Local

Doi frati din Iasi au pornit o afacere de succes cu doar 3000 de euro

Publicat: 13 iul. 2015

@ Au reusit sa ridice o afacere de succes @ Impreuna incearca sa se extinda la nivel international  @ Intr-un an de zile au reusit sa puna pe picioare un restaurant si din simpli bucatari au ajuns administratori de succes

Doi tineri ieseni au cladit o afacere de succes si reusesc sa multumeasca zilnic peste 500 de clienti. Este vorba despre localul Vivo, situat in apropiere de Palas, in care cei doi au investit atat timp, cat si suflet. Povestea fratilor ieseni a inceput odata cu plecarea in Anglia a celui mai mare. Bogdan Panache a lucrat ca bucatar pentru un hotel de 5 stele si a reusit sa capete multa experienta in domeniul gastronomiei. Dupa o perioada petrecuta in strainatate, i-a propus lui Mircea Panache sa fie nu doar frati, ci si parteneri intr-o viitoare afacere de succes.

De la un chiosc in Copou, la un restaurant in centrul orasului

Cei doi au intrat in lumea afacerilor fara sa investeasca o suma de bani impresionanta. Cu doar 3000 de euro acestia au reusit sa isi construiasca cu propriile maini o toneta in care sa vanda mancare specifica curentului fast casual, aparut in Statele Unite. „Am construit un chiosc in Copou. Acolo am inceput sa facem mancare. La inceput a fost greu, dar fiecare client pe care il serveam mai aducea alte zece persoane. Am stat sase luni si am schimbat chioscul”, spune Mircea Panache despre inceputul propriei afaceri. In scurt timp, cei doi frati au constatat ca locul pe care il detineau nu era de ajuns pentru nevoile clientilor. In anul 2014, cu ajutorul noului asociat, Bogdan Zaharescu, acestia au reusit sa isi mute afacerea intr-o locatie noua. „Am inchis pentru ca trebuia sa servim persoane destul de importante si ne era rusine la chiosc. Am cautat un loc confortabil si accesibil tuturor, atat tinerilor, cat si batranilor”, sustine administratorul Mircea Panache. Acesta avea sa fie inceputul unei afaceri de succes pentru cei doi tineri antreprenori ieseni.

Ambitia si dragostea pentru bucatarie le asigura succesul

Fiind noi pe piata, cei doi nu au beneficiat de la inceput de interesul oamenilor. La inceput le-a fost foarte greu sa gaseasca angajati, multe persoane fiind sceptice in ceea ce privea ideea lor. De aceea au fost nevoiti sa lucreze si in bucatarie o mare parte din timp, reusind cu greu sa se ocupe totodata si de administrarea afacerii. „La inceput am lucrat si noi in bucatarie pentru ca nu reuseam sa gasim angajati. Eu faceam painea. Si acum daca lipseste intr-o zi un om nu e problema, ii tin eu locul la bucatarie”, explica Mircea Panache. O filosofie de business noua si transparenta in fata clientilor ii face pe acestia sa creada ca afacerea lor se va dezvolta la nivel national. „Nu am incercat sa pacalim niciodata clientul. Nu facem oferte si nici artificii. Respectam oamenii cu care lucram pentru ca si noi sa fim la randul nostru respectati”, afirma Mircea.  Acum, in firma lor se numara 30 de angajati si asigura servicii de catering prin intermediul unei companii de taxi deoarece spatiul din bucatarie nu le permite sa se dezvolte si pe aceasta ramura.

Planuri de extindere la nivel national

Cei doi ieseni au reusit sa isi deschida un local si in capitala, insa planurile lor nu se opresc aici. Cu o investitie de 180.000 de euro si cu ajutorul noului asociat, Stefan Georgescu, in varsta de 35 de ani, cei doi si-au implementat ideea de bucatarie si in Bucuresti. „Vrem sa ajungem prima franciza autentic romaneasca care reuseste sa acopere toate orasele importante din tara. Obiectivul nostru pe termen mediu este sa ne impunem in tara si beneficiem de avantajul de a fi primii care ofera astfel de produse”, sustine Mircea Panache. In aceste conditii, cei 4 asociati indraznesc sa se gandeasca si la momentul in care se vor impune pe pietele din strainatate si sunt siguri ca retetele lor, bazate pe produse din Romania, ii vor face cunoscuti in toata Europa.



loading...

Comentarii
  • Care e conceptul? Niste hamburgheri gustosi ca-s plini de seu? Cartofi prajiti si limonada? Un non-stop special pentru cei ce ies flaminzi de la clubul Skin si nu vor sa se mai deplaseze la McDonald sau la o shoarmerie!

  • Nimic nou sub soare!!! Un alt fast-food.
    Cu ce se diferentiaza fata de restul concurentilor din Iasi si mai ales zona Palas?
    Care e transparenta in fata clientilor????
    Sa intelegem ca „persoanele importante” vor veni pe strada Zimbrului????:)))))
    Astept cu mare interes vestile cu privire la modul in care se vor impune pe piata din USA!!!!!!
    In lume se duce o lupta impotriva efectelor provocate de catre mancarea de tip fast-food!!!
    Cum adica nu isi permit servicii de catering? Dar ce bucatarie le trebuie, mai ales ca investitia a fost de 180.000 de euro. Puteau sa isi faca un serviciu de catering daca au asa de multi clienti.
    Haideti sa fim seriosi……!!!!

Adauga un comentariu