Magazin

Detoxifierea dupa Sarbatori

Publicat: 26 dec. 2013

In perioada Craciunului si de Revelion, cu greu poti sta departe de masa incarcata.

Bucatele traditionale, cozonacul, vinul, sampania – toate acestea iti fac cu ochiul, lasandu-si amprenta pe papilele gustative, dar si pe solduri si abdomen. Nu e de mirare asadar ca toata lumea se ingrasa cu 1-2 kilograme de sarbatori, mai ales ca spiritul festiv de vacanta nu e compatibil cu grijile pentru silueta. Abia dupa Craciun incepem sa regretam excesele culinare, cand constatam ca hainele nu ne mai vin la fel de bine. Cum noul an aduce cu sine planuri indraznete pentru fiecare, cei mai multi dintre noi isi promit ca vor incepe o cura de slabire si ca vor merge la sala din ianuarie, dar uita ca mai intai trebuie sa scape de toxinele acumulate in organism.

De ce e important sa ne detoxifiem

Cand bem prea mult si mancam alimente bogate in grasimi si amidon, sistemul digestiv e afectat. Acumularea de toxine ingreuneaza procesul de digestie, ducand la balonare si constipatie. De altfel, excesul de mancare face ca stomacul sa devina „lenes“, ceea ce inseamna ca grasimile incep sa fie absorbite in organism, in loc sa fie dizolvate, iar kilogramele se tot aduna. In plus, toxinele ramase de la alcool si alimentele digerate necorespunzator destabilizeaza nivelul PH-ului din corp, fiind acide.

O cura de detoxifiere ne poate ajuta sa eliminam aceste substante daunatoare, impreuna cu parazitii si celulele moarte, restaurand buna functionare a sistemului digestiv. Un alt avantaj al detoxifierii este ca reface flora intestinala, sporind numarul de bacterii „bune“ care sustin digestia. Iata de ce o astfel de cura este recomandata dupa perioadele de excese alimentare. Nu doar ca ne ofera un plus de energie si de vitalitate, contribuind la imbunatatirea sanatatii generale si a dispozitiei, dar si catalizeaza revigorarea organismului si repararea micilor probleme cauzate de alimentatia neadecvata.

1. Exfoliere
Eliminarea toxinelor incepe din exterior, prin ingrijirea adecvata a pielii, care si ea e afectata de fumat, consumul de alcool si dieta dezechilibrata. Fa saptamanal tratamente de exfoliere a tenului si incearca periajul uscat pentru corp, ca sa stimulezi circulatia sangelui si sa reintineresti pielea obosita. Ambele metode iti vor imbunanati cu mult aspectul pielii, mai ales daca te-ai cam neglijat in ultima perioada. In functie de tipul de ten pe care il ai, aplica regulat o masca exfolianta cu actiune delicata (si foloseste o lotiune de curatare) la fiecare doua zile in prima saptamana de detoxifiere. Dupa acest interval, e bine revii la rutina de exfoliere de dinainte (adica o data pe saptamana), ca tenul sa nu aiba de suferit. Pe de alta parte, periajul uscat al corpului il poti face zilnic fara griji, pentru ca nu iti va aduce decat beneficii. Investeste intr-o perie speciala si foloseste-o cat de des poti, masand corpul incepand de la picioare si pana la gat, cu miscari circulare si convergente spre inima.

2. Curatarea organismului
In zilele de sarbatoare, avem tendinta de a consuma mai multe mancaruri grase si mai mult alcool decat de obicei, asa incat, dupa Revelion, organismul are nevoie de o pauza pentru a-si reveni si a scapa de toxine. Un truc excelent de detoxifiere asta este sa-ti incepi diminetile cu un pahar cu apa calda, in care ai stors zeama de la o lamaie. Evita complet alcoolul pe toata perioada pe care ti-ai stabilit-o pentru detoxifiere si ar fi bine sa renunti si la cafea. Daca nu poti face fata programului de lucru fara putina cofeina, iti recomand sa bei ceai verde, insa nu mai mult de doua cesti pe zi. Ceaiul verde e o sursa extraordinara de antioxidanti, care te vor ajuta sa te simti mai energica, sa ai pielea mai frumoasa si sa topesti grasimile depuse dupa ospatul de Craciun. Desigur, cel mai bine este sa-l bei simplu, insa, daca simti nevoia sa-l indulcesti putin, foloseste o lingurita de miere.

