News Flash:

Doua miliarde aruncate pe fereastra

17 Mai 2004
886 Vizualizari | 0 Comentarii
•Pierderile de la SC Autobuzul SA au crescut, in numai doua luni de zile, de la 77 miliarde la 80 de miliarde lei •Managementul aplicat de directorul Maricel Gherca la SC Autobuzul SA arata ca acesta este hotarat sa falimenteze firma •Acesta poate fi acuzat de abuz in functie, deoarece nu respecta o dispozitie data in scris de viceprimarul Vasile Munteanu •Gherca este complicele directorului Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC), Neculai Abalasei, la distrugerea transportului in comun In numai doua luni de zile, pierderile societatii comerciale Autobuzul SA au crescut de la 77 miliarde lei, cat erau in momentul demiterii fostului director Mihai Giubernea, la 80 de miliarde de lei. Directorul SC Autobuzul SA, Maricel Gherca, demonstreaza ca nu este in stare sa asigure o buna administrare a societatii comerciale la conducerea careia a fost numit in urma demiterii lui Giubernea. Venit din subordinea lui Neculai Abalasei, Gherca nu face fata cerintelor de director al unei firme de transport in comun, care trebuie sa-si desfasoare activitatea in interesul iesenilor. Incapacitatea manageriala a lui Gherca este demonstrata si de faptul ca acesta pare mai interesat de imbogatirea buzunarelor patronului SC Bursa Moldovei SA, Sorin Varlan. Pana acum, Gherca nu a fost deloc preocupat de gasirea unor solutii concrete de a rentabiliza societatea comerciala de transport in comun aflata in subordinea Consiliului Local. Acesta demonstreaza ca este decis sa aduca Autobuzul SA in pragul colapsului. Aceasta politica a fost demarata de predecesorul sau Mihai Giubernea. Asta deoarece Maricel Gherca continua sa plateasca miliarde de lei in fiecare luna patronului SC Bursa Moldovei SA, care a furnizat Autobuzul SA 50 de microbuze in urma unei licitatii asupra careia exista mari semne de intrebare. In loc sa planga pe toate drumurile ca nu gaseste surse de finantare cu care sa-l imbogateasca pe patronul Bursa Moldovei SA, Maricel Gherca ar fi trebuit sa aduca la cunostinta membrilor Consiliului de Administratie, cat si consilierilor locali, neregulile facute de Mihai Giubernea la aceasta unitate. Faptul ca a decis sa nu continue un contract pentru achizitionarea unui numar de 50 de autobuze Rocar, care din punct de vedere juridic poate fi inca derulat, demonstreaza ca Maricel Gherca nu este potrivit pentru functia pe care o ocupa in acest moment. Abuzeaza de functie Maricel Gherca nu vrea sa continue contractul pe care fosta Regie de Transport in Comun l-a incheiat cu SC Cristal Car Wash, din Bucuresti. Mai mult decat atat, acesta poate fi acuzat de abuz in functie, deoarece nu duce la indeplinire un ordin al viceprimarului Vasile Munteanu. Acesta a solicitat printr-o adresa fostului director, Mihai Giubernea, sa puna in practica contractul de achizitie a celor 50 de microbuze. Licitatia de achizitie a acestor minibuze Rocar a fost adjudecata de SC Cristal Car Wash SRL Bucuresti pe 27 iunie 2000. In noiembrie 2000, Consiliul de Administratie al RATC a hotarat ca negocierea contractului de achizitie sa se efectueze la Primaria Iasi. Membrii Consiliului de Administratie al RATC au hotarat, de asemenea, ca achizitia sa se faca in rate si nu in sistem leasing, asa cum era specificat in contractul incheiat cu societatea comerciala din Bucuresti. Cu toate ca RATC Iasi a solicitat printr-o adresa inaintata Primariei suma de 5 miliarde lei, necesara achitarii avansului pentru autobuze, pana la data de 31 decembrie 2000 nici un leu nu a intrat in conturile Regiei. Pana la data de 21 decembrie 2001, RATC a primit de la Primarie doar un miliard de lei, pentru achitarea unui avans. Inspectorii de la Curtea de Conturi care efectuau la acea vreme verificari la RATC au depistat ca suma de peste 2 miliarde lei virata firmei SC Cristal Car Wash SRL Bucuresti de Regie nu a avut ca finalitate si receptionarea unor microbuze. Inspectorii de Curtea de Conturi au transmis sarcina clara sefilor Regiei sa recupereze aceasta suