News Flash:

Detaliu uluitor. De ce nu se construieste podul rutier peste Prut? Explicatiile sunt incredibile

6 Ianuarie 2018
1854 Vizualizari | 7 Comentarii

Un proiect demarat inca de acum cativa ani bate in continuare pasul pe loc. Constructia podului rutier peste raul Prut care sa lege Romania de Republica Moldova a ramas in continuare un vis. Asta pentru ca lucrurile s-au miscat extrem de incet, iar podul care va lega Iasul de orasul basarabean Ungheni inca nu a trecut de stadiul de proiect.

"Pentru obiectivul reprezentand constructia podului de la Ungheni, cu o lungime de 1,14 kilometri, a fost incheiat in data de 22 aprilie 2015 contractul de servicii pentru elaborarea studiului de fezabilitate, in cuantum de 785.728 lei. In prezent, studiul de fezabilitate a fost avizat in Consiliul Tehnico - Economic al CNAIR S.A. si al Ministerului Transporturilor, urmand sa fie supus avizarii Consiliului Interministerial de Avizare Lucrari Publice de Interes National si Locuinte si ulterior sa fie aprobat proiectul de Hotarare de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici", au sustinut reprezentantii Ministerului Transporturilor.

Cu toate acestea, implementarea proiectului intampina deja o serie de probleme. "Evidentiem ca si problema in implementarea acestui obiectiv, localizarea acestuia in zona declarata arie naturala protejata, potrivit legislatiei specifice de mediu, conforma cu directivele europene. Aceasta situatie va ingreuna substantial procesul de obtinere a acordului de mediu. Pentru a sprijini procesul de implementare a obiectivului, Ministerul Transporturilor a initiat demersuri in vederea promovarii unei ordonante de urgenta, de modificare a OUG nr. 571/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice. Intregul calendar de implementare a acestui proiect este dependent de solutionarea problematicii privind obtinerea acordului de mediu", se mai arata in nota respectiva.

Citeste si : Viitorul pod peste Prut va avea 4 benzi de circulatie

Acest pod ar trebui dotat cu o infrastructura vamala si de control al trecerii frontierei de stat, urmand a contribui nu doar la intensificarea relatiilor bilaterale dintre Romania si Republica Moldova, dar si la accelerarea fluxului de marfuri. Doar ca pentru moment totul ramane la stadiul de intentie.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

proiect prut romania republica moldova ungheni guvern
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (7)

roman  | #634592
nu se construieste findca, ambasadorii corupti,sint invidiosi pe super infrastructura, rutiera. feroviara a Romanicai, desi clasa politica ,parlamentul ,guvernul se zbat de ceasul mortii si nu mai prididesc
Yona  | #634667
Mai așteptam puțin și-l va construi Putin, are cu ce și are și interes.
Un on  | #634671
Numai niste prosti nu intelege ca acest pod chiar este necesar. Basarabia pamant Romanesc. Unire fratilor .
Bardezi  |  #634683
Hai sictir traficantule
Un on  | #634672
Numai niste prosti nu inteleg ca acest pod chiar este necesar. Basarabia pamant Romanesc. Unire fratilor .
incredibil  | #634727
E incredibil ca un asa zis jurnalist nu e capabil sa priceapa ca pentru a face o constructie oarecare este nevoie de avize si apobari, inclusiv de mediu, care sa confirme legalitatea acesteia in raport cu legislatia tarii si conventiile europene la care Romania a aderat.
E de inteles ca unii "dorei" din vre-o fundatura de sat nu stiu ca au nevoie de autorizatie pentru acareturile din ograda. Dar sa faci o constructie de uz public, cu dimensiunea de peste 1 km pe frontiera , pe un curs de apa international, si intr-o arie protejata necesita respectarea unor minime standarde de legalitate draga domnule Vlad Rotaru, incredibil de habarnist.
iesean  | #634746
Daca nu trece podul si soseaua pe proprietatea , unui smecher , de regula de culoarea partidului care guverneaza , nu se aproba
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2018 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1382 (s) | 21 queries | Mysql time :0.017264 (s)