Actualitate

Doctor Oz te sfatuieste cum sa ajungi la greutatea ideala in numai 4 saptamani

Publicat: 03 apr. 2020
Cum să ajungi la greutatea ideală
Cum să ajungi la greutatea ideală

Cum să ajungi la greutatea ideală. Cheia unei diete reuşite este să faci schimbări mici pe care să le poţi menţine pe termen lung. Dr. Oz îţi spune cum să-ţi schimbi alimentaţia în numai patru săptămâni pentru a ajunge la greutatea ideală.

Cum să ajungi la greutatea ideală. Săptămâna 1

În prima săptămână de dietă trebuie să renunţi la carbohidraţi. Adică pâine, paste făinoase, dulciuri, produse de patiserie şi orice alt aliment care are la baza cereale său conţine zahăr. Acesta este primul pas către o cură de slăbire eficienta. „Ai grijă la zahărul ascuns în alimente procesate care nu sunt dulci, de pildă ketchup-ul, muştarul, conservele de peşte. Nu uita să citeşti etichetele bine”, spune Dr. Oz.

Ca să ţii sub control pofta de dulce, consuma mai multe grăsimi „bune”, fără să-ţi faci griji pentru numărul de calorii. Grăsimi sănătoase şi foarte săţioase conţin nucile, alunele, avocado, peştele gras, seminţele de in, uleiul de măsline.

Săptămâna 2. Numai alimente „simple”

Nu mai mânca mezeluri care conţin grăsimi animale foarte multe şi amidon. Alege carnea de vită, pui, porc, curcan, peste, pregătită de tine cât mai natural. Din păcate, o bucată de carne pregătită la cuptor sau la abur nu poate avea savoare unei felii de salam uscat. Aşa că foloseşte din plin condimente, de la piper până la verdeţuri mediteraneene sau orice îţi mai trece prin minte. Acestea dau mai mult gust alimentelor simple.

E momentul să reintroduci în dietă şi carbohidraţii, dar numai pe cei complecşi. Poţi să mănânci pâine integrală, paste integrale, orez brun, fulgi de ovăz etc. Din nou, citeşte cu mare grijă etichetele pentru că nu orice pâine neagră este cu adevărat integrală. Unele conţin coloranţi pentru a păcăli consumatorul.

Şi încă o regulă pentru această săptămână: nu combina proteinele şi grăsimile cu carbohidraţii. La o masă ai voie să mănânci carne cu legume sau paste cu legume, dar niciodată carne cu paste.

Cum să ajungi la greutatea ideală. Săptămâna 3

Acum că te-ai obişnuit cu noul mod de a mânca, trebuie să înveţi şi care sunt porţiile ideale pentru tine. Nu e nevoie să cântăreşti fiecare aliment, ci ajunge să compari cu mâinile tale.

Ce înseamnă asta:
– o porţie ideală de carbohidraţi este de mărimea pumnului tău;
– o porţie ideală de carne este cât palma ta;
– o porţie de grăsimi trebuie să fie cât degetul tău mare.

Pentru fructe şi legume nu există limită. Şi pentru că vorbim de legume, cauta să acoperi tot curcubeul, adică să mănânci legume de toate culorile.

Săptămâna 4. Se adaugă sportul

Dacă te-ai obişnuit cu noua ta dieta, Dr. Oz îţi recomandă să faci încă o schimbare importantă: mișcarea. După ce ai pierdut câteva kilograme în ultimele trei săptămâni, în cea de-a patra urmează să-ţi tonifici corpul. Trebuie să faci exerciţii cât mai variate, de la cele de forţa până la cardio cât mai intens. Profită de vremea frumoasă şi ieşi în parc la alergat, la plimbări cu bicicleta sau plimbări lungi pe jos. Iar acasă, deschide larg geamul şi fă exerciţiile clasice: flotări, abdomene, genuflexiuni și fandări.




Adauga un comentariu