Titlurile zilei

Dezastru în autogările din Iași! Călătorii stau în condiții mai rele ca în vremea comunismului. Nu s-au făcut modernizări de zeci de ani – FOTO

Publicat: 24 ian. 2020

Autogările din Iași au ajuns într-o stare deplorabilă și arată mai rău decât în vremea comunismului. În lipsă de investiții și modernizări, călătorii îngheață în autogări în așteptarea autocarelor care fac curse intra și interjudețene. Primăria Municipiului Iași nu are în proprietate o astfel de autogară, toate fiind administrate de privați. Deși călătoriile cu transportatorii privați s-au scumpit cu aproape 40 la sută în ultimii doi ani, aproape niciun leu nu a fost investit pentru modernizări în autogări

Problema autogărilor din Iași este una cât se poate de serioasă. Călătorii așteaptă autocarele în condiții mai rele decât în vremea comunismului, iar asta se întâmplă din cauza lipsei de investiții. În vreme ce Primăria Municipiului Iași nu are în proprietate o autogară, toate sunt administrate de privați. Cele mai multe dintre ele nici măcar nu au semne de direcționare sau săli de așteptare încălzite pentru călători. Deși prețurile călătoriilor inter și intrajudețene s-au majorat cu aproape 40 la sută, aproape niciun leu nu a fost investit în ultimii ani în modernizări concrete de care să beneficieze călătorii.

Autogara Păcurari nu s-a schimbat de zeci de ani

Cele mai tranzitate autogări din municipiul Iași sunt Autogara Iași Vest – Metchim și Autogara Transbus Codreanu de la Vama Veche. Mii de călători tranzitează lunar aceste autogări din toate colțurile țării, ba chiar și din țările Uniunii Europene. Aceștia stau însă în condiții greu de suportat, mai ales pentru o persoană obișnuită cu autogările din Vestul Europei.

„Vin de zece ani în autogara Păcurari (Autogara Iași Vest – Metchim – n.r.) și nu pot să cred că nu s-a schimbat nimic de atunci. Ba chiar s-au degradat mai toate lucrurile și nu au fost refăcute nici băncile, nici peroanele, nimic. Numai autobuzele s-au schimbat în zece ani de când vin pe aici, în rest tot praf și pietriș în toată autogara. Am mai fost și noi prin străinătate, am văzut diferența, la noi e bătaie de joc ca în anii ’90 la prețuri ca în vest”, s-a plâns un călător care aștepta în frig în Autogara Iași Vest – Metchim.

Reprezentanții Metchim SA au precizat că nu știu când se vor realiza următoarele investiții.

La autogara Codreanu, călătorii așteaptă într-o clădire veche de peste 100 de ani

Autogara Transbus Codreanu din zona Vama Veche – Gară este una dintre cele mai tranzitate autogări din municipiul Iași. Călătoriile către Suceava, Bacău și Neamț se fac majoritatea din acest punct. Mai mult, cursele către Grecia, Italia, Spania, Germania și alte țări sunt zilnice de aici. Deși există multe curse internaționale, călătorii nu beneficiază deloc de condiții. Aceștia se îngrămădesc printre microbuzele și autocarele care pleacă din zece în zece minute de aici. Cei mai mulți nici nu au curaj să intre în sala de așteptare având în vedere frigul și mirosul urât care persistă în clădirea veche de peste 100 de ani. Clădirea Vama Veche este o clădire de patrimoniu, devenită monument istoric. Aici așteaptă călătorii.

„Nu au un program fix, cursele sunt neregulate, suni pentru o rezervare și nu poți face. Ți se recomandă să mergi la autogară să aștepți autobuzul, iar când acesta apare, afli că nu sunt locuri. Angajații au un comportament care îți produce greață, atât șoferii, cât și impiegații”, a spus Gabriela Bouroș, călător din Autogara Codreanu.

De menționat faptul că Transbus Codreanu a fost înființată de cunoscutul Constantin Codreanu, care a devenit preot și și-a construit singur o mănăstire la Oituz.

