News Flash:

Dezbateri in jurul cozii. Autostrada Iasi- Targu Mures a ajuns disecata ca la piata. O noua intalnire fara rezultat a avut loc in Iasi

13 Ianuarie 2018
841 Vizualizari | 3 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6669 RON (0.0000)
USD: 4.0761 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

• Proiectul autostrazii Iasi- Targu Mures a ajuns sa fie dezbatut ca la piata • O dezbatere la care au venit buluc politicienii din Iasi si din judetele invecinate nu a adus nimic concret despre proiectul care ar trebui sa lege Moldova de Transilvania • Ba dimpotriva, au fost avansate tot felul de idei, sume si variante care au bagat si mai mult in ceata auditoriul

Ieri a avut loc o noua intalnire a societatii civile cu reprezentantii mediului administrativ si a celui politic despre proiectul autostrazii Iasi- Targu Mures. La aceasta dezbatere au fost prezenti reprezentanti ai Ministerului Transporturilor, ai Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, precum si parlamentari de Iasi si din administratia ieseana si a judetelor invecinate. Organizatorii au fost cei din asociatia "Impreuna pentru A8".

Practic, aceasta dezbatere avea rolul de a clarifica situatia proiectului si de a se identifica pasii concreti pentru sustinerea obiectivului la nivel central. Doar ca aceasta dezbatere nu a adus nimic concret in ceea ce priveste sustinerea proiectului. S-au tot avansat aceleasi ipoteze privind finantarea proiectului, fara a fi avansata clar si o data anume, s-a discutat inclusiv despre problema aparuta pe sectoarele de drum Targu Mures- Ditrau si Ditrau- Targu Neamt, trasee care trec prin unele arii protejate si care pot duce la blocarea obiectivului.

Nici cei de la Ministerul Transporturilor nu au spus ceva concret despre acest proiect, acestia prezentand doar o serie de detalii pe care le stia toata lumea. "La acest moment Iasul are asigurata finantarea pentru A8. In Programul Operational Infrastructura Mare, pe fonduri europene se gaseste finantare pentru acest obiectiv", a spus ieseanul Catalin Balan, secretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor.

Cu alte cuvinte, s-a discutat despre faptul ca interes este, ca bani sunt, dar nimeni nu vrea sa faca nimic pentru acest obiectiv. Cei prezenti au semnat si un memorandum în vederea realizarii unui pact politic national pentru infrastructura rutiera, precum si realizarea unei comisii interministeriale care sa implementeze strategia de dezvoltare a infrastructurii rutiere de transport. S-a discutat si despre asumarea politica si guvernamentala, transparentizarea si analizarea temeinica a proiectului Autostrazii A8.

Discutii fara numar

Cei de la Compania Nationala de Infrastructura au incercat si ei sa dreaga busuiocul si au prezentat istoria acestui proiect. Ba mai mult, a fost din nou avansata o suma colosala pentru constructia acestei autostrazi, circa 9 miliarde de euro.

"La acest moment, la nivelul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere avem un studiu de prefezabilitate realizat in 2007 si unul realizat in 2011 fara acord de mediu si fara Hotarare de Guvern. Acordul de Mediu nu a putut fi obtinut, deoarece au intervenit cateva probleme de ordin financiar, printre care o serie de ordine de ministru. Studiile au fost avizate in Comisia Tehnico- Economica a Companiei Nationale, de Ministerul Transporturilor si de Consiliul Interministerial, unde sunt aproape 30 de institutii ale statului. Datorita costului mare al proiectului, Ministerul Finantelor Publice nu a fost de acord cu aprobarea hotararilor de Guvern referitoare la acest proiect. Costul autostrazii, la nivelul devizelor generale este de 8,9 miliarde de euro. Acestea sunt costurile totale. Pe prima sectiune, costurile sunt in jur de 2 miliarde de euro, pe portiunea Targu Mures- Ditrau, alte 4,2 miliarde euro este sectiunea Ditrau- Targu Neamt si Targu Neamt- Iasi este in jur de 2,6 miliarde de eruo", a spus Mariana Capra, director adjunct la Directia Inginerie si Analiza Documentatii din cadrul CNAIR.

Citeste si : Dezvaluiri socante. Alba- neagra la varful Guvernului cu proiectele Iasului. Noi informatii despre autostrada Iasi- Targu Mures

Primarul Mihai Chirica a fost si el prezent in sala. Edilul Iasului, membru PSD, a sarit chiar la gatul parlamentarilor din propriul partid. "Nu cred ca putem prioritiza atat de mult o chestiune care este vitala pentru Romania. Imi pare rau ca al nostru coleg din Iasi de la Ministerul Transporturilor vorbeste ca ne dorim atat de mult si cat de putin facem. Nu cred ca este de vina nici legislatia, nici Curtea de Conturi, nici Directia Nationala Anticoruptie, nici parlamentarii - o parte din ei nu sunt de vina. De vina sunt cei acre trebuiau sa decida si care trebuiau sa faca asta la timp si care, din pacate, nu au facut asta nici in 2018. Vrajeala ca vine Comisia si ne pune autostrada este o mare minciuna. Cine se uita pe bugetul de investitii al statului pe 2018 la Ministerul Transporturilor pe regiunea Moldova, autostrada aceasta nu exista. Sa terminam cu povestile acestea. Ma simt in situatia de a trage un semnal de alarma. O parte din parlamentarii colegii mei de partid nu si-au facut datoria. V-am cerut sa va faceti datoria nu fata de partid, ci fata de tara. Este prima concluzie pe care o trag", a spus primarul Mihai Chirica.  

Edilul a aratat ca vinovati sunt in principal liderul PSD Liviu Dragnea si premierul Mihai Tudose, cei care ar fi trebuit sa sustina acest proiect la nivel central.
 

 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dezbatere ministerul transporturilor infrastructura autostrada
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (3)

Pensionar  | #635850
Ce asteptari putem avea de la doi analfabeti de parlamentari Toma Vasile si Catea Vasile, ei necitind in viata lor carti de politica, sociologie, filosofie, psihologie. Ei sunt slugile lui Dan Carlan respectiv Gigi Nichita si respecta cu strictete scenariile de manipulare a naivilor care i au votat in privinta vitalei autostrazi. Tehnica se numeste formalism adica ,,se fac" ca doresc construirea autostrazii. In realitate Mafia Traspartinica din Iasi face tot posibilul ca Iasiul sa ramana izolat de Europa ca doar nu sunt prosti sa accepte concurenta occidentala. Mai moldoveni chiar nu ganditi?
Coca  | #635855
Chirica, joaca si el total aiurea! Constata inginereste ca, factorii decidenti nu sunt prezenti, ci numai adjunctii lor, ca bani pentru aceasta autostrada nu sunt prevazuti in buget pentru acest an, ca parlamentarii ieseni MINT ca niste ........, dar nu da nume!! BAI BAIETICA MIC tu pe cine pacalesti? Faci parte si tu din mafia, care se opune tacit proiectului! Joci acest parsiv rol pentru ati asigura si urmatorul mandat de primar! Rusine!!
Gogu  | #635870
Chiar asa domnule Chirica, ai facut alianta cu Dan Carlan, Toma Vasile si consilierul local Ciubotaru, sunt slugile lor! Toma Vasile deja te a tradat! Urmeaza Ciubotaru, ai rabdare si ai sa vezi!
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2018 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1667 (s) | 23 queries | Mysql time :0.027264 (s)