News Flash:

Dezastru in curtea Aeroportului Iasi. Descoperire de groaza sub instalatiile din aerogara. Banii au fost folositi in campania lui Marius Bodea

25 Aprilie 2019
3319 Vizualizari | 6 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7601 RON (-0.0024)
USD: 4.2755 RON (+0.0117)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Aeroportul International Iasi

• Descoperire de groaza intr-una din cele mai mari institutii din Iasi • Ani la rand, Aeroportul International Iasi a fost capusat succesiv de fosta conducere liberala, pentru promovarea imaginii fostului director Marius Bodea • Banii ce ar fi trebuit alocati pentru mentenanta instalatiilor din aeroport au ajuns, se pare, in alta parte • Intre timp, instalatiile au picat pe capete, pentru ca nu au fost reparate

O serie de detalii uluitoare ies la iveala de la varful celei mai importante institutii de transport din zona Iasului. Mai multe echipamente din incinta Aeroportului International Iasi au clacat in ultima vreme, dupa ce au fost folosite intens, fara sa fie intretinute corespunzator.

Fosta conducere a regiei a facut o serie de contracte pentru achizitia unor echipamente din incinta terminalelor de pasageri care insa nu au mai fost revizuite cu timpul si care au ajuns sa pice pe capete. Cum s-a ajuns insa la un asemenea lucru? Fostul director, liberalul Marius Bodea, nu a mai respectat contractele de mentenanta si nu a mai platit firmelor care au implementat aceste echipamente si intretinerea lor. In aceste conditii, Bodea a trecut banii de mentenanta din bugetul initial drept profit al Aeroportului si astfel a incercat sa obtina capital electoral in alegerile de acum trei ani. Dezvaluirile au iesit abia acum la iveala, dupa ce echipamentele au picat pe capete.

Conducerea aerogarii a cerut in bugetul pe anul in curs alocarea a peste 2,3 milioane lei in plus pentru intretinerea echipamentelor din aeroport care au clacat. "Cresterea substantiala a fost impusa de necesitatea stringenta de a asigura functionalitatea regiei prin exploatarea in conditii optime si de siguranta a infrastructurii si echipamentelor aeroportuare. Acest lucru presupune achizitionarea de servicii de mentenanta preventiva si corectiva pentru infrastructura (pista, cale de rulare, terminale) si pentru echipamente aeroportuare( echipamente de securitate, echipamente de determinare coeficient de franare, echipamente de intretinere pista si cale de rulare) care nu mai sunt in perioada de garantie", se arata in proiectul de hotarare.

Conducerea aerogarii a aratat si unde a ajuns tainuirea acestor lucruri si lipsa mentenantei obligatorii a echipamentelor. "Nu a existat niciun contract de mentenanta pentru benzile din terminal, adica la partea de benzi bagaje nu existau contracte de mentenanta. Toate aceste lucruri trebuiau facute conform contractului de construire a Terminalului T3. In plus, toate echipamentele de securitate trebuiau prinse intr-un program de mentenanta, program care de asemenea nu a fost facut. Ce inseamna acest lucru? Pe de o parte sunt elemente consumabile, care isi pierd valabilitatea la unul sau doi ani. Sunt o serie de proceduri impuse de SRI, nu ale aeroportului nostru. Pentru a nu se face contractul de mentenanta, din mai multe echipamente de securitate cumparate pentru acel lucru, ele au tot cazut pe parcurs si asa a ramas unul singur functional din sapte astfel de instalatii in momentul in care am preluat eu conducerea. Unele dintre activitati sunt de-a dreptul normale. Traficul este foarte mare, iar la un anumit numar de procedari ele trebuie curatate. Ele au fost create la un trafic de 600 mii pasageri pe an si au avut un trafic de 800 mii din primul an, deci discutam de o suprautilizare a acestor utilaje", a spus Catalin Bulgariu, directorul Aeroportului International Iasi.