Autogară închisă și transformată în stație de Ambulanță

La nivelul municipiului Iași mai există Autogara Eurovoyage în zona Bularga. Această autogară privată oferă condiții oarecum mai bune pentru călători, însă este mai mereu pustie. Foarte puțini transportatori folosesc autogara din zona Bularga.

În cazul autogării Real din zona Păcurari, autoritățile locale au hotărât închiderea acesteia după ce a expirat contractul de închiriere a spațiului care a aparținut SC Fotbal SA. După dizolvarea firmei, terenul a revenit Municipiului Iași, care a solicitat desființarea autogării. Aici, Primăria Iași intenționează să amenajeze o substație pentru Serviciul Județean de Ambulanță. Această idee a venit în urma unor analize din care a rezultat faptul că unei ambulanțe îi trebuie în prezent aproape 8 minute să ajungă din zona centrală spre ieșirea din Păcurari. Noua substație ar ușura cu mult circulația ambulanțelor în afara orașului.

Primăria a promis o autogară mare la garajul CTP din Tudor Vladimirescu

Pentru că nu există o autogară mare și modernă la Iași, pe raza orașului au fost improvizate diverse substații de către agențiile de transport. Pe lângă autogările mari din Iași există mai multe agenții private și substații unde călătorii așteaptă pur și simplu pe marginea străzii autocarele. Cele mai aglomerate se află la Mc Donald’s, Piața Nicolina, Podul de Piatră, Galata, Billa, Tamaz sau C.A. Rosetti.

Primăria Municipiului Iași și-a arătat în urmă cu doi ani intenția de a amenaja o nouă autogară la standarde Europene. Locația a fost stabilită în zona GarajuluI Companiei de Transport Public din Tudor Vladimirescu, deși este o zonă aglomerată, iar mijloacele de transport ale CTP să fie duse într-un nou garaj care ar urma să fie amenajat în zona CUG. A fost însă o promisiune făcută în campania electorală, iar de atunci nimic nu s-a mai întâmplat în acest sens.



loading...

Comentarii
  • Maxi taxi-urile stationeaza in diverse zone din oras, la borura, blocand in multe locuri o banda de circulatie, creind ambuteiaje. A se vedea „statia” din fatza cladirii Directiei Vamale de la Gara Nicolina sau in fatza hotel Conest sau pe colt la Casa Sindicatelor (microbuzul de Barnova).Statii la Kaufland Nicolina, la Posta de la Gara, toate la bordura….

  • In timp ce calatorii sunt transportati in conditii mizere, patronii (Dinte Costel, Mandachi Dumitru, Marchidan Bogdan) traiesc in lux, au case, bani si masini…

  • Dom’ Dinte, e adevarat ca mascatii au navalit peste matale in casa si tiau confiscat un sac de bilete de pensionari pe care le decontai la Ministerul Transporturilor??? Mai,mai,mai Costelus, da cum teai gandit sa tragi tu statul in chept

  • Va zic eu…Zina Maseluta (Dinte) cum e alintat de inspectorii rar vine azi din Germania cu 2-3 autobuze 1997-1999 la 4.500-5.500€ si a 2-a zi managerul de la Micedu, Dinte Vasilica face o adresa in care explica….citez:
    “trebe facut cit mai rapit inspectia pentru ca avem niste contracte de onorat”….
    Drept rasplata pentru favorul oferit de Varvara lui Dinte, acesta din urma il trimite pe Varvara la cranele Cricova cu un microbus probono!!!

  • Dinte este pe departe cel mai bogat transportator. Cu oameni platiti la negru, cu bilete dublura, cu acte false facute de contabilul Frunza, cu bilete de pensionar decontate la Ministerul Transporturilor si cu conexiuni imense la ANAF, Dinte Constantin patron al firmelor Farmacom, micedu company, Micedu Trans, Micedu Company Turism este de neclintit si de neatins!!!

  • Chirica a fost cu un pas in fata transportatorului Dinte din Dacia. Dinte a dorit sa faca blocuri in spatele Sectiei de Politie din Dacia dar se pare ca Velescu , angajatul lui Dinte l-a muls cam mult si Chirica incasa tot mai putin

Adauga un comentariu