Titlurile zilei

Dezvăluiri incredibile din interiorul firmei de transport Euroluc Trans: În timp ce camioanele se aflau în curse în Olanda sau Belgia, patronul Sergiu Lucan scotea ITP-urile la un service-auto din Suceava

Publicat: 11 iul. 2020
Camioanele firmei de transport Euroluc Trans deținută de patronul Sergiu Lucan aveau ITP-ul eliberat de service-urile auto din România în timp ce se aflau la curse contractate în Olanda, Belgia sau alte țări ale UE
Camioanele firmei de transport Euroluc Trans deținută de Sergiu Lucan aveau ITP-ul eliberat de service-urile din România în timp ce se aflau la curse în Olanda sau Belgia

Dezvăluiri incredibile din interiorul unei firme de transport, Euroluc Trans, cu contracte în Europa: „În timp ce camioanele Euroluc Trans erau în Olanda sau Belgia, se eliberau ITP-uri din service-uri din România”. Patronul Sergiu Lucan: „Nu este adevărat așa ceva”

Un fost angajat al firmei de transport Euroluc Trans, patronată de omul de afaceri Sergiu Lucan, face dezvăluiri incredibile despre modul în care funcționează compania care are o flotă de aproape 70 de camioane și care are contracte în țările dezvoltate din vestul Europei precum Olanda, Belgia, Germania sau Austria. Ieșeanul Ionuț Tiron povestește cum angajații firmei sunt obligați să lucreze ore suplimentare care nu sunt remunerate, nu sunt plătiți conform contractului de muncă, iar ITP -urile mașinilor se fac „pe ochi frumoși”.

„Sunt nereguli grave la Euroluc Trans. Am avut contract pe cartea de muncă de 8 ore cu ei, dar în fiecare zi am lucrat cel puțin 13 ore, fără să se plătească suplimentarele. La întoarcerea în țară, m-au plătit cu 250 de euro mai puțin și au început să îmi spună că restul banilor o să-i primesc altă dată și așa mai departe. Am văzut cum se fac ITP-urile, camioanele sunt ani de zile pe ruta Olanda-Belgia, nu intră deloc în țară, dar se eliberează ITP de la același service din Suceava. Documentul ITP pentru camionul meu e făcut pe 3 iunie în Suceava, dar pe tahograf și documentele mașinii se vede clar că eram în Olanda la data și ora respective. Ei nu înțeleg gravitatea situației”, a explicat ieșeanul Ionuț Tiron.

Plângere la Inspectoratul Teritorial de Muncă împotriva Euroluc Trans

Euroluc Trans SRL are o flotă de aproape 70 de camioane și are sediul central în Suceava. Ieșeanul Ionuț Tiron a ajuns să depună o plângere la Inspectoratul Teritorial de Muncă ITM Iași în care a reclamat situația de la firma de transport.

„În această situație sunt mai toți șoferii tineri care se angajează la Euroluc Trans, lucrează ore suplimentare fără să fie pătiți, li se oprește din bani, sunt tratați urât și așa mai departe. Mulți sunt necăjiți și acceptă situația sau nu știu ce drepturi au. I-am explicat domnului Sergiu Lucan că eu vreau ce îmi aparține, adică restul banilor, dar el m-a luat cu un aer de superioritate și m-a amânat de la o dată la alta. Ei dacă au bani cred că pot face orice, că nu se supun regulilor, așa cum fac și cu ITP-urile mașinilor.

Am înțeles că Sergiu Lucan ar avea dublură la numerele de înmatriculare, iar majoritatea camioanelor sunt de același model Mercedes de culoare albă și profită de asta. I-am spus că la Iași nu e ca la Suceava, iar autoritățile își mai fac treaba, am făcut sesizare la ITM și doresc să îi atenționez pe toți cei care vor să se angajeze la Euroluc Trans SRL de situația de aici”, a mai povestit ieșeanul Ionuț Tiron.

Certificat de Inspecție Tehnică Periodică eliberat din localitatea Salcea, județul Suceava, pentru camion aflat în Olanda

Vehiculele Euroluc Trans SRL au ITP-ul făcut de regulă la SC Service Motoare Nord SRL cu sediul în localitatea Salcea, județul Suceava. Concret, în cazul de față (vezi facsimil) este vorba despre camionul cu numărul de șasiu WDB96340310279130 cu numărul de înmatriculare SV 29 EVR. Locul și data inspecției: localitatea Salcea, județul Suceava, pe 3.6.2020. Rezultatul inspecției tehnice periodice a fost „Bun Tehnic”. Stația unde a fost realizată inspecția este SC Service Motoare Nord SRL, care poartă semnătura și ștampila inspectorului responsabil de inspecție.
Contactați telefonic și întrebați despre cum a fost posibil să se efectueze ITP-ul camionului în timp ce acesta se afla în Olanda, reprezentanții Service Motoare Nord au pasat telefonul dintr-o mână în alta până s-a ajuns la patronul firmei.

