Titlurile zilei

Dezvăluiri de groază de la Drumurile Județene Iași! Contract preferențial de milioane de euro pentru apropiații conducerii. Lucrarea a fost executată după ureche

Publicat: 27 sept. 2021
Drumul județean DJ 280B Târgu Frumos-Cucuteni din județul Iași
Un nou scandal la Drumurile Județene Iași, unde au ieșit la iveală informații despre un contract de circa 2 milioane de lei încheiat preferențial de conducerea instituției

Detalii de groază din combinațiile făcute la Drumurile Județene Iași. Modernizarea DJ 280B Târgu Frumos-Cucuteni, atribuită la firma regelui asfaltului, a ajuns pe masa Guvernului României. Un fost angajat de la Drumurile Județene a povestit în detaliu cum a fost acordat un contract preferențial fără a se mai respecta legea. La mijloc a fost un contract de circa 2 milioane de euro

Un nou raport scoate la iveală mai multe nereguli făcute la Direcția Județeană de Administrare a Drumurilor Județene (DJADP) Iași. Un contract de asfaltare a unui drum din județ a ajuns la apropiatul conducerii instituției fără vreun temei legal. Amenda dată de organele de control a fost plătită în rate, însă contractul a fost derulat în continuare. Modernizarea DJ 280B Târgu Frumos-Cucuteni a fost atribuită firmei Darcons SRL din Neamț, însă de lucrare s-a ocupat firma Eky Sam SRL Târgu Frumos. Prima firmă îi aparține lui Romică Rotaru, iar cea dea doua, lui Ioan Echimov. Cei doi sunt cuscri și au ajuns și parteneri de afaceri. Doar că lucrarea executată în urmă cu doi ani nu trebuia derulată de Eky Sam SRL. Toate aceste detalii au fost semnalate de un fost angajat de la DJADP către Guvernul României.

Contract scandalos la Drumurile Județene Iași

Antoneta Manolache, fost angajat la DJADP Iași, a trimis un memoriu către Ministerul Muncii și către premierul Florin Cîțu, prin care reclamă o serie de abuzuri ale conducerii Direcției. Printre acestea se afla și cel legat de acordarea contractului de la DJ280 B. Licitația a fost atribuită firmei Darcons, însă execuția a fost realizată de Eky Sam, firmă luată ca subcontractant. Firma lui Ioan Echimov nu avea însă dreptul să le facă, pentru că a participat la licitație și nu putea să încheie contract cu Darcons SRL. Totuși, conducerea DJADP a acceptat acest lucru, iar detaliile din spate au ieșit în cele din urmă la iveală.

Amendă de la Curtea de Conturi. 5.000 de lei, plătiți în rate

Antoneta Manolache a arătat în sesizarea către Guvernul României cum au fost semnalate neregulile și de către Curtea de Conturi.

„Au fost remarcate și consemnate în conținutul notei de constatare o mulțime de ilegalități și nereguli privind atribuirea și derularea contractelor de lucrări/servicii, dar mai ales faptul că operatorul economic, deși introdus abuziv (SC Eky Sam SRL), a executat lucrări de proastă calitate la infrastructura drumului județean DJ 280B, aspect confirmat chiar de dirigintele de șantier, Ifteni Fănică, dar și de directorul DJADP, Ciucan Ciprian, în răspunsul dat la notele de relații (…) faptul că organul de control a aplicat simbolic un avertisment și o amendă contravențională de 5.000 lei, am convingerea că toți sunt în cârdășie și urmăresc doar interese proprii”, se arată în sesizarea făcută de Antoneta Manolache.

Aceasta a precizat că cei 5.000 de lei au fost achitați în rate, dar și faptul că lucrarea a continuat fără probleme, în ciuda evidențelor apărute.

Probleme pe contractul girat de Drumurile Județene Iași

Lucrarea a fost executată prost, aspectele fiind semnalate și de către Inspectoratul de Stat în Construcții. Neconformitățile au fost însă trecute cu vederea. De exemplu, inspectorii de la Inspectoratul de Stat în Construcții au constatat că în loc de patru centimetri de asfalt s-au pus doar trei, adică o lipsă de 25 la sută din lucrare. Inspectorii ISC au mai emis trei procese-verbale de neconformitate, cerând refacerea lucrării. Apoi s-a frezat, însă numai pe o distanță de câteva sute de metri în locurile în care au fost prelevate probele, în loc să se respecte toate recomandările. Antoneta Manolache a expus și alte probleme la DJADP Iași în sesizarea ajunsă la Guvern. Femeia a reclamat faptul că deși a cerut să i se prelungească raportul de muncă, conducerea DJADP și cea a Consiliului Județean au refuzat acest lucru.





Comentarii
  • 1 cm a fost doar la stratul de uzura dar cat s-a luat din grosimile stratului de fundare si stratului de legatura nu s-a verificat. Au fost folosite agregatele din proiect sau in locul agregatelor de cariera concasate s-au utilizat agregate de rau? Densitatea straturilor a fost cea prescrisa in proiect ori compactarea a fost necorespunzatoare. Acestea sunt cauze pentru care investitiile pentru drumuri sunt un sac fara fund. Drumurile sunt ale statului si sunt reparate foarte des pentru ca este mare foamea de bani a constructorilor si a presedintilor, directorilor, primarilor etc.

Adauga un comentariu