Actualitate

Directorul a luat banii din casierie si a plecat din oras. Camera de Conturi ameninta ca va face plangere penala

Publicat: 09 sept. 2016

@ Societatea comerciala care realizeaza venituri din banii platiti de toti locuitorii orasului va fi supusa unui control amanuntit @ Deja, institutiile de control cum ar fi Camera de Conturi si Fiscul au gasit unele nereguli @ Principalele suspiciuni ale administratiei locale se refera la faptul ca, la societatea din subordinea primariei s-au facut achizitii dubioase si s-au inregistrat consumuri aberante de carburant

Orasul Targu Frumos sta pe un butoi de pulbere, dupa ce la urechile edililor, consilerilor locali, primar si viceprimari au ajuns informatii ca societatea care se ocupa de gospodarirea urbei cheltuie banii oamenilor in conditii extrem de dubioase. Iar daca pentru aceste achizitii care se fac fara respectarea reglementarilor legale se cheltuie sute de milioane lei si nimeni nu a fost tras pana acum la raspundere, conducerea societatii in varful careia se afla Costica Florea nu ezita sa taraie prin tribunale sute de cetateni din oras care inregistreaza fiecare debite infime catre societate. Deja, saptamana trecuta, in sedinta Consiliului Local, s-a pus problema realizarii unui audit la Termoserv Salub SA din Targu Frumos, solicitare aprobata atat pentru faptul ca mandatul directorului Costel Florea expira in perioada urmatoare, iar edilii vor sa faca un bilant final, cat si datorita suspiciunilor privind gestiunea frauduloasa a banilor societatii.

Astfel, la nivelul primariei au ajuns unele informatii potrivit carora, in aceasta societate, achizitiile se fac prin proceduri dubioase, daca se organizeaza vreo licitatie, se stie dinainte care este firma castigatoare, raportari fictive de servicii facturate primariei, consumuri nejustificat de mari de carburant, existenta unor dispozitii privind retragerea unor sume de bani din casierie de catre director, executarea unor clienti pentru debite restante, desi acestia nu aveau incheiate contracte cu firma si asa mai departe. O buna parte din aceste abateri au fost constatate si de Camera de Conturi, dar si de Directia Regionala de Finante, care au verificat societatea in ultima perioada.

A falimentat firma si a ramas director

„Managerul” Costel Florea a fost „mostenit” de actuala conducere a primariei de la fostul primar al orasului, Gheorghe Tataru. Fostul primar al orasului l-a desemnat pe Costel Florea director al Termoserv Salub SA Targu Frumos, in conditiile in care acesta falimentase si fosta societate de gospodarire, si anume Termoserv Targu Frumos SA.

Aceasta din urma a intrat in insolventa pe data de 15 februarie 2012, iar dupa un an a fost pronuntat falimentul. In momentul in care a dat faliment, Termoserv SA avea datorii uriase, in valoare totala de 3.325.153 lei, din care taxe si impozite neachitate catre Directia de Finante in suma de 1.365.730 lei, iar Autoritatea pentru Verificarea Activelor Statului (AVAS) are de recuperat 1.959.423 lei. Atat de bun manager a fost Costel Florea la Termoserv, incat a falimentat fosta societate dupa ce a adunat datorii de aproape 800.000 euro. Dar cei doi, Tataru si Florea, formau o gasca. Tataru era primar liberal, iar Florea era presedintele organizatiei PNL Targu Frumos.

S-ar parea ca fostul primar Tataru si Florea stiau ca Termoserv va da faliment si de aceea, inca din anul 2010, au infiintat Termoserv Salub SA. Timp de doi ani, cele doua societati comerciale au functionat in paralel, desi aveau acelasi asociat unic, Consiliul Local Targu Frumos, si acelasi obiect de activitate. Activitatile celor doua societati erau concentrate pe prestarea serviciilor de salubritate, incasand bani de la primarie pentru curatenia din oras, dar si de la cetateni sau persoane juridice, pentru deseurile generate de proprietatile private.