Citeste si: RUSINE! Hotie pe fata la Aeroportul International Iasi. Cum este fraudat bugetul aerogarii, dupa o reteta pusa in practica de fostul director, liberalul Marius Bodea - FOTO

Filtrele de aer erau infundate

Cel mai bun exemplu a fost legat de filtrele de aer din terminale, filtre care erau infundate si care nu mai ofereau confort. "Toate aceste lucruri au insemnat contracte care trebuiau facute si care nu s-au mai realizat. Ca sa nu mai vorbim de contractul pentru ventilatie, unde nici acolo nu s-a facut absolut nimic. Filtrele respective trebuie spalate permanent. Asta au si spus atunci, pentru ca este garantie, nu mai fac nimic. Acestea sunt in garantie, dar in garantia respectiva se stipuleaza ca filtrele trebuie spalate lunar. Nu s-a facut asta timp de doi ani. Atunci ne putem gandi de ce nu avem aer in terminal. Acele filtre erau pline de praf si unele vane nu mai functionau, iar volumul de aer era foarte mic in terminal. Nu vorbim de faptul ca a fost prost gandit sau prost proiectat, ci de partea de mentenanta. Daca lucrarile de mentenanta erau facute, era altfel. Cand acestea nu s-au facut, iar aglomeratia e si mai mare, bineinteles ca se simte cum aerul este irespirabil. Garantia era acordata pe patru ani, cu obligatia de a se face mentenanta periodic. Aceasta nu s-a facut. Nu pot sa spun ca aparatura a mers sub paramentri cat timp nu am facut operatiunile de curatare", a mai mentionat directorul Aeroportului International Iasi.

Citeste si: Exclusiv! Marfa proaspata pentru DNA! Ies la iveala noi combinatii scandaloase facute de liberalul Marius Bodea la Aeroport! A ascuns un contract important - FACSIMIL

Si asta nu a fost tot. Bulgariu a aratat ca nici masina de pompieri, pentru care Bodea a mai decontat un milion de euro, nu avea mentenanta facuta corespunzator. "Am facut o parte dintre contracte, in sensul ca au fost inlocuite anumite piese care s-au stricat, desi nu trebuia sa se ajunga aici. Din cauza neindeplinirii contractelor de mentenanta si utilizare, acestea au trebuit sa fie schimbate. Aferent anului 2018, noi am avut cheltuieli de circa un milion lei numai pentru acest lucru, iar pe acest an avem peste doua milioane lei estimati pentru asa ceva. Noi ar trebui sa avem in permanenta acesti bani alocati, pentru ca lucrurile sa functioneze normal . Aceste lucruri nu s-au facut. Trebuiau schimbate de exemplu si echipamentele ce au legatura cu pompierii. Nici macar la masina de pompieri, de un milion de euro, nu a facut revizia, desi acolo trebuie mai ceva ca un ITP. A facut asta doar ca sa nu plateasca banii necesari, revizia fiind undeva la o suta de mii de euro", a mai adaugat Catalin Bulgariu, directorul Aeroportului International Iasi.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

aeroportul iasi marius bodea contracte achizitii echipamente
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (6)

Paul  | #698621
Pt benzile de bagaje este firma specializata in iasi(in Bularga) iar pt pompieri...care pompieri ca eu de cate ori am plecat din Iasi cu wizz nu i-am vazut niciodata,salubritatea este activa si mentenanta avioanelor....poate s-a incercat o economie din banii aeroportului...se putea si mai rau sa aiba contracte sa incaseze bani dar sa nu isi faca treaba conform contractului
noe  | #698626
pacat ca ***** bogdan se baga in asa cloaca . independent avea sanse mult mai mari fara sa scoata in fata o gasca de hoti
mamulea  | #698643
100000 revizia? Cu zece revizii iei o masina noua.Cred ca glumiti!!!!!
BZI e in campanie  | #698665
Hotul striga hotii la Aeroportul Iasi.Luati la verificat contractele facute de Bulgariu.Nu uitati comisioanele.
culita  | #698667
Cand dati publicitatii toate miliardele furate de Bodea de la Aeroport? Iesenii au dreptul sa stie. Cat mai dureaza anchetele penale? Cat mai sta in libertate?
gigel  | #698680
Inca cate vor mai iesi la ora adevarului inca nu s au descoperit adevaratele jafuri ale lui bodea la Aeroport. Trebuie sa se miste si DNA ca prea e groasa treaba,
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1564 (s) | 21 queries | Mysql time :0.018221 (s)