News Flash:

Distrugatorul Abalasei

26 Aprilie 2004
945 Vizualizari | 0 Comentarii
•Prin turnare de beton intre sinele de tramvai din oras, directorul Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC), Neculai Abalasei, distruge tramvaiele •In loc sa autorizeze personalul specializat din Regie, acesta prefera sa aduca oameni din afara •Este surprinzatoare atitudinea pasiva a reprezentantilor Primariei, care, pana in acest moment, desi au luat act de incompetenta directorului Abalasei, nu iau nici o masura concreta de inlaturare a acestuia din fruntea RATEC

Cotidianul ZIUA de Iasi a demonstrat pe larg, cu dovezi incontestabile, ca Neculai Abalasei nu are calitatile unui manager care sa poata administra destinele unei Regii care se ocupa de transportul in comun. In aceste conditii, este de neinteles atitudinea reprezentantilor Primariei, care nu numai ca nu iau nici o atitudine vizavi de modul cum Abalasei arunca pur si simplu in vant cu banii municipalitatii, dar chiar il mentin in functie, dupa ce s-a dovedit ca prin lucrarile pe care le face pune in pericol viata cetatenilor orasului si chiar starea de functionare a mijloacelor de transport pe care le are in administrare. Nu este posibil ca nici un organism de control sa nu se sesizeze si sa nu intieze un control asupra modului in care un director al unei regii autonome aflate in subordine se foloseste de banii publici. Prezentam in continuare un nou exemplu care demonstreaza, in opinia unor specialisti in domeniul lucrarilor de constructie si reparatie a caii de rulare a tramvaielor, ca ceea ce se intampla la lucrarile din Alexandru cel Bun este bataie de joc.

In aceste zile, angajatii de la Regia Autonoma de Transport Electric in Comun (RATEC), in lucrarile de reparatie a caii de rulare din zona cartierul Alexandru cel Bun, toarna beton intre sinele de tramvai, sub supravegherea directa a directorului Neculai Abalasei, fapt ce demonstreaza ca acesta habar nu are de masurile tehnice care se impun in astfel de situatii, dupa cum au afirmat unii dintre specialistii din domeniul constructiilor. Astfel, exista opinia conform careia, in mod normal, sinele de tramvai sunt asezate pe traverse prevazute cu clesti speciali, care amortizeaza vibratiile produse de vagoanele de tramvai in momentul in care ruleaza, creandu-se in acest mod un mediu elastic. In opinia unor specialisti, prima greseala pe care a facut-o Abalasei atunci cand a demarat lucrarile de inlocuire a sinelor a fost aceea de a scoate piatra cubica, ce asigura crearea mediului elastic de rulare. In locul pietrei pe care a scos-o, acesta a decis sa puna nisip, acoperit de folie, pe care a amplasat o plasa sudata. In cursul zilei de ieri, Neculai Abalasei, insotit de finul sau, Cristian Stoica, dadeau indicatii de turnare a betonului, fara a tine seama ca, prin acest procedeu de incastrare in beton a sinei de tramvai, amortizarea nu se mai produce, tramvaiul fiind in pericol de a fi distrus.

Opacitatea lui Abalasei

Directorul Abalasei ar fi putut gasi o solutie alternativa pentru lucrarile pe care angajatii RATEC le efectueaza in zona cartierului Alexandru cel Bun. In mod normal, ar fi trebuit sa execute niste grinzi in lungul liniei, la care ar fi putut amplasa inele de cauciuc care sa inglobeze linia de tramvai, astfel incat vibratiile care se produc in timpul rularii unui tramvai sa fie amortizate. O alta greseala pe care o face directorul RATEC, dupa afirmatiile unor specialisti in constructii, este aceea de a turna deasupra betonului asfalt. Astfel, in conditiile aparitiei defectiunilor la calea de rulare, lucrarile de reparatii ce le implica astfel de situatii ar fi foarte mult ingreunate, iar costurile ar fi foarte mari. In aceste conditii, se poate spune ca directorul Abalasei pur si simplu isi bate joc de banii municipalitatii, deci de banii contribuabililor. Directorul Abalasei are in subordinea sa specialisti care indeplinesc conditiile de a fi atestati pentru verificarea lucrarilor de reparatii la calea de rulare. In acest moment, in care se executa lucrari la sinele de tramvai, nu exista nici o persoana care sa fie atestata pentru verificarea acestora. In loc sa organizeze cursuri speciale de atestare pentru acest personal, Abalasei prefera sa apeleze la personalul de la Caile Ferate, care este atestat pentru lucrari de reparatie la calea ferata, si nicidecum la liniile de tramvai, sau sa angajeze personal din afara, ceea ce inseamna din nou ca isi bate joc de banii publici.
Gabi COHUT
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1800 (s) | 22 queries | Mysql time :0.049192 (s)