Titlurile zilei

Detalii incredibile privind noile tramvaie PESA, aduse din Polonia. Garniturile nu pot fi scoase pe străzile din municipiul Iași dintr-un motiv incredibil. Nimeni nu s-a gândit la asta – GALERIE FOTO, UPDATE

Publicat: 04 aug. 2021
Tramvaiele PESA și poze cu peroanele din stațiile de tramvai din municipiul Iași
Tramvaiele PESA aduse în Iași nu pot fi scoase în probe pe străzile din oraș din cauza peroanelor prea late și mai înalte din stații

Noile tramvaie PESA nu pot fi scoase prea curând pe străzile din Iași. În mai multe zone din oraș, peroanele din stațiile de tramvai nu corespund cu noile mijloace de transport în comun, cumpărate cu milioane de euro. Compania de Transport Public trebuie să refacă peroanele în toate stațiile în care acestea sunt mai late și mai înalte față de podeaua garniturii. Din acest motiv, cele două tramvaie vor mai sta în depou o bună bucată de timp

Caz de „Cascadorii râsului”, la Iași! Cele două tramvaie PESA aduse recent în municipiul Iași nu pot fi scoase prea curând nici măcar în probe. Totul, din cauza peroanelor prea mari din unele zone ale orașului și a copertinelor din stații, care pot bloca accesul noilor mijloace de transport public aduse din Polonia.
În mai multe zone din oraș, peroanele din stațiile Companiei de Transport Public (CTP) au fost lățite pentru a încăpea mai mulți călători. În plus, acestea au fost înălțate, bordurile fiind mai mari în stațiile apărute după modernizarea căii de rulare din cartierele Iașului. Încă de ieri-dimineață, 3 august 2021, inginerii CTP erau în stațiile de tramvai din zona Gării, unde măsurau de zor peroanele, pentru a vedea cum pot fi aduse la nivelul noilor mijloace de transport.

Peroane făcute pentru tramvaiele vechi: proiectele au fost derulate cu fonduri europene

În zone precum Podu Roș, Canta, Nicolina sau Bucșinescu au fost modificate anterior peroanele, în urma lucrărilor de modernizare a străzilor. În cea mai mare parte, lucrările au fost făcute de firma Conest SA, o societate abonată la bani publici. Lucrările au fost făcute după proiectul adaptat de la Primărie.
Dacă în alte zone din Iași, peroanele au fost extinse în urmă cu ceva timp, în alte zone, precum Țuțora sau Bucșinecu, au fost desfășurate proiecte în ultimele luni. Atunci se știa despre achiziția acestor tramvaie, însă peroanele nou-apărute au fost realizate după proiectul vechi, adaptat pentru actualele mijloace de transport în comun. Amintim că CTP a trecut și la mutatea unor stații, odată cu noua bandă unică din Nicolina.

Reacția conducerii CTP Iași: „Nu sunt probleme cu peroanele!”

Cristian Stoica, directorul CTP Iași, a menționat, însă, că nu sunt probleme mari și că peroanele vor fi adaptate pentru noile tramvaie unde se impune acest lucru.

„Trebuie pregătiți unii pași pentru instruirea oamenilor, pentru mentenanță și alte chestiuni. Nu sunt alte probleme. Totul ține de măsurători. Sunt tramvaie cu podea joasă, sunt mai late și trebuie să ne adaptăm. Stațiile au fost făcute pentru tramvaiele care circulă acum în oraș. Noi măsurăm peroanele pentru a le aduce la noile standarde. Acum facem o evaluare și, unde măsurătorile cer, se vor adapta pentru noile tramvaie”, a spus Cristian Stoica, directorul CTP Iași.

În cursul lui 2019 au fost achiziționate și unele copertine pentru stațiile de transport public. Dintre acestea, 20 au fost montate la peroanele pentru tramvaie. Cum și acestea blochează accesul noilor tramvaie în stații, ele vor fi înlocuite.