3. Schimbarea alimentatiei
Ofera-i organismului ragazul sa se refaca dupa festinul de sarbatori eliminand din alimentatie pentru o perioada carnea rosie, mancarurile grase, prajelile, sosurile si painea alba. Multi cred ca e bine sa renunte si la lactate, insa aceasta e o greseala, mai ales daca ti-ai propus sa dai jos kilogramele acumulate la finele anului. De fapt, lactatele scad pofta de mancare – sunt bogate in proteine, care te ajuta sa te simti satula mai repede, ceea ce inseamna ca vei manca mai putin. Iaurturile cu probiotice sunt obligatorii pentru stimularea digestiei si refacerea florei intestinale. Pe langa lactate, mai poti manca cate un ou fiert si supe de legume. Bineinteles, cea mai buna solutie pentru detoxifierea din interior sunt „smoothie“-urile – cocteiluri de fructe si legume pasate la blender, pe care sa le bei in locul meselor principale. Insa nu toata lumea poate rezista cateva zile cu o dieta bazata exclusiv pe aceste bauturi. Asa ca poti sa schimbi micul dejun cu un „smoothie“ si cina cu o supa de legume, iar la pranz sa mananci peste sau pui cu legume ori orez.

4. Aromaterapie
Pentru ca detoxifierea nu e instructie de armata, ci ar trebui privita ca o perioada benefica pentru corpul tau, in care il ajuti sa se refaca, nu trebuie sa pornesti la drum cu iritare, resentiment sau orice alt tip de emotii negative. Aceste zile sunt gandite sa reduca stresul din organism, ceea ce inseamna ca ar trebui sa fie relaxante si armonioase pentru tine. Asa ca fa tot ce poti ca sa devina cat mai placute, incepand cu bai energizante cu uleuri esentiale. De altfel, exista uleiuri esentiale cu proprietati de detoxifiere, care pot constitui un ajutor in plus pe timpul curei. Cateva exemple sunt cel de patchouli, de lamaie, ienupar, grapefruit si muscata (geranium). Adauga 6-8 picaturi de ulei esential in apa de baie sau 2-4 picaturi intr-un ulei vegetal (de cocos, de migdale) si fa-ti un masaj detoxifiant. Nu uita totusi sa testezi inainte uleiurile pe piele, cu doua zile inainte de a incepe cura, ca sa te asiguri ca nu esti alergica la ele.

5. Miscare
Sportul e o parte importanta din cura de detoxifiere, pentru ca ajuta la eliminarea reziduurilor din organism prin transpiratie si promoveaza buna dispozitie, atat de necesara in zilele in care corpul e nevoit sa se dezvete de excesele culinare. Vestea buna e ca nu trebuie sa treci direct la antrenamente drastice. Orice tip de miscare e benefica, fie ca te apuci de dans, iesi la plimbare, faci yoga sau alergi in parc. Cate 10 minute de miscare dimineata si seara te vor ajuta sa ramai concentrata pe telul tau, sa te relaxezi si sa faci fata mai bine poftelor alimentare.

6. Hidratare
Excesul de alcool din zilele festive iti va creste nivelul de aciditate din organism, asa ca ai nevoie de o hidratare adecvata ca sa revii in forma. Bea zilnic doi litri de apa si ii vei simti in curand efectele binefacatoare. De asemenea, lasa deoparte sucurile acidulate si renunta la cafea o perioada, pentru ca si ea, la fel ca alcoolul, te poate deshidrata. Daca iti vine greu sa te desparti de bauturile carbogazoase, inlocuieste-le cu suc de mere sau de afine.

Cat dureaza cura de detoxifiere

Depinde de scopul pe care il ai in vedere, adica daca vrei pur si simplu sa scapi de toxine sau iti doresti sa elimini si kilogramele in plus. In cazul in care ti-ai propus sa slabesti, afla ca o cura de detoxifiere te poate ajuta, insa doar ca precursor pentru dieta. Cu alte cuvinte, detoxifierea paveaza drumul pentru un regim alimentar hipocaloric, asa ca nu ar trebui sa dureze decat 2-3 saptamani. Cere insa sfatul medicului inainte de a incepe cura, pentru ca exista si unele riscuri pe care ea le implica. Insa, daca nu vrei decat sa-i oferi organismului un timp de respiro, e suficient sa tii cura o saptamana, iar apoi te poti reintoarce treptat la cafea si alcool.



loading...

Adauga un comentariu