„Vă rog să vorbiți cu domnul Maxim despre asta”, a spus șeful stației ITP din cadrul Service Motoare Nord SRL.

Mai departe, administratorul companiei s-a arătat extrem de deranjat de întrebare și s-a grăbit să închidă telefonul.

„Așa ceva nu există”, a spus Mihai Maxim, patron Service Motoare Nord SRL.

Acesta deține mai multe companii de profil alături de soția sa, Nicoleta Maxim.

Omul de afaceri Sergiu Lucan: „Voi ce vreți să faceți, o anchetă? Eu am mai colaborat cu jurnaliști, dar ei nu au făcut anchetă”

Sergiu Lucan, patronul firmei de transport EuroLuc Trans SRL, a ținut să explice mai degrabă motivele pentru care a ajuns să fie reclamat de către angajați și a evitat să explice cum se realizează inspecția tehnică a camioanelor în localitatea Salcea în timp ce mașinile se află în Olanda sau alte locații din străinătate.

„Nu este adevărat așa ceva. I-am explicat persoanei (Ionuț Tiron) că se opresc 250 de euro, care se dau la plecare. Este imposibil așa ceva (efectuarea ITP a mașinii care se afla în Olanda în localitatea Salcea – n.r.). Voi ce vreți să faceți, o anchetă? Eu am mai colaborat cu jurnaliști, dar ei nu au făcut anchetă. Noi suntem o firmă serioasă și am investit foarte mult în marketing. Eu acum sunt în mașină în drum spre Olanda, sunt lucruri mai importante de făcut decât să vă răspund”, a spus Sergiu Lucan, administrator EuroLuc Trans SRL.

EuroLuc Trans SRL, cu sediul în localitatea Stroiești, județul Suceava, este una dintre principalele firme de transport marfă din zonă. Cu o medie de 95 angajați, firma are o cifră de afaceri de 33 milioane lei și un profit de 1,2 milioane lei pe anul 2019. Compania controlată de Sergiu Lucan are însă și datorii de 14 milioane lei.





Comentarii
  • Sigur ca au profit,dacă oamenii muncesc 13 ore și sunt plătiți 8 ore/zi. Profit prin frauda. Chestia cu itp fictiv e o afacere clasica de șoferi mafioți.control de specialitate sever la firma itp și la evidentă activității camioanelor. E atât de simplu,și unul cu șapte clase se pricepe. Sigur mai trebuie văzute înregistrările video,și aici trebuie ceva ofițeri ,dar se găsesc. Dacă se vrea anticorupție. Codruta unde esti ?!

  • Sergiu Lucan cred ca e prieten de afaceri cu Dinte Constantin de la Micedu!!! Am fost personal la Suceava sa cumpar un bus VW Crafter care nu era inmatriculat. Dinte mi a dat numerele de inmatriculare de la un alt Crafter alb care il detine in flota auto si asa am venit la Iasi cu un bus si numerele altei masini!!!
    Traiasca Mucedu Company din Dacia patronata de Dinte Costel

  • Detalii incendiare in editia de saptamina viitoare a ziarului Buna ziua Iasi despre firma Micedu Company si Auto Balmir patronate de Familiile Dinte si Mandachi detaliate din interiorul firmei de un angajat!!!

  • Felicitari bzi si denuntatorului. Stati cu parul pe cele 2 firme, cineva se va sesiza,mai ales daca articolul va fi preluat si de alte ziare.
    Bravo.

  • Dar luna care se sta acasă și primește bani fără sa muncească aia ce e? Concediu? As vrea și eu 4 luni de concediu pe an. E bine de făcut un calcul câte zile de recuperare se iau pe an și câte ore calculat la total se muncește pe an.
    Asa ca idee. Sunt șofer și știu ce și cum

  • La toatel firmele de transport marfa este la fel, nu se respecta regulile. Cat despre itp_uri, toti si le fac pe spaga si relatii ca altfel nu le_ar trece masinile. Sunt lucruri cunoscute de oricine si acceptate ca aia de la RAR le dau bani si alora de la DNA ca sa_i lase in pace, sa nu_i lege pentru coruptie.