Reacție incredibilă a celor de la CTP Iași

După ce reporterii „BZI” au cerut explicații de la conducerea CTP despre situația legată de peroanele din oraș, oficialii companiei au încercat să se scoată și au reacționat cu o postare în mediul online, aseară, 3 august, în care au explicat că acestea vor fi modificate.

„Compania de Transport Public Iași, împreună cu CITADIN SA, a demarat un proiect de adaptare a unui număr de 16 peroane de tramvai din oraș la standardele europene, în ceea ce privește regimul de înălțime. Concret, acestea vor suferi modificări în perioada imediat următoare pentru ca toate persoanele care folosesc transportul public, inclusiv cele cu dizabilități, să poată avea acces cât mai facil în vagoane. Inițiativa produce efecte, în același timp, și în cazul noilor tramvaie #PESASwing, care vor circula pe traseele 1, 3, 7, 8 și 13, de îndată ce procedurile interne de pregătire a intrării vagoanelor în circulație vor fi încheiate”, au susținut cei de la CTP Iași într-o tentativă de a minimaliza realitatea de pe străzile Iașului.

Proiectul ar fi trebuit discutat în cadrul Consiliului Local, nu făcut fără aprobarea acestuia, la mijloc fiind vorba de o investiție importantă.

Două tramvaie PESA, de 4 milioane de euro, pe străzile din Iași

Cele două noi tramvaie au fost aduse cu câte 2,06 milioane de euro bucata. Ele fac parte dintr-un lot de 16 tramvaie ce vor fi livrate de PESA până la finalul anului 2021. Tramvaiele au fost garate în depoul CTP din strada Silvestru, urmând a intra în circulație după ce se vor rezolva toate problemele.
Tramvaiele sunt destinate rutelor 1, 3, 7, 8 și 13. Cele 16 tramvaie PESA au o capacitate de transport totală a câte 230 de locuri, dintre care 30 pe scaune.

UPDATE: Reacţia CTP Iaşi după apariţia materialului BZI

„În timpul în care noile tramvaie PESA, intrate în Depoul CTP Iași luni, 2 august 2021, se vor afla în procesul de pregătire pentru a putea ieși la stradă, CTP Iași SA și Citadin SA au demarat lucrări de modernizare și adaptare a unor peroane vechi, care nu îndeplinesc condițiile de utilizare optimă de către persoanele cu dizabilități ori cele cu mobilitate redusă. Din peste 100 de peroane de tramvai din Municipiul Iași, doar 16 necesită ajustare din punct de vedere al înălțimii și al lățimii. Dintre aceste peroane nu fac parte cele deja modernizate cu fonduri europene. Lucrările vor dura aproximativ două săptămâni.

Lucrările de adaptare a acestor peroane fac parte dintr-un proiect al CTP Iași mai amplu, de modernizare a tuturor stațiilor de transport public din oraș.

Acțiunile Primăriei Municipiului Iași și ale CTP Iași sunt de natură să modernizeze, să dezvolte și să facă atractiv transportul public ieșean”, potrivit CTP Iași.





Comentarii
  • Asa s-a intamplat acum cativa ani in Franta dar cu trenuri. Au luat trenuri noi de miliarde de euro si dupa au cheltuit cateva sute de milioane ca sa modifice peroanele in aproape 2 mii de gari. Cred ca devenim din ce in ce mai prosti…

  • Oare peroanele se pit modifica, sunt proiecte UE si daca intervii in 5 ani trebuie sa platesti!
    Dar SPECIALISTII de la CTP sunt toti acei care au FALIMENTAT RATC!!!
    Ce sa te astepti de la niste incompetenti????
    Iasul condusi de niste penali
    Iasul si Chirica

  • CE PLM MAI STA RELICVA ASTA DIRECTOR LA CTP,NU S~A SATURAT DE FURAT??PRIMARUL,ALT CRETIN,IN MOD CERT IL TINE IN FUNCTIE DIN INTERES!! CUM MORTII MASII MODIFICI DE CAPUL TAU UN PROIECT FACUT CU FONDURI UE??? TAMPENIE LA MAXIM!!!!

