News Flash:

Directiile primariei jupoaie ilegal asociatiile de locatari

16 Aprilie 2000
713 Vizualizari | 0 Comentarii
•De doi ani, Citadin a perceput TVA pentru ridicarea gunoiului •Citadin a luat astfel, in mod nejustificat, de la o singura asociatie de locatari, suma de 35 milioane lei •Sectia de spatii verzi a neglijat intentionat respectiva asociatie •DAFIS a "uitat" sa deconteze contravaloarea lucrarilor pentru apartamentele pe care le administreaza

Asociatia de proprietari PT 10 D. Cantemir poate fi luata drept model de administrare pentru organizatiile care se vor infiinta dupa desfiintarea Administratiei de Cladiri. 800 de familii au reusit sa faca impreuna eforturi pentru a se gospodari. Ravna lor si dorinta de a perpetua un mod exemplar de administrare s-a lovit insa de imobilitatea unor directii din subordinea Primariei Iasi, directii de specialitate a caror indatorire este tocmai aceea de a-i ajuta pe cetateni.

Directiile din cadrul primariei nu-si fac datoria

"Directiile din cadrul Primariei Iasi care au contact cu asociatiile de proprietari sunt un vesnic motiv de nemultumire. De cel putin doi ani, de cand RA Locuinta si RA Citadin s-au reorganizat ca directii in subordinea Primariei Iasi, au inceput si necazurile asociatiei noastre. Nu inteleg de ce nu-si fac treaba atat timp cat exista un cadru juridic ce le reglementeaza activitatea si de ce este nevoie sa facem memorii peste memorii ca sa ne sustinem niste drepturi unanim recunoscute. Noi, ca asociatie de proprietari, ne respectam angajamentele de plata si ne achitam de obligatiile care ne revin ca cetateni ai orasului. Din pacate, nu acelasi lucru l-as putea afirma despre functionarii de la Citadin si DAFIS", a declarat Vasile Azoitei, presedintele Asociatiei de proprietari PT 10 D. Cantemir. Respectiva asociatie de proprietari, care numara 800 de familii, a reusit in scurt timp sa-si puna pe picioare un mod de administrare care sa-i scuteasca pe locatari de a mai pierde inutil vremea si banii. Colaborarea defectuoasa a catorva directii din subordinea Primariei Iasi i-au adus pe unii locatari in pragul disperarii.

TVA la gunoi aplicat cu doi ani mai devreme

Lunar, Asociatia de proprietari PT 10 D. Cantemir este obligata de catre Directia de Servicii Publice Municipale (DSPM) Citadin, directie aflata in subordinea Primariei Iasi, sa plateasca circa 2,5 milioane de lei drept TVA, pentru ridicarea gunoiului. Prin acumularea lunara a unei taxe de 22% din valoarea serviciilor prestate, din 1998 si pana in prezent, DSPM Citadin a incasat de la respectiva asociatie de proprietari circa 35 de milioane de lei. "Am fost obligati de aproape doi ani sa platim si TVA pentru ridicarea gunoiului. Situatia dateaza de cand RA Citadin a fost reorganizata ca directie in subordinea primariei. Este ilogic sa percepi TVA la asociatiile de proprietari atat timp cat Legea Locuintei prevede clar ca aceasta taxa nu se aplica organizatiilor nonprofit. Ma ingrozesc la ideea ca de la 1 aprilie locatarii vor trebui sa plateasca de doua ori taxa pe valoare adaugata. Demersurile pe care le-am facut la Directia de Servicii Publice Municipale si la primarie au ramas fara raspuns. Singura modalitate de a rezolva aceasta problema ramane actionarea in instanta a celor care ne-au perceput nejustificat TVA", a declarat Vasile Azoitei. Violetta Canila, directoarea Directiei de Administrare a Domeniului Public (DADP), a subliniat ca perceperea taxei pe valoare adaugata, la o cota de 22%, s-a facut in baza "unei ordonante de urgenta din februarie 1998". In anul respectiv singurul act normativ care se refera la taxa pe valoare adaugata este OGU 34/1998 care modifica OG 3/1992. Din nefericire pentru reprezentantii Directiei de Servicii Publice Municipale, in OGU 34/1998 se prevede in clar faptul ca serviciile de salubritate sunt scutite de TVA ceea ce inseamna ca fosta RA Citadin a incasat ilegal sute de milioane de lei de la asociatiile de locatari din Iasi.

