Culinar

Dieta keto, trei rețete gustoase și rapid de gătit pentru mic dejun și prânz

Publicat: 15 iun. 2022
mai multe preparate pentru dieta keto, aflate in diferite farfurii pe o masa alba
Dacă ați început să urmați dieta keto, cele trei rețete sunt numai bune de pregătit

Cele tei rețete pentru dieta keto sunt ideale pentru mic dejun și prânz. Smoothi-ul cu avocado și semințe de chia poate fi servit dimineața, iar la prânz puteți opta pentru o pizza delicioasă cu crustă. Un desert sănătos ce nu conține mult zahăr este înghețata cu ștevie. 

Dieta keto are două faze, una de atac și una de menținere. În prima fază, veți avea patru mese pe zi în care vă veți obișnui organismul să consume cu 500 de calorii mai puțin. În cea de-a doua etapă, aportul de kcal va crește la 2000 pe zi pentru femei și la 2500 pe zi pentru bărbați.

Dieta keto, rețete pentru micul dejun

Dieta keto este o metodă prin care organismul arde în primul rând grăsimile pentru energie. Aceasta este bogată în grăsimi, scăzută în carbohidrați și are o cantitate moderată de proteine. La fiecare masă, meniul regimului ar trebui să conțină 113-170 de grame de proteine, două cești de legume fără amidon și două linguri de grăsime. Una din rețetele pe care o puteți prepara pentru micul dejun este cea de smoothie cu avocado și semințe de chia. 

Ingredientele de care aveți nevoie sunt o lingură de cocos, o cană de lapte de cocos, jumătate de avocado congelat, o lingură de unt de nucă, două linguri de coji de cacao și o lingură ulei de cocos. Cojile de cacao pot fi înlocuite cu cacao pudră sau o măsură de pudră proteică de cacao. Opțional se poate adăuga gheață și topping de scorțișoară. Trebuie să aveți în vedere că semințele de chia vor trebui înmuiate în trei linguri de apă timp de 10 minute, înainte de a le adăuga în smoothie. Într-un blender vor fi amestecate toate ingredientele până ce sunt complet omogenizate, apoi preparatul se va putea servi.  De asemenea, la micul dejun se poate opta pentru o salată de roșii împreună cu două ouă și două felii de bacon, prăjite într-un cubuleț de unt.

Înghețată și pizza, două rețete adaptate pentru dieta ketogenică

Un desert foarte delicios, ce nu conține mult zahăr este înghețata ketogenică. Aceasta se prepară din lapte de cocos, suc de lime, avocado, esență de vanilie și ștevie. Cu ajutorul unui blender se vor pisa toate ingredientele menționate, apoi compoziția se va turna într-o formă de înghețată și se va pune la congelator. Va trebui lăsată timp de cel puțin patru ore la rece, apoi poate fi servită. Desertul este unul rapid și sănătos ce merită încercat. O altă rețetă gustoasă ce este potrivită pentru dieta keto este pizza cu crustă crocantă. Pentru prepararea acesteia veți avea nevoie de un ou, 4 linguri de cremă de brânză, o linguriță de praf de copt, o cană jumătate de mozzarela rasă și o linguriță de ierburi aromatice. 

Într-un bol se va pune mozzarela împreună cu crema de brânză și se vor pune pentru 30 secunde la cuptorul cu microunde. Compoziția obținută se va scoate, se va amesteca și se va mai lăsa din nou pentru încă 30 de secunde. La final, va trebui să obțineți o pastă omogenă. Ulterior, se va adăuga făina de migdale, oul, ierburile și praful de copt. Se vor mixa cu ajutorul unei spatule, apoi când observați că devine omogenă, formați o bilă din aluat. Se va pune pe o hârtie de copt, apoi se va rula cu ajutorul unui sucitor. Se va lăsa la cuptorul preîncălzit la 220 de grade, timp de 10 minute, apoi se va scoate, se vor adăuga topping-urile dorite și se va mai coace pentru alte 7 minute.

Dacă ați început să urmați dieta keto, cele trei rețete sunt numai bune de pregătit. Acestea sunt foarte sățioase și pot fi pregătite într-un timp foarte scurt. Un alt plan alimentar pe care îl puteți urma este cel recomandat de Andreea Raicu, dieta indiană de 7 zile.




Adauga un comentariu