News Flash:

Dezastru iminent pe Aeroportul Iasi. Iata dovada jafului facut de gasca Marius Bodea - Relu Fenechiu. Pista pentru care s-a platit suma de 30 de milioane de euro s-a crapat - FOTO

28 Iunie 2018
5673 Vizualizari | 4 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7315 RON (-0.0011)
USD: 4.2103 RON (-0.0036)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

• Situatie scandaloasa in care se afla una din cele mai importante regii din judetul Iasi • Pista cea noua de la Aeroportul International Iasi a inceput sa se crape in tot mai multe locuri, desi lucrarea se afla teoretic inca in garantie • Lucrarea a fost facuta de camarila liberala a fostului ministru Relu Fenechiu, cel care a facut si inchisoare pentru fapte de coruptie • Prin mana actualului deputat Marius Bodea, lucrarea a fost data unei firme aflate in insolventa, apropiata de gasca liberala • Desi pista inca nu a iesit din garantie, au inceput sa apara fisuri si denivelari • Judetul Iasi a platit bani grei camarilei de partid, iar acum au inceput sa iasa la iveala "rezultatele" acestei afaceri scandaloase din bani publici • Culmea, firma aflata in insolventa cere prin instanta sa i se plateasca o alta lucrare facuta la aeroportul iesean

Bataie totala de joc pe zeci de milioane de euro, la una din cele mai importante institutii din judetul Iasi. Aeroportul International Iasi, regie subordonata Consiliului Judetean Iasi, a ajuns sa se confrunte cu o situatie pe cat de ingrata, pe atat de revoltatoare.

Pista flexibila de 2.400 metri, data in folosinta in 2014, a ajuns sa se crape in mai multe locuri, spre nemultumirea vadita a celor care coordoneaza activitatea regiei, dar si a celor de la varful judetului.

Licitatia de peste 30 milioane euro de constructie a pistei noi de 2.400 metri, la Aeroportul International Iasi, a fost atribuita cu dedicatie firmelor de casa ale baronilor locali liberali de la acea vreme Relu Fenechiu si Cristian Adomnitei, fost sef al CJ Iasi, sprijiniti de Marius Bodea, fost director al aerogarii la vremea respectiva.

Citeste si : EXPLOZIV! Procurorii de la DNA au intrat pe fir! Dovada furtului grosolan de la Aeroportul Iasi. Facturi falsificate de Marius Bodea

Asocierea dintre Max Boegl, Vega '93 Galati si UTI Group a iesit castigatoare, asa cum se astepta toata lumea. Fenechiu este cumatru cu ginerele patronului de la Vega, Corneliu Istrate, cei doi fiind bagati in trecut in diverse afaceri impreuna. Asa s-a ajuns ca si licitatia de la aeroport sa fie data acestui consortiu.

Cotidianul BUNA ZIUA IASI a aratat in nenumarate randuri ca licitatia a fost oferita cu dedicatie, dar si ca la mijloc sunt interese uriase ale camarilei liberale pe bani publici.  

Nimeni nu a prevazut insa bataia de joc ce avea sa urmeze, modul cum pista a ajuns sa se crape. Nu este vorba de o sosea pe care circula masini, ci tocmai de pista unui aeroport international, unde siguranta pasagerilor este prioritara. Constatarile au fost facute de Costica Botezatu, cel care se ocupa de verificarea periodica a pistei, in baza unui contract incheiat cu aerogara. Ceea ce a semnalat persoana respectiva este de-a dreptul scandalos.

"In data de 15.01.2018, conform C66/14.06.2017, am efectuat revizia de urmarire curenta in exploatare si am constatat urmatoarele: nu au fost finalizate lucrarile de remediere a defectiunilor constatate la reviziile anterioare, nu s-a asigurat impermeabilitatea suprafetei de rulare a pistei, inainte de intrarea in sezonul rece (executia colmatarii fisurilor doar in proportie de 10 la suta din existent), ceea ce duce la patrunderea apelor din precipitatii in corpul pistei, favorizand aparitia si dezvoltarea degradarilor mai mari ale structurii de rezistenta a pistei in timp (crapaturi, gropi, burdusiri, denivelari, etc.), fisurile necolmatate au evoluat de la deschideri de pana la 5 mm la peste 10 mm in zone izolate. Fenomenul de aparitie a apei pe suprafata de rulare a pistei (semnalat in reviziile anterioare), cumulat cu temperaturile negative, a dus la formarea ghetii pe zone izolate, ceea ce prezinta un risc la rulajul aeronavelor (coeficient de franare neuniform, denivelari, etc.). S-a constatat desprinderea (izolat la unele lampi din suprafata pistei) a materialului utilizat la fixarea lampilor de balizaj (stratul de egalizare aplicat ulterior primului strat, fara a se asigura legatura intre ele), prezentand risc de smulgere si aruncare de catre jetul de aer al aeronavelor la decolare-aterizare. Zonele de siguranta de pe capetele pistei nu au fost aduse la cota, existand in continuare denivelari", se arata in raportul intocmit de expertul ce a constatat aparitia fisurilor.