  • Dacă nu stii pt ce sunt banii respectivi când esti acasă…pune mâna pe o carte si studiază 😀 habar nu aveti ce drepturi aveti unii…vai de plm

  • Pt cultura ta generală pt fiecare wekeend care nu îl petreci la dimiciliul din buletin firma este obligată prin lege sa iti acorde 2 zile libere plătite..a nu se întelege concediu acele 2 zile roboțel😅

  • Răspuns pentru Liviu: Cele 3 săptămâni care le stai acasă, îți plătește doar cartea de muncă nu primești și banii care practic ar trebui să-i primești conform legii!
    Minte 1,2,3,10,20 dar mint toți 90 de șoferi?🤣

  • Sergiulucă..wei scârnăvie lumea stie ca furi curent…si că ITP’urile se fac exact așa cum este descris in reportaj😅 ce vrei tu să dezminți aici este doar că manânci kkt..si realitatea este asta smecheria costă uneori când te crezi buricul pământuli..sa faci plata și nimeni nu are nimic cu Patronii de carton sau cu cei ca tine care trăiește pe spatele proștilor fara educatie care au legat vaca de gard si au ajus soferi la firma ta.😎

  • Bine mai zicea Vasiliu de la RAR…. Dintisor, ce-ti mai fac indienii….???? Si Dinte raspundea: dau rotund prin tara, fac bani pentru mine

  • Nu este adevarat ce scrie in articol, am lucrat si eu la firma, sant oameni seriosi care nu fac mismasuri ca altii. Fiindca este un om bun care a reusit prin munca, dl Sergiu e invidiat de multi.. Capu sus si nu băgați de seama ce scriu toti frustatii si invidiosii

  • Nu mai vorbiti aiurea si scrieti minciuni.Tiron este un individ care cauta scandal mereu, baga zâzanie între colegi si la fostul patron a făcut probleme.Sa va fie rusine ca improscati cu noroi si defăimati un om cinstit.

  • Nu, frățică, Tiron a făcut ce trebuia făcut de cei mulți care au tăcut și au înghițit gălușca.Bani opriți pe daune inventate, condiții de kkt,comunicare ioc.Mi s-au oprit 1000€ pentru un cauciuc, am lucrat fără frigider fără ac. plus că îmi băga căldură.Tu pesemne (alin) faci parte din cumetriile lor,da, ei de lingăi de ăștia au nevoie,însă…roata se învîrte..

  • Aline, spune-le oamenilor cine ești și ce faci! Tu ești următorul!
    Alin este un patronache de la o firmă de transport, mai exact SHADOWTRANS, care plătește cărțile de muncă la angajați doar pe 3 săptămâni(perioada de probă) stai lejer, cum vezi aici că sunt dovezi așa sunt și la tine!
    Nu mai spun că după ce am plecat acasă că nu aveai curse la van eycken și plângeai că mă ții degeaba am zis să merg acasă și să revin după covid, dar tu ca un mare măgat ți-ai adus alt om fără ca eu să știu! Nu mai spun aici nimic că e mai palpitant când un ziar face o știre!
    Don’t forget, you are next!

  • Si Dinte are angajati la negru!!! Saraca Nicoleta cate gaini a penit la dom Dinte numa ea stie. A muncit fara acte 1 an de zile!!!!!

  • Hi. Nu va certati degeaba, stiu din sursa sigura ,politia federala belgiana cerceteaza la ora acutala aproximativ 30 de firme din ro cu itp ul la camione facut pe naspa, cat de curand se va face controale foarte amanuntite . Mai putin timp sa adune suficiente probe si dispare mai mult de jumate din asa regi ai Zebrugge si Antwerpen

  • Exact la fel făcea și o firma din Bacău P. Trans srl. Când înmatricula un camion făcea și IP-ul la alte 10 camioane doar că și-a luat amenzi prin Belgia și pe urmă a început să trimită camioanele în țară. Poliția din Belgia putea să anunțe RARul dar nu ia interesat. Ăla mai oprea și 1600 € garanție și când plecai dacă aveai mașina zgâriata nu îți mai vedeai banii. Eu când am văzut după o lună am plecat

  • Totul este adevarat. Suntem mai multi care am lucrat la aceasta firma si ni s-au oprit bani. La unii 250 la unii 400 la altii 1000 eu am fost mai norocos la mine au oprit 1500e. Totul va iesi la iveala, sunt tot mai multi care deabia acum au prins curaj si o sa vorbeasca

  • Dinte trimite autocar in grecia in pelerinaj. Pina la Bucuresti merg 2 soferi sa vada lumea din autocar ca totul e in regula. La Bucuresti unul din soferi, Radutu “primeste brusc un telefon” si trebuie sa vina acasa urgent!!! Celalalt sofer, Moloman pleaca 12 zile in Grecia si conduce ca un nebun…fara odihna, fara pauze!!! Asa procedeaza Dinte Costel, patron la Farmacom Impex si Micedu Companii cu “sclavii”!!!

  • Dinte de la Farnacom Impex e jmekr! Are la degetul cel micut toti stabii de la ARR ( Foia Cristian), RAR ( Varvara Octavian caruia îi asigura excursii la Chisinau-Cricova), ISCTR ( Remus Marguta), CJ-birou transporturi ( Focsa Petru), Primarie autorizatii constructii ( Petru Velescu), DGASPC ( Huncu Ioan)….etc

Adauga un comentariu