News Flash:

Directorul RATEC tace si distruge

27 Aprilie 2004
1037 Vizualizari | 0 Comentarii
•Sina de tramvai montata cu aprobarea lui Neculai Abalasei in zona Copou reprezinta un pericol public pentru cetateni •Acesta a scos o sina din otel de buna calitate, provenita din Cehia, pentru a monta una care nu a primit aviz de calitate de la Inspectoratul Judetean de Constructii si care este facuta dintr-un material de proasta calitate •Directorul RATEC a distrus cu buna stiinta probele dintr-un dosar aflat pe rolul instantelor de judecata

Directorul Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC) dovedeste inca o data ca si-a facut un tel din a pune viata cetatenilor in pericol. Astfel, Neculai Abalasei a demonstrat o crasa iresponsabilitate atunci cand a decis scoaterea sinei de tramvai, adusa din Cehia, din otel de buna calitate, care are un grad inalt de elasticitate, cu una provenita din Austria, care este mult mai rigida. Din punctul de vedere al specialistilor in constructii, Abalasei a luat aceasta decizie pentru ca in zona Copou traseul tramvaiului este unul liniar, fara curbe, urmand ca sina de buna calitate sa o foloseasca la zonele in care linia de tramvai urmeaza trasee curbate, care impun o elasticitate crescuta. O alta problema ignorata de directorul RATEC este ca, in acest caz, linia provenita din Austria nu prezinta nici un certificat de calitate eliberat din partea Inspectoratului Judetean de Constructii. "Nu este problema Inspectoratului sa elibereze certificate de calitate, ci a laboratorului RATEC. Regia stabileste daca sina pe care o monteaza este de buna calitate", a declarat Radu Lupasteanu, inspectorul sef al Inspectoratului Judetean in Constructii.
Pe langa faptul ca linia de tramvai este rigida, Abalasei a decis sa elimine pavele necesare asigurarii unui plan elastic caii de rulare, care sa amortizeze vibratiile. In loc sa ia in considerare ca zona de langa Biblioteca Centrala Universitara este intens circulata, Abalasei a decis sa toarne beton intre linii, ceea ce i-ar adauga un grad suplimentar de rigiditate, care nu permite amortizarea vibratiilor.

Distrugere intentionata de probe

Neculai Abalasei a distrus cu buna stiinta probe dintr-un dosar aflat pe rolul instantelor de judecata. Atunci cand a venit ca director la RATEC, proaspatul director a decis sa retraga din circulatie un numar de 15 vagoane V2A. Acestea prezentau, din punct de vedere tehnic, boghiuri noi, fabricate de catre SC Nicolina SA special pentru ca tramvaiele sa poata urca pe pantele din oras. Un alt avantaj al acestor vagoane era ca prezentau o capacitate de transport mare, deci puteau fi scoase la strada la orele de varf. Singurul inconvenient al acestora era ca necesitau o adaptare, pentru ca cetatenii sa poata urca mai usor in vagoane. Acesta a fost motivul pentru care Abalasei a decis ca vagoanele trebuiau retrase de la traseu in depoul din cartierul Dacia. Ulterior, caroseriile acestora au fost pur si simplu taiate si vandute ca fier vechi. Membrii comisiei de inventariere de la acea vreme au constatat ca vagoanele V2A erau in buna regula. Pentru a justifica taierea caroseriilor, directorul RATEC, sustinut de anumite persoane din anturajul sau, a inscenat descompletarea vagoanelor si a tras la raspundere pe membrii comisiei de inventariere, carora le-a imputat plata materialelor. Mai mult decat atat, Abalasei a dispus ca, pentru recuperarea prejudiciului, sa li se retina din salariu membrilor care au facut parte din comisie. Acestia au sustinut in actiunea pe care au inaintat-o in instanta impotriva RATEC ca, in timpul procesului, vagoanele in cauza erau taiate pur si simplu in depoul din cartierul Dacia si date la fier vechi. In aceste conditii, se poate trage concluzia ca directorul RATEC a dispus distrugerea de probe in timpul derularii unui proces.
Gabi COHUT
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2572 (s) | 22 queries | Mysql time :0.129852 (s)