Citeste si : Cand intervine DNA? Ies la iveala noi amanunte despre afacerile lui Marius Bodea la Aeroportul Iasi. Bani sifonati prin firmele liberalilor

Vega s-a facut ca ploua

Desi expertul care a semnalat situatia a atras atentia ca lucrurile nu sunt tocmai in regula, firma care a executat lucrarea nici nu a vrut sa auda de asa ceva.

De altfel, Vega Galati a intrat de ceva vreme in insolventa, iar lucrurile par destul de clare. "In data de 24.04.2018, conform contractului C66/14.06.2017, am efectuat revizia de urmarire curenta in exploatare si am constatat urmatoarele: deficientele constatate la revizia anterioara nu au fost remediate, fenomenul de aparitie a apei la suprafata de rulare a reaparut pe toata suprafata pistei in locuri izolate, datorita prezentei apei in suprafata pistei si a temperaturilor pozitive ridicate din cursul zilei (peste 28 grade Celsius), fenomenul de ridicare-basicare a stratului de uzura se manifesta, zilnic, pe suprafete extinse, incepand din partea a doua a zilei si se retrag in cursul noptii, cand temperaturile scad. Acest fenomen a fost semnalat din cursul anului 2017, executantul lucrarii neluand nici pana in prezent nicio masura, lucrarea fiind in garantie. Fisurile semnalate la intrarea in sezonul rece si neremediate s-au extins si nu s-au mai inchis nici in perioada calduroasa. S-a constatat si erodarea capetelor de siguranta ale pistei pe o lungime de circa 20 m si latime de 30 m, care a evoluat existand denivelari locale de pana la 30 cm. Fenomenul a fost semnalat de la darea in exploatare a pistei, executandu-se si o remediere prin completare cu pamant in cursul anului 2016 - solutia adoptata de executantul lucrarii nefiind buna, pentru ca fenomenul a reaparut", se mai arata in raportul respectiv.

Si asta nu este tot. "In data de 26.04.2018 am efectuat revizia de urmarire curenta in exploatare la obiectivul Platforme de imbarcare-debarcare, constatand urmatoarele: scurgerea masticului dintre rosturile dalelor in zonele izolate, aparitia degradarilor sub forma de fisurare-desprinderea betonului din dala", se mai arata in raportul expertului.  

Citeste si : BZI a avut dreptate! Acesta este cel mai mare smen din ultimii 20 de ani in Iasi!

Sefii aerogarii asteapta explicatii

Conducerea aerogarii iesene a trimis numeroase sesizari catre cei de la Vega pentru remedierea situatiei, sesizari care inca nu au primit raspuns. In cazul in care Vega nu va remedia lucrarea aflata inca in garantie, iar expertiza va scoate la iveala fapte si mai grave, Aeroportul iasi va solicita obligarea, prin instanta, a firmei sa-si repare greselile.

"Noi am primit sesizarea, am analizat situatia in cadrul Consiliului de Administratie si am stabilit sa facem expertiza tehnica a pistei. Am luat legatura cu firmele specializate pentru a face expertizele necesare, dupa care vom putea lua o decizie. Este clar ca expertiza va fi facuta, dar nu putem vorbi de probleme in ceea ce priveste siguranta pasagerilor deocamdata. Nu se pune problema de asa ceva. I-am chemat pe constructori, le-am trimis notificari, dar pana acum nu au venit. Vom stabili daca este de la fundatia lucrarii sau la suprafata. Noi nu putem interveni pentru ca lucrarea este in garantie", a mentionat Catalin Bulgariu, directorul R. A. Aeroportul International Iasi.

Trebuie specificat si faptul ca Vega a cerut prin instanta ca aeroportul sa plateasca 1,8 milioane euro, pentru unele lucrari suplimentare la pista, care nu au mai fost decontate. Este oare normal ca autoritatile iesene sa plateasca acesti bani, in conditiile in care se vede cu ochiul liber ca lucrarea a fost facuta extrem de prost?

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

fisuri_pista_aeroport_iasi_1_
relu fenechiu cj iasi marius bodea max boegl
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (4)

dinu  | #659113
BZI, daca Justitiarul.ro,va spurcat in editia de ieri,ati hotarat sa nu mai preluati ep2 cu Leutul Merlinte si tirul cu 570 baxuri! Ori a lasat deja valiza la voi cu cele 10 mii de euroi?))) k tare se mai plangea saracul ca sunteti lacomi)))))
Silvia  | #659138
Camarila liberala era, de fapt, camarila USL, din care facea parte si hotimea din P$D
zurli  | #659174
adicatelea , mon cher, chiar daca e vinovat PNL-ul prin Bodea, tot PSD e de vina , ca e asa e de bonton, ei sunt vinovati de tot, nu-i asa Silvia?
liberal  | #659228
APROPO SANDU E GATA DAR CU MONI CE FACETI ARE MIERE PE LA BOT DIN FIECARE STAGIUNE DE DIRECTOR SI LIMBA DULCE PT POPONETE.RAUTATE ,RAUTATE,RAUTATE,TRADATOARE SUNT PRINCIPALELE CALITATI ALE LUI MONI.......SA DEA DOMNUL SA TE VAD LA BARNA .SUFERA TARE NU ARE CE ARE TOATA LUMEA ,,,,,
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1764 (s) | 21 queries | Mysql time :0.042887 (s)