News Flash:

Discutia surzilor despre Aeroportul Iasi

29 Ianuarie 2006
990 Vizualizari | 0 Comentarii
•"Trebuie sa se faca un studiu care sa demonstreze care metoda de investitie este mai fezabila", a declarat Michael Stanciu, director general al firmei ce a realizat studiul de prefezabilitate al proiectului de dezvoltare Dezbaterea publica organizata ieri de conducerea Consiliului Judetean pentru a stabili cateva date din programul de modernizare a Aeroportului International Iasi a fost distrusa de luptele de orgolii politice ale invitatilor, parlamentari, consilieri locali si judeteni, primari si viceprimari. Chiar daca toata clasa politica din judetul Iasi este de acord cu modernizarea Aeroportului Iasi, neintelegerile apar in privinta modalitatii de investitie. Acest lucru a generat discutii fara sfarsit intre parlamentarii de Iasi, care pana la urma nu au ajuns la nici un punct comun. Una dintre solutiile asupra careia s-au pronuntat oficialii prezenti la dezbatere a fost realizarea unui parteneriat public-privat. Aceasta metoda nu este impartasita insa de intreaga clasa politica ieseana, considerand ca o asemenea investitie trebuie facuta de la bugetul de stat. "Consider ca cea mai buna solutie este o finantare de la buget. Am vorbit cu Tariceanu (premierul Calin Popescu Tariceanu - n.r.) si m-a asigurat ca va face toate demersurile pentru a obtine 50 milioane de Euro pentru refacerea pistei", a spus infatuat deputatul liberal Relu Fenechiu. Insa specialistii i-au demonstrat deputatului Fenechiu ca o alocare bugetara in acest sens nu poate fi facuta ca la coltul strazii, ci numai pe baza unui proiect bine intocmit care sa dovedeasca necesitatea finantarii. "Trebuie sa se faca un studiu care sa demonstreze ce metoda de investitie este mai fezabila. Trebuie urmariti sa fie respectati si termenii de legalitate si toate acestea necesita foarte mult timp. Consider ca trebuie facute legi mult mai pragmatice pentru ca derularea unui proiect sa fie mult mai rapida", a declarat Michael Stanciu, director general al firmei Search Corporation, ce a realizat studiul de prefezabilitate al proiectului de dezvoltare. Nodul de la frontiera Europei Concluzia studiului de prefezabilitate realizat pentru modernizarea Aeroportului International Iasi a fost ca valoarea investitiei necesare depaseste 200 milioane Euro. "Acest proiect implica foarte multe etape de urmarit. Fiecare etapa trebuie realizata cu maxima atentie, deoarece nerespectarea pasilor poate conduce la esecul intregului proiect", a precizat ieri Lucian Flaiser, presedintele Consiliului Judetean Iasi. Proiectul de modernizare presupune o marire a lungimii pistei de aterizare de la o lungime de 1.800 de metri, cat are acum, la 2.500 de metri si sa aiba o grosime de cel putin 45 centimetri. De asemenea, pista trebuie sa fie deviata cu 5 grade pentru a se evita exproprierea unei suprafete de teren de 11,07 hectare reprezentand curti si constructii din intravilanul comunei Aroneanu. Proiectul mai presupune si extinderea terminalului pentru pasageri si construirea unui depozit de carburanti cu o capacitate de 500 tone. Pe langa toate acestea, trebuie facuta si o aductiune de gaz metan. Durata de realizare a obiectivelor de dezvoltare si modernizare a Aeroportului Iasi se estimeaza la aproximativ doi ani de la data inceperii lucrarilor. "Acest proiect prevede folosirea de echipamente unice in Romania. Aeroportul trebuie sa fie bine realizat, deoarece tehnologia cu care a fost construit nu se potriveste cu cea existenta in momentul de fata. Este cel mai estic aeroport din tara si trebuie facut pentru a suporta un trafic intens cu aeronave de mare capacitate", a declarat Viorel Parvu, coordonatorul proiectului intocmit de firma Search Corporation. Daniel UNGUREANU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1352 (s) | 22 queries | Mysql time :0.013090 (s)