Citadin a ignorat ingrijirea spatiilor verzi

Spatiile verzi din zona asociatiei amintite nu s-au aflat in atentia sectiei de specialitate din cadrul DSPM - Citadin. "Cand locatarii s-au preocupat de amenajarea spatiilor verzi, s-au lovit de rezistenta inversunata a factorilor de decizie de la DSPM Citadin. Este normal sa vrei sa te gospodaresti si de aceea ne-am adresat sectiei care are ca obiect de activitate intretinerea acestor spatii. Ni s-au solicitat 4.800 de lei pentru un fir de gard viu si circa un milion de lei pentru gazon. Este greu de crezut ca o directie platita din banii contribuabililor si avand ca obiect de activitate tocmai amenajarea si intretinerea spatiilor verzi sa ceara bani pentru serviciile pe care trebuie sa le presteze in virtutea statutului sau", a mentionat presedintele Vasile Azoitei. Pentru a rezolva si aceasta problema, locatarii au adunat bani si au injghebat, cu sprijinul catorva agronomi, o mica pepiniera ce le asigura materialul saditor. Gazonul, in schimb, sunt obligati sa-l cumpere la un pret destul de piperat. "Citadin nu se regaseste printre acele servicii care ar trebui sa fie la dispozitia cetatenilor. Din acest motiv nu am mai incheiat pentru acest an vreun contract cu ei", a conchis Vasile Azoitei. In replica, Violetta Canila, directoarea Directiei de Administrare a Domeniului Public, a mentionat ca nu a primit nici o sesizare referitoare la asociatia de proprietari amintita. "Nu cunosc nici o sesizare referitoare la asa ceva. Eu am program de audiente si prin urmare primesc sesizari la birou. Am rezolvat multe din problemele asociatiilor de locatari", a declarat directoarea Violetta Canila.

DAFIS nu a decontat lucrarile pentru apartamentele pe care le administreaza

O alta problema cu care continua sa fie confruntata Asociatia de proprietari PT 10 D. Cantemir este data de nedecontarea lucrarilor efectuate la locuintele aflate in administrarea DAFIS. 30 de apartamente din cele 800 aflate in structura Asociatiei de proprietari PT 10 Dimitrie Cantemir sunt administrate de DAFIS. Familiile care locuiesc in apartamentele aflate la dispozitia DAFIS pot dispune demararea unor lucrari iar dupa finalizarea acestora pot solicita decontarea. Nici o invitatie transmisa in acest sens catre Primaria Iasi sau DAFIS nu a fost onorata. "In repetate randuri am atras celor de la DAFIS sa aiba in vedere ca trebuiau executate niste lucrari de intretinere. Nu puteam lasa blocul sa se strice. Nimeni de la DAFIS nu a venit sa vada ce anume s-a facut sau cum s-a facut si nici nu au dorit sa auda de decontarea lucrarilor", a subliniat Vasile Azoitei. Printre documentele financiar contabile detinute de asociatia de proprietari PT 10 D. Cantemir se regasesc doua lucrari de proportii care au cumulat valoarea de 40 de milioane de lei si pentru care s-au inaintat catre DAFIS solicitari pentru decontare. "Lucrarile pe care le-a facut asociatia de proprietari sau locatarii sunt decontate numai in cazul in care acestea s-au facut dupa o prealabila licitatie. La licitatie, daca se organizeaza, participa si un reprezentant al DAFIS. Fiecarui locatar care locuieste intr-un apartament administrat de noi i-ar reveni o cota parte din valoarea lucrarii apoi se face decontarea", a subliniat Mihai Giubernea, directorul DAFIS.
Ovidiu MARDARE
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1272 (s) | 22 queries | Mysql time :0.016149 (s)

loading...