devenit deja in multe tari ale globului proprietari in adevaratul sens al cuvantului pe mijloacele de productie care astazi sunt mintile si mainile lor. In secolul nostru se va vorbi tot mai putin despre proprietate punandu-se accent pe membri, asociati si investitori. Nimeni nu va mai dispune de o firma peste capul membrilor, caci daca acestia parasesc organizatia, in urma lor nu va ramane aproape nimic. Imobilele cu birouri se vor transforma in imobile cu apartamente deoarece membrii presteaza munca in alta parte (tren, avion, la client, in propriile locuinte). Locul si timpul sunt acum independente unul de altul. Fizicienii vorbesc despre particule ca despre grupuri de potentialitate. La fel putem privi si oamenii care nu mai sunt detinatori de roluri in ierarhiile dinainte stabilite, ci unde imaginare, ca in teoria haosului, capabile sa dea nastere unor perturbatii care se vor inteti producand o adevarata vijelie. Oamenii se formeaza in scoala, iar cultura invatarii se va extinde devenind cultura a fiecarei corporatii. Competentele membrilor sunt caile de succes ale oricarei afaceri. Va fi o permanenta circulatie a ideilor, agitatie si energie, innoire prin intelegerea provocarilor. Oamenii trebuie crescuti dandu-li-se sansa de a-si implini visurile, iar societatea ii va pastra pe cei de nota 10, va avea grija de cei de 9 si 8 si ii va evita pe cei de 7. Scoala trebuie sa fie mult mai performanta si cel mai important lucru pe care trebuie sa-l faca dascalii este sa descopere si sa pretuiasca vocea si demnitatea fiecarei persoane pentru ca, daca dai oamenilor demnitatea, putinta sa se exprime si stimulentul de a participa, de a se imbogati pe sine, de a emite idei atunci totul va merge bine. Elevii trebuie invatati sa aiba incredere in sine (pentru ca asta ii va face liberi, deschisi la idei noi), trebuie incurajati, protejati, dandu-li-se independenta si resurse. Una dintre finalitati ar trebui sa fie responsabilitatea, iar responsabilitatea vine atunci cand ti-o asumi! Legea educatiei trebuie sa ofere o viziune clara, trebuie sa permita flexibilitate pentru adaptare la cerintele societatii si trebuie sa aiba in centru tanarul si dascalul. Dupa cum arata Werner Karl Heisenberg, actul de observare schimba lucrul observat ceea ce speram sa se intample si dupa observatiile dumneavoastra asupra noii legi a educatiei, facute fara patima dar cu responsabilitate si trimise ministerului de resort.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Areal  | #102024
Domnule Profesor,
Va doare ca nu sunteti iar inspector general, si uitati ca sunteti lider de patid. Hai sa venim cu ceva sa punem in loc, nu doar s acriticam. De 20 de ani nu se face nimic pentru invatamintul preuniversitar, si domnul profesor vb de graba.Poate graba de afi din nou ce nu a fost.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3846 (s) | 22 queries | Mysql time :0.275164 (s)