WoW!

Dieta anti-hiperaciditate și ulcer gastric. Ce nu ai voie să mănânci

Publicat: 16 aug. 2021
alimente bune in dieta anti hiperciditate si anti ulcer gastric
Dieta anti-hiperaciditate este recomandată de binecunoscutul farmacist Ovidiu Bojor, care a preluat-o de la medicii chinezi

În majoritatea situaţiilor ţinem dieta pentru a slăbi. Regimuri hipocalorice, cu sau fără carne, cu multe sucuri ori, dimpotrivă, multe salate. Ştiai însă că trebuie să ţii un anumit regim alimentar? Iată dieta anti-hiperaciditate și chiar și anti-ulcer gastric? Iată în ce constă aceasta.

Când suferi de hiperaciditate sau chiar ai ulcer gastric, este aproape un chin să mănânci. Ce poţi să faci? Tratamentele cu medicamente din farmacie sunt şi costisitoare şi nici nu dau întotdeauna rezultatul dorit. Renumitul farmacist Ovidiu Bojor ne recomandă o dietă anti-hiperaciditate şi ulcer gastric. Urmeaz-o şi, cu siguranţă, te vei simţi mai bine.

Dieta anti-hiperaciditate şi ulcer gastric

Aceasta are două mari avantaje. În afară de faptul că eviţi consumul de pastile de tot felul, vindeca afecţiunea în mod natural. E vorba de o dietă a medicilor chinezi, pe care dr. Ovidiu Bojor o recomandă. Pare diferită faţă de multe altele, dar să ştii că da rezultatul scontat.

În primul rând, ea conţine o listă de alimente pe care le poţi consuma. Iată produsele permise: oz, orez, grâu, struguri, mazăre verde dulce, portocale, pepene roşu, lămâi, grapefruit, castraveţi, prune dulci, mandarine, fasole, legume verzi fierte.

”Persoanele care suferă de hiperaciditate şi ulcer gastric ar trebui să consume în general, alimente foarte dulci sau uşor acrişoare. La mijlocul mesei, se recomandă lapte, sucuri de fructe proaspete şi apă. Este foarte important ca mesele să fie respectate după un orar fix”.

Iată şi produsele interzise: carne, coajă de pâine, băuturi alcoolice, oţet, cafea, ceai verde, ceai negru, condimente iuţi, murături, mâncăruri grase, alimente fripte sau prăjite, soia, ulei, dulciuri, conopida, ridichi crude, varza albă gătită.

Ce ai voie să mănânci

Iată o listă cu ceea ce poţi consuma zilnic:

  • pâine integrală şi pâine neagră;
  • budincă de tapioca şi budincă de chia;
  • gris;
  • brânză albă, slabă. Conţine multe proteine şi neutralizează aciditatea gastrică. Trece-ţi pe lista de cumpărături: ricotta, telemea proaspătă, urda, brânză de vaci, unt;
  • carne gătită la grătar, fiartă sau la cuptor. Alege carne de: curcan, căprioară, oaie, rață;
  • peste slab (șalău, păstrăv, calcan);
  • năut;
  • condimente permise: mentă, rozmarin, vanilie, nucşoară, mărar;
  • fructe proaspete (mere, pere, piersici, caise, banane coapte).

Reguli general valabile:

  • optează pentru alimente cu o aciditate cât mai mică;
  • bea lichide care nu sunt acide şi nici carbogazoase;
  • alege alimente sărace în grăsimi;
  • consumă multe alimente bogate în fibre dietetice (broccoli, terci de ovăz, mere, morcovi etc.);
  • consumă ouă proaspete, dar mai degrabă albușul, nu gălbenușul.

Destul de asemănător cu informațiile de mai sus este regimul cardiologilor. Datorită acestuia menții sănătatea sistemului cardiovascular și eviți să te confrunți cu multe probleme.

Stil de viaţa cât mai sănătos

Ca să eviţi problemele de sănătate în general, e bine să adopţi un stil de viaţa cât mai sănătos. Uite ce mai poţi face:

  • nu mai consuma alcool. Acesta irită mucoasa stomacului;
  • mănâncă mai des, dar mai puţin. Astfel previi indigestia;
  • evită alimentele care irită mucoasa stomacului (acide, picante, grase, prăjite);
  • grijă mare la medicamente. Analgezicele cres riscul de gastrită. Înainte de a le lua, cere sfatul unui gastroenterolog;
  • odihneşte-te suficient. 5 ore pe noapte nu sunt suficiente;
  • nu sări peste micul dejun;
  • renunţă la gustările din comerţ, care te şi îngraşă;
  • consumă fructe şi legume de sezon.




Adauga un comentariu