Diete si regimuri

Dieta femeilor. 3 nutrienti foarte importanti pentru organismul femeilor

Publicat: 17 sept. 2019

Avem nevoie de o alimentatie sanatoasa si echilibrata care sa ne ajute sa ne mentinem controlul asupra greutatii, care sa ne furnizeze energie si si sa ne ajute sa ne simtim si sa aratam bine, la orice varsta. Toate mineralele si vitaminele sunt importante, dar exista trei nutrienti foarte importanti, de care organismul nostru are foarte mare nevoie:

1. Calciu. Pentru a preveni riscul aparitiei osteoporozei avem nevoie de 1,0 mg calciu pentru femeile pana la 50 ani, 1,2-1,5 mg pentru femeile peste 50 ani. De asemenea, vitamina D ajuta foarte mult la absorbtia calciului. Alimente recomandate: lapte, iaurt, branza, legume verzi, mazare, tofu.

2. Acid folic. Acidul folic este in mod deosebit important pentru femeile insarcinate, avand o multime de efecte benefice pentru mama, dar mai ales pentru fat. Imediat ce absoarbe acidul folic, organismul il transforma in forma activa a folatului. Folatul este necesar in cadrul mai multor procese metabolice, care nu se pot desfasura in lipsa acestuia. Asadar, e indicat sa asiguram organismului doza zilnica de 400 micrograme de acid folic sau folat, astfel incat acesta sa functioneze asa cum trebuie. Acidul folic contribuie la formarea celulelor noi, mai ales a globulelor rosii. De aceea, persoanele care sufera de deficit de acid folic/ folat pot suferi de anemie. Sintetizarea si repararea, la nevoie, a ADN-ului si a ARN-ului sunt, de asemenea, actiuni la care contribuie acidul folic. Acidul folic este esential pentru dezvoltarea maduvei osoase si a coloanei vertebrale a fatului, de aceea este recomandat ca femeile insarcinate sa ia suplimente pe baza de acid folic. Alimente recomandate: varza de Bruxelles, spanac, cartofi, banane, capsuni, linte, fasole si mazare, cereale integrale.

3. Fier. Avem nevoie de mult fier deoarece acesta se pierde in cantitati mari in timpul menstruatiei, iar o nevoie si mai mare apare in timpul sarcinii. Cu ajutorul sau organismul indeplineste numeroase functii vitale, precum transportarea oxigenului prin corp, reglarea sistemului imunitar sau facilitarea unor procese. La nivelul sistemului nervos fierul are functii multiple precum cele din procesul de formare a stratului de mielina si a retelelor neuronale, de formare si functionare a sistemului dopaminergic, in aportul de oxigen la creier. Alimente recomandate: stafide, carne (ficatul este cea mai bogata sursa), peste, carne de pasare, oua (galbenus), leguminoase (mazare si fasole) si cereale integrale.

Asadar trebuie sa ne umplem farfuria, de acum incolo, cu cat mai multe fructe si legume proaspete si cat mai naturale. In plus, femeilor le este recomandat sa se hidrateze corespunzator si sa nu consume mai mult de un pahar de alcool pe zi. Activitatile fizice precum inotul, mersul pe jos sau cu bicicleta, dansul, yoga trebuie sa faca parte din viata noastra de zi cu zi.



loading...

Adauga un comentariu