Titlurile zilei

Dezvăluiri incredibile din interiorul firmei de transport Euroluc Trans: În timp ce camioanele se aflau în curse în Olanda sau Belgia, patronul Sergiu Lucan scotea ITP-urile la un service-auto din Suceava

Publicat: 11 iul. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Dezvăluiri incredibile din interiorul firmei de transport Euroluc Trans În timp ce camioanele se aflau în curse în Olanda sau Belgia patronul Sergiu Lucan scotea ITP-urile la un service-auto din Suceava
Camioanele firmei de transport Euroluc Trans deținută de Sergiu Lucan aveau ITP-ul eliberat de service-urile din România în timp ce se aflau la curse în Olanda sau Belgia

Dezvăluiri incredibile din interiorul unei firme de transport, Euroluc Trans, cu contracte în Europa: „În timp ce camioanele Euroluc Trans erau în Olanda sau Belgia, se eliberau ITP-uri din service-uri din România”. Patronul Sergiu Lucan: „Nu este adevărat așa ceva”

Un fost angajat al firmei de transport Euroluc Trans, patronată de omul de afaceri Sergiu Lucan, face dezvăluiri incredibile despre modul în care funcționează compania care are o flotă de aproape 70 de camioane și care are contracte în țările dezvoltate din vestul Europei precum Olanda, Belgia, Germania sau Austria. Ieșeanul Ionuț Tiron povestește cum angajații firmei sunt obligați să lucreze ore suplimentare care nu sunt remunerate, nu sunt plătiți conform contractului de muncă, iar ITP -urile mașinilor se fac „pe ochi frumoși”.

„Sunt nereguli grave la Euroluc Trans. Am avut contract pe cartea de muncă de 8 ore cu ei, dar în fiecare zi am lucrat cel puțin 13 ore, fără să se plătească suplimentarele. La întoarcerea în țară, m-au plătit cu 250 de euro mai puțin și au început să îmi spună că restul banilor o să-i primesc altă dată și așa mai departe. Am văzut cum se fac ITP-urile, camioanele sunt ani de zile pe ruta Olanda-Belgia, nu intră deloc în țară, dar se eliberează ITP de la același service din Suceava. Documentul ITP pentru camionul meu e făcut pe 3 iunie în Suceava, dar pe tahograf și documentele mașinii se vede clar că eram în Olanda la data și ora respective. Ei nu înțeleg gravitatea situației”, a explicat ieșeanul Ionuț Tiron.

Plângere la Inspectoratul Teritorial de Muncă împotriva Euroluc Trans

Euroluc Trans SRL are o flotă de aproape 70 de camioane și are sediul central în Suceava. Ieșeanul Ionuț Tiron a ajuns să depună o plângere la Inspectoratul Teritorial de Muncă ITM Iași în care a reclamat situația de la firma de transport.

„În această situație sunt mai toți șoferii tineri care se angajează la Euroluc Trans, lucrează ore suplimentare fără să fie pătiți, li se oprește din bani, sunt tratați urât și așa mai departe. Mulți sunt necăjiți și acceptă situația sau nu știu ce drepturi au. I-am explicat domnului Sergiu Lucan că eu vreau ce îmi aparține, adică restul banilor, dar el m-a luat cu un aer de superioritate și m-a amânat de la o dată la alta. Ei dacă au bani cred că pot face orice, că nu se supun regulilor, așa cum fac și cu ITP-urile mașinilor.

Am înțeles că Sergiu Lucan ar avea dublură la numerele de înmatriculare, iar majoritatea camioanelor sunt de același model Mercedes de culoare albă și profită de asta. I-am spus că la Iași nu e ca la Suceava, iar autoritățile își mai fac treaba, am făcut sesizare la ITM și doresc să îi atenționez pe toți cei care vor să se angajeze la Euroluc Trans SRL de situația de aici”, a mai povestit ieșeanul Ionuț Tiron.

Certificat de Inspecție Tehnică Periodică eliberat din localitatea Salcea, județul Suceava, pentru camion aflat în Olanda

Vehiculele Euroluc Trans SRL au ITP-ul făcut de regulă la SC Service Motoare Nord SRL cu sediul în localitatea Salcea, județul Suceava. Concret, în cazul de față (vezi facsimil) este vorba despre camionul cu numărul de șasiu WDB96340310279130 cu numărul de înmatriculare SV 29 EVR. Locul și data inspecției: localitatea Salcea, județul Suceava, pe 3.6.2020. Rezultatul inspecției tehnice periodice a fost „Bun Tehnic”. Stația unde a fost realizată inspecția este SC Service Motoare Nord SRL, care poartă semnătura și ștampila inspectorului responsabil de inspecție.
Contactați telefonic și întrebați despre cum a fost posibil să se efectueze ITP-ul camionului în timp ce acesta se afla în Olanda, reprezentanții Service Motoare Nord au pasat telefonul dintr-o mână în alta până s-a ajuns la patronul firmei.

„Vă rog să vorbiți cu domnul Maxim despre asta”, a spus șeful stației ITP din cadrul Service Motoare Nord SRL.

Mai departe, administratorul companiei s-a arătat extrem de deranjat de întrebare și s-a grăbit să închidă telefonul.

„Așa ceva nu există”, a spus Mihai Maxim, patron Service Motoare Nord SRL.

Acesta deține mai multe companii de profil alături de soția sa, Nicoleta Maxim.

Omul de afaceri Sergiu Lucan: „Voi ce vreți să faceți, o anchetă? Eu am mai colaborat cu jurnaliști, dar ei nu au făcut anchetă”

Sergiu Lucan, patronul firmei de transport EuroLuc Trans SRL, a ținut să explice mai degrabă motivele pentru care a ajuns să fie reclamat de către angajați și a evitat să explice cum se realizează inspecția tehnică a camioanelor în localitatea Salcea în timp ce mașinile se află în Olanda sau alte locații din străinătate.

„Nu este adevărat așa ceva. I-am explicat persoanei (Ionuț Tiron) că se opresc 250 de euro, care se dau la plecare. Este imposibil așa ceva (efectuarea ITP a mașinii care se afla în Olanda în localitatea Salcea – n.r.). Voi ce vreți să faceți, o anchetă? Eu am mai colaborat cu jurnaliști, dar ei nu au făcut anchetă. Noi suntem o firmă serioasă și am investit foarte mult în marketing. Eu acum sunt în mașină în drum spre Olanda, sunt lucruri mai importante de făcut decât să vă răspund”, a spus Sergiu Lucan, administrator EuroLuc Trans SRL.

EuroLuc Trans SRL, cu sediul în localitatea Stroiești, județul Suceava, este una dintre principalele firme de transport marfă din zonă. Cu o medie de 95 angajați, firma are o cifră de afaceri de 33 milioane lei și un profit de 1,2 milioane lei pe anul 2019. Compania controlată de Sergiu Lucan are însă și datorii de 14 milioane lei.

Adauga un comentariu