  • Nu-i problema dragilor, iar isi pune Chirica 10% capac si la treaba asta.
    Treaba a fost gandita demult, stia combinatia asta.
    Nu vad care-i problema. Vaca de muls este intotdeauna.
    Banii sunt o problema la Chirica ??
    Fiti seriosi.

  • După toată isteria din Iași , in final aflam că tramvaiele de 2 mil de euro bucata nu sunt compatibile cu infrastructura locală.

  • Bogdan I. este proiectantul de la primaria Iasi care a intors lucrurile pe dos … Niciodata nu respecta normativele …. asa a patit si cu florile din zona Podu Ros .. au fost plantate in forma de p*** in loc de stea.

  • Acele copertine din statii sunt varful de lance al arhitecturii iesene.Si cu curul daca erau montate si nu ieseau asa. Vezi poza 9.La CTP nu s-a inventat polobocul sau nivela.

  • Să vezi distracție după modificarea peroanelor să vedem pe cei de vârstă a doua cum mai urcă în tramvaiele mai vechi, pe lângă liber le mai puteți da o scară.

  • Primarul Mihai Chirica stia treaba asta, dar vor sa mai mulga niste bani publici. Si la o adica pe cine deranjeaza ? Iesenii nu se plang niciodata de nimic. Oleaca de gargara pe net si Facebook si il mai voteaza pe Mihai Chirica de vreo enspe ori.

  • Hermafrodita si sugatoarea de carasei neam cu badea de la tv mai lucra la ctp ?? Si – a luat cavou nou pe roti din cat a furat si pe cati i-a inselat ?

  • Mai traieste harca hemafrodita de haur ica kur de fier ?? De la ratc iasi ?? A supt multe kururi pe la ratc si a furat toata magazia inainte de a iesi la pensie macar a iesit cu pensie de 4000 de lei dupa ce a spt jumate de ratc si sia angajat jumate de neamuri oligofreni si lingai ca si ea ??

  • Se pot lua de mână cu cei din Caracal, care au construit un bloc în formă pătrată cu macaraua la mijloc, iar în final s-au trezit că nu mai aveau cum scoate macaraua din interiorul ”pătratului”. Vai de steaua voastră, șobolanilor, ați votat ”schimbarea”, acum aveți schimbare. În locul celor de culoare roșie, au venit sobolanii de culoare galbenă, care au depășit limita prostiei, incompetenței și hoției. Să le mai dați un mandat și în 2024!!

  • Voi lătrați aici iar pe ei ii doar în pl. Mâine articolul dispare și ușor ușor lumea uită. Ei rămân în continuare sa fure și voi rămâneți cu pl in mână. Chirica v-o dă la m##e la toți ieșenii, și asta pentru ca l-ați votat. Asta ați votat, uite asta aveți.

  • de vina este ceausescu, ca nu le-a facut mai inalte, era inca unu’ in capitala care tot ii dadea in ceausescu, voi cand mergeti sa faceti o comanda la ceva nu verificati dimensiunile, daca iti aducea un tramvai cu ecartament de tren? sau cu ecartament ca in botosani ce faceati schimbati toata calea de tramvai din municipiu sa circule tramvaiul nou cumparat?

  • Oare celelalte 16 tramvaie care vor veni din Turcia, ce forma vor avea?
    Parca văd ca nu sint compatibile ca dimensiuni cu cele din Polonia și iar vor modifica peroanele și alte elemente de infrastructura.
    Așa pățești când nu și cap și singurul criteriu de cumpărare este prețul mic și spaga mare

  • Comentacii usr mor de oftică împreună cu mincinoasa șefă. Nu sunt investiții la Iași. Cînd merg cu avionul sunt o mulțime de oameni de afaceri. Cît de prost sa fii sa spui în aceeași emisiune de la Tucă Șou.Nu mai prindeți viitoarele alegeri nespălaților.

  • Ziariști ieftini ca și ziarul. Măi oameni buni. Tramvaiele se fac după peroane? Nu! Este normal ce s a întâmplat. Câteva peroane trebuiesc modificate. Care este problema? Ce bine era înainte cu „Flacăra Iasiului”.

Adauga un comentariu