Sute de familii tarate in justitie. Smecherii nu platesc

Dupa ce a dat faliment, Termoserv Targu Frumos a dat in judecata nici mai mult nici mai putin decat 150 de familii din oras, pentru ca nu si-au achitat debitele. Situatia este revoltatoare, avand in vedere ca unele familii, care se judeca si astazi cu aceasta societate, aveau debite infime, de circa 100-150 lei, iar situatia putea fi evitata daca societatea era condusa cum trebuie, iar creditorii erau urmariti la timp.

Acum, cetatenii sunt nevoiti sa plateasca cheltuieli de judecata, cheltuieli de executare in cazul in care pierd. Se poate ajunge in situatia in care cheltuielile judiciare sa ajunga pe fiecare familie mai mari decat debitul. Si in timp ce simplii cetateni sunt tarati in justitie pentru debite infime, patronii de societati din oras sunt scutiti de la plata serviciilor de salubritate. Acest fapt a fost constatat de Camera de Conturi.

„Nu s-a procedat la identificarea tuturor agentilor economici ce îsi desfasoara efectiv activitatea în orasul Targu Frumos, beneficiari ai serviciilor de salubrizare prestate de societate în vederea încheierii de contracte de prestari servicii. Abaterile identificate sunt în legatura cu un numar de 16 agenti economici”, se arata in raportul Camerei de Conturi.

Florea a plecat cu banii in geanta

In ce priveste achizitiile dubioase, deja s-a constatat ca vehiculele si utilajele societatii au fost achizitionate fara sa fie organizata o selectie de oferte, asa cum prevede legislatia privind achizitiile publice. Astfel, cotidianul BUNA ZIUA IASI prezinta in numarul de astazi fotocopii ale unor documente, care arata ca, in anul 2011, Costel Florea a scos personal din casierie suma de 41.500 lei si a plecat sa cumpere o masina Volkswagen Caddy de la un smecher din Targoviste. In dispozitia de plata catre casierie, Florea a trecut ca suma de 41.500 lei reprezinta „avans deplasare Targoviste, achizitie autovehicul„.

Chiar daca banii respectivi au fost folositi pentru achizitia unui autovehicul, modul in care a procedat Florea incalca Legea. Astfel, potrivit legislatiei fiscale, daca a fost vorba de un avans, acesta trebuia sa se incadreze in limita a 10.000 lei pe zi la data acordarii sumei prin casierie. Alte achizitii de utilaje efectuate fara selectie de oferte se refera de asemenea la achizitionarea unui incarcator de tip Bobcat cu suma de 11.000 euro, a unei prese de balotan carton cu 33.700 lei etc.

Se va face plangere penala?

Camera de Conturi a constatat printre altele ca, firma condusa de Florea a facturat catre primarie o serie de servicii de salubritate fara nicio justificare. „S-a constatat facturarea si respectiv încasarea contravalorii acestora în legatura cu o serie de servicii de salubritate peste nivelul contractelor de prestari servicii încheiate cu Primaria Targu Frumos pentru care nu se impunea efectuarea lor, având în vedere conditiile meteorologice si climaterice aferente anotimpului rece, fiind identificate situatii în care nu au fost prezentate documente justificative în legatura cu prestarea efectiva a acestora”, se mai arata in raportul Camerei de Conturi.

Inspectorii Curtii de Conturi au dat dispozitie ca neregulile sa fie remediate. Recent insa, s-a constatat ca abaterile nu au fost remediate, astfel incat Camera de Conturi a trimis societatii o adresa in care a aratat ca va lua in calcul formularea unei plangeri penale.

„Nu este adevarat ce se spune. Am facut proceduri de achizitii corecte pentru tot ce am cumparat. Cititi cu atentie raportul Camerei de Conturi si o sa vedeti ca nu sunt abateri foarte mari”, a declarat Costel Florea.



loading...

Comentarii
Adauga un comentariu