Local

Direcția de Sănătate Publică Iași: 3.610 persoane se află în izolare la domiciliu și 31 persoane în carantină

Publicat: 26 iun. 2020
Direcția de Sănătate Publică Iași: 3.610 persoane se află în izolare la domiciliu și 31 persoane în carantină
Concediile medicale pentru izolare și carantină se plătesc până la sfârșitul anului

Direcția de Sănătate Publică Iași a transmis situaţia măsurilor întreprinse în judeţul Iaşi pentru a combate şi a împiedica răspândirea COVID -19. Pe raza județului Iași se află nu mai puțin de 3.610 persoane în izolare la domiciliu și 31 persoane în carantină în spațiile special amenajate.

Direcția de Sănătate Publică Iași: Persoane aflate în izolare la domiciliu și carantină

Un număr de 3.610 persoane sunt izolate la domiciliu, fără simptomatologie specifică şi care sunt monitorizate. Mai precizăm că 316 de persoane au ieşit din perioada de 14 zile de autoizolare. Conform ultimelor centralizări, un număr de 31 persoane au fost plasate în carantină în spaţiile special amenajate, în timp ce 2 persoane au ieșit din carantină.

„În momentul de față, la nivelul judetului Iaşi, sunt înfiinţate 2 centre de carantină instituţionalizată, aflate pe teritoriul a 2 unităţi administrativ-teritoriale. Paza acestor centre este realizată de Inspectoratul Judeţean de Jandarmi Iaşi, iar administrarea lor este făcută pe bază de parteneriat între autorităţile locale, DSP şi Serviciul Voluntar de Ambulanţă din Iaşi.”, potrivit Direcției de Sănătate Publică Iași.

Misiuni instituționale ale forțelor de ordine

Structurile IPJ și IJJ au efectuat un număr de 1.076 verificări privind respectarea de către persoanele fizice aflate în izolare la domiciliu a restricțiilor stabilite.

Inspectoratul pentru Situașii de Urgență a efectuat 7 misiuni, din care: 2 misiune de transport către unități spitalicești și 5 alte misiuni.
Inspectoratul de Poliție Județean a efectuat 136 misiuni specifice. Iar Inspectoratul de Jandarmi Județean a efectuat 40 misiuni, din care: 4 misiuni de patrulare auto (asigurare ordine publică), 2 misiuni de pază la spații de carantină, 19 misiuni în cooperare cu IPJ și 15 misiuni specifice.

Serviciul de Ambulanță Județean a executat 147 misiuni, din care: 56 misiuni de transport către unități spitalicești, o misiune transport spații carantină, 3 misiuni de transport către spații de izolare, 18 misiuni de transport probe biologice, 63 misiuni de decontaminare biologică și 6 alte misiuni specifice.
MApN a efectuat 7 misiuni de pază la obiective în colaborare cu IJJ, cu 7 militari și un mijloc auto.

DSP a efectuat 57 misiuni, din care: 57 alte misiuni specifice (machete în colectare și transmitere date, anchete epidemiologice, solicitări ambulanță, introducere in carantina, aeroport, transmitere rezultate la laborator spitale, misiune prelucrare date privind evoluția cazurilor confirmate în spitale).

Cardurile naționale de asigurări de sănătate

Guvernul a aprobat o Hotărâre care prevede că, începând cu luna iulie 2020, se generează şi se rescriu noi certificate digitale pentru cardurile naţionale de asigurări de sănătate emise până la data de 31 decembrie 2014. Termenul de valabilitate al acestor carduri este de 7 ani de la data rescrierii certificatului.

Această reglementare vine în contextul în care valabilitatea certificatelor inscripţionate pe  cardurile naţionale de asigurări de sănătate ar fi expirat în anul 2020 pentru aproximativ 4,2 milioane de carduri,  urmând ca în anul 2021 să expire alte 10 milioane de carduri.

„Soluţia de prelungire a certificatelor inscripţionate pe cardurile naţionale va face economii substanţiale, de peste 30 de milioane de euro, binevenite în perioada dificilă pe care o traversăm, în care există o presiune financiară suplimentară în sistemul de sănătate determinată de pandemie”, a declarat Adela Cojan, preşedintele CNAS.

Costurile acestei soluţii sunt în valoare de aproximativ 550 mii lei, faţă de 165,4 milioane lei, cât ar fi costat retipărirea a 14,2 milioane de carduri de sănătate. Hotărârea aprobată de Guvern degrevează bugetul Ministerului Sănătăţii pentru anii 2020 – 2021 de cheltuielile de tipărire a cardurilor a căror valabilitate expiră în această perioadă, precum şi bugetul Fondului naţional de asigurări sociale de sănătate de cheltuielile aferente distribuţiei acestora.

Scrierea noului certificat pe CIP-ul cardului se va face în mod automat. La nivelul aplicaţiei furnizorului de servicii medicale, în momentul introducerii cardului în cititor, sistemul va detecta certificatul expirat şi îl va înlocui fără nicio intervenţie a furnizorului.





Adauga un comentariu