News Flash:

Documente incredibile au fost scoase la iveala dupa un deceniu. Acesta este adevarul despre centura Iasului. Doar cativa oameni au stiut de existenta acestor hartii - FACSIMIL

6 Noiembrie 2018
4787 Vizualizari | 7 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7315 RON (-0.0011)
USD: 4.2103 RON (-0.0036)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
soseaua de centura

• Foarte putine persoane au stiut de existenta acestor documente • Unul dintre cele mai importante obiective ale orasului a fost aproape sa fie facut in cu totul alta parte • De altfel, doar o mana de oameni cu putere de decizie au discutat toate aceste lucruri ramase secrete pana in ziua de astazi • Culmea, totul a fost abandonat din cauza unui colos industrial ajuns intre timp in faliment

Unul dintre marile obiective de infrastructura ale municipiului Iasi putea avea o cu totul alta soarta. La exact zece ani de la acele discutii, lucrurile s-au schimbat radical, iar documentele ratificate la vremea respectiva de o mana de oameni au ajuns istorie.

Constructia variantei ocolitoare a municipiului Iasi ar fi putut ajunge pe un traseu cu totul si cu totul diferit fata de situatia de astazi. In urma cu un deceniu, in Palatul Roznovanu s-au discutat etapele care urmau sa fie incluse in proiectul soselei de centura si ce ar fi tebuit sa fie realizat. La acea sedinta au participat printre altii fostul primar Gheorghe Nichita, Constantin Simirad, presedintele Consiliului Judetean Iasi de la acea vreme, reprezentanti ai Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale, precum si primarii comunelor prin care trecea varianta la vremea initiala. In minuta respectiva, incheiata in 6 noiembrie 2008, adica exact acum un deceniu, lucrurile erau cat se poate de clare.

"Minuta - incheiata astazi, 6.11.2018, la Primaria municipiului Iasi referitor la Varianta de ocolire a municipiului Iasi - Etapa I - Varianta Sud. Ca urmare a adreselor DRDP Iasi nr. 12751- 12755/ 4.11.2008 a avut loc o intalnire la care au participat factorii responsabili in realizarea obiectivului de investitii Varianta de ocolire a municipiului Iasi - Etapa I - varianta Sud. In urma discutiilor purtate s-au stabilit urmatoarele:
I . Varianta de trafic usor - de la km 5+000 - km 9+000, proiectantul va studia posibilitatea proiectarii si executiei traseului in solutia mal drept Bahlui, cu revenire in strada Cicoarei si in continuare pe strada Arh. Berindei pana in Bulevardul Nicolina, urmarindu-se traseul spre Pasaj CUG.
II. Varianta de trafic greu. De la km 8+000 se va studia posibilitatea proiectarii si executiei pana la intersectia cu DJ 248 (Iasi intersectia cu DN 15 D) pentru a evita zona instabila a malului drept al Lacului Ezareni. Din intersectia cu DJ 248 pana la intersectia cu varianta trafic usor (bdul Nicolina) se va proiecta pe amplasamentul arterelor existente cu sporirea capacitatii portante.
III. Se va renunta la proiectarea si executia tronsonului cuprins intre DJ 248 - Soseaua Ciurea pana la Pasaj Superior CUG.
IV. Pentru bdul Poitiers, proiectantul va studia posibilitatea largirii cu o banda de circulatie si fluidizarea traficului in zonele aglomerate", se arata in minuta incheiata intre sefii Iasului de la vremea respectiva.

Citeste si: Dispute aprinse intre seful DRDP si primarul Iasului pe tema soselei de centura. Ce se intampla cu acest mare proiect al orasului

Visul s-a spulberat din cauza Fortus

Culmea, traseul discutat initial in biroul din primarie nu a fost respectat in totalitate. Varianta I, cea care se afla si astazi in picioare, a fost modificata substantial. Totul a tinut de evitarea barajului de la Ezareni, inclus in primele discutii despre centura din urma cu ani buni.

"Traseul initial a fost modificat doar pentru obiectivul 1 sector km 0 +000 (DN 28) - km 13+905 (DJ 248) , intre DJ 248 A Sos Iasi - Voinesti si DJ 248 Iasi - Scanteia cu acordul autoritatilor locale - CJ Iasi, Primaria Iasi - Primaria Miroslava si Primaria Ciurea, justificat de evitarea zonei construite din zona barajului lacului Ezareni, avand in vedere ca traseul trebuia amplasat la min 20 m de canalul deversor, conform avizului de la Apele Romane, ceea ce ar fi presupus demolari de constructii", se arata intr-o adresa ulterioara a DRDP.

Citeste si: Imagini de senzatie cu cel mai mare proiect de infrastructura rutiera din Iasi: Cum arata investitia de 20 milioane euro

Mai mult, proiectul initial a fost modificat din cauza unui colos industrial care intre timp si-a dat sfarsitul. Traseul initial cuprindea si uzina Fortus SA, insa totul a fost abandonat din cauza factorilor de decizie de la acea vreme si a celor care controlau societatea. Desi era evident ca Fortus SA nu mai putea reprezenta mare lucru, varianta centurii prin zona a fost respinsa pentru ca se spera ca fostul combinat de utilaj greu sa fie modernizat si revigorat. Drept dovada, proiectul centurii a fost modificat, iar Fortus a ajuns in pragul falimentului, fiind vandut bucata cu bucata.

Citeste si: Imagini infioratoare la marginea Iasului. Pe aceasta strada se poate intampla oricand o tragedie

"S-a modificat traseul si din cauza manifestarilor de instabilitate din zona malului drept al lacului Ezareni in urma fenomenului de sufozie, evitarea traversarii incintei uzinei Fortus SA datorita programelor de dezvoltare in curs de derulare, evitarea construirii unui pasaj superior peste CF Iasi - Vaslui", se mai arata in documentele respective.

In prezent, exista promisiuni ca proiectul centurii va continua si se spera ca in bugetul pe anul viitor sa fie prinsa finantarea pentru continuarea lucrarilor la acest obiectiv major al municipiului Iasi.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

trafic1_copy_copy
infrastructura centura primaria iasi varianta ocolire drdp investitii
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (7)

mario  | #676892
aici se vede viziunea in perspectiva a celor doi tarani de Botosani care au ingropat dezvoltarea orasului si judetului Iasi.Pot spune cu certitudine ca acestia alaturi de actualul presedinte Popa sunt ,,frinari " dezvoltari Iasiului si implicit Moldovei de nord.Cu toti au fost niste pupincuristi ai regimurilor care sau succedat la putere pt asi atinge scopurile lor personale....specific taranilor parveniti socio-politic care omoara si masa pt asi atinge scopurile.Cu ce a gresit acest oras Iasi care le-a intins o mana sa-l umileasca acesti venetici ?
Prometheu  | #676894
Bravo mario subscriu total la ce ai scris tu ca veneticii, in special Simirad si Nichita au ingropat Iasiul.
Cele mai sarace judete ale Moldovei sunt Vaslui si Botosani, iar Vasluiul are un PIB in jumatate cat are Iasul si astia hotarasc soarta Iasiului.
Stidiaza CV-ul majoritatii politicenilor de la noi, peste 80%, si ai sa vezi ca nu sunt Ieseni si sunt veniti din judetele invecinate.
Intrebarea este, iubesc ei atat de mult Iasiul de au ajuns sa-l reprezinte sau ii intereseaza sa se imbogateasca ei, raspunsul il vedem Iasul pierde foarte mult deoarece nu are cine sa se bata pentru el.
mario  |  #676931
,,cei doi taranii ...era vorba de Simi si Niki " politiceni din Iasi nu iubesc Iasiul doar functiile , rampele de lansare si banii care se pot face din golaniile lor, pt ca ei in obscuritatea taranesca din care se trag au vazut pe tat-su si ma-sa ca furau la fel vor face si ei indiferent de ce studii vor face, tot niste tarani hoti si parventi vor fi.Iasiul este blestemat sa suporte asemenea jeguri.
Radu Parfene  | #676925
Taranudul HOT numit CHIRICĂ,trebuie mazilit ! Ce face limbricul asta din Iasi e de domeniul nebuniei! OPRIȚI NEBUNULLLLLL ....
CETATEAN AL ,,MUNICIPIULUI"  | #676929
Important era d-lor ziaristi,care sunteti ffff slabi profesional, nustiu ce facultate a-ti terminat, poate agronomia,dar trbuia sa ne aratati si cine a semnat aceste documente, sa stie toti iesenii cine i-a mintit.Eu astept sa reveniti cu amanunte.
un cetatean  | #676979
Șoseaua de centură nu trece prin oraș, în mod normal! Stau în CUG 2 și zona e blocată dimineața de la 7 la 8.45 din cauza traficului imens, dar și a mașinilor mari! Abia respirăm. În câțiva ani, devine cea mai poluată zonă. În intersecția de la Selgros tocmai se construiește un mamut, o urâțenie de bloc din BCA, alt poluator! Dacă e declarată zona în afara orașului, să ni se reducă impozitele, nu?... Unde e Avocatul Poporului când ai nevoie de el? În CUG e haos total...e plin de camioane, șoseaua e în ultimul hal, la intersecție la \selgros și spre Poitiers e în valuri! Să nu mai spunem că pe Poitiers se fac blocuri, binențeles, că doar nu s-or face parcuri/spații verzi...adică, iarăși încărcare de trafic! Și voi o numiți pompos Șoseaua de centură... Mergeți în Ardeal și luați lecții de management!
Vasile  | #676992
Pai Chirică in 2009! a propus traseul asta !!! A arătat negru pe alb directorul de la drumuri cum neica -nimeni ăsta își bate joc de ieșeni,ne distruge orașul,ne omoară cu zile!!!!!
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1679 (s) | 23 queries | Mysql time :0.034302 (s)