Magazin

Dieta Keto, cea mai populara cura de slabire. Meniu si alimente interzise

Publicat: 23 mai 2019
1

Dieta Ketogenica sau Dieta Keto este foarte populara in ultima perioada. Afla care sunt principiile ei, meniul pe zile, alimente permise si interzise, toate informatiile pentru incepatori

Dieta keto are ca principiu de baza un stil alimentar care aduce organismul intr-o stare de cetoza/ketoza. Cand corpul este in aceasta stare metabolica, descompune depozitele de grasime pentru a alimenta functiile normale, de zi cu zi. 

In dieta keto sau dieta ketogenica, pentru a ajunge in aceasta stare de cetoza, carbohidratii din alimentatia noastra vor fi redusi la minimum.

Cetoza are loc atunci cand glucoza este redusa dramatic, fortand organismul sa-si gaseasca o alta sursa de combustibil: grasimea. Asadar, in cadrul dietei ketogenice, nivelul de glucoza din sange va scadea si va stagna la acel nivel. 

Dieta Keto, beneficii si contraindicatii
Cetoza indusa prin dieta keto vine cu o serie de avantaje precum: reglarea glicemiei, ardere accelerata a grasimilor, suprimarea apetitului, o putere mai mare de concentrare, dar si mai multa energie fizica.

Cele mai multe persoane care urmeaza aceasta dieta  se bucura de multiple beneficii, dar exista si o serie de riscuri si contraindicatii. Cele mai importante se refera la reintroducerea carbohidratilor in alimentatie. Daca acest lucru se face brusc, exista riscul aparitiei unor probleme de sanatate.

Potrivit specialistilor, problema in cazul celor care urmeaza o dieta keto – fie ca vor sa slabeasca, sa trateze diabetul de tipul II sau din alt motiv de sanatate – este ca s-ar putea sa anuleze efectul benefic pe care dieta il are asupra sistemului vascular daca baga brusc glucoza in alimentatie.

Alimente interzise in dieta keto

  • Cereale si derivatle din cereale – grau, porumb, orez, paste,
  • Zaharul – miere, sirop de artar, agave
  • Alimente dulci: sucuri acidulate, orice fel de dulciuri
  • Fructele – mere, banane, portocale, etc
  • Amidon – cartofi
  • Lactate si carne slabe
  • Mezeluri si preparate procesate

Alimente permise in dieta keto

  • Carne –  pui, porc, vita, oaie, miel,  peste, ficat.
  • Lactate grase – smantana, unt, branzeturi grase
  • Oua, peste gras
  • Uleiuri – cocos, germeni de grau, masline, avocado, nuci, susam
  • Nuci si seminte cu un continut mare de grasimi : migdale, nuci, caju, fistic, seminte de dovleac si de floarea soarelui
  • Legume cu frunze verzi: spanac, patrunjel, tulpini de telina, salata verde, rucola
  • Plante aromatice: busuioc, rozmarin, salvie, cimbru, marar, coriandru, ghimbir
  • Legume: broccoli, , fasole verde, dovlecel, fenicul, andive, varza de Bruxelels, castraveti, conopida
  • Ocazional se pot consuma radacinoase: morcov, telina, patrunjel, sfecla rosie
  • Ocazional leguminoase: fasole, naut, mazare
  • Ocazional: ciuperci
  • Indulcitori permisi : stevia

Dieta Keto. Exemple de meniu in dieta ketogenica
Meniu dieta keto 

  • mic dejun: bacon+oua+spanac
  • pranz: pui la gratar+salata (frunze)+branza feta
  • cina: somon+asparagus gatit cu unt

Meniu dieta keto – varianta 2

  • mic dejun: omleta din oua+rosii+branza de capra/oaie/vaca+busuioc
  • pranz: milkshake din lapte de migdale+unt de arahide+pudra de cacao+stevie
  • cina: chiftele din carne+branza cheddar+legume

Meniu dieta keto- varianta 3

  • mic dejun: milshake ketogenic: lapte de migdale+unt de arahide+pudra de cacao+stevie
  • pranz: salata de creveti cu ulei de masline si avocado
  • cina: carne de porc cu parmezan+broccoli+ salata (frunze)

Meniu dieta keto – varianta 4

  • mic dejun: iaurt gras fara zahar+unt de arahide+cacao+stevie
  • pranz: carne de vita gatita in ulei de cocos+legume cu indice glicemic redus
  • cina: bacon+oua+branza

In dieta ketogenica, intre mese poti consuma:

  • un pumn de nuci, migdale, fistic, nuci de Macadamia
  • seminte de dovleac sau de floarea soarelui
  • 2 cuburi de ciocolata neagra
  • fructe de padure

Dieta Ketogenica nu este pentru toata lumea, fiecare avand un organism unic. Desi va fi o schimbare abrupta pentru cei care sunt obisnuiti sa manance carbohidrati in abundenta, merita incercata, este bine ca acest lucur sa se faca dupa efectuarea unui control medical.

Potrivit specialistilor, se recomanda o scadere treptata a carbohidratilor, iar dupa primele saptamani de ketoza, efectele benefice ale dietei se vor simti din plin si vor deveni chiar si vizibile. 





Adauga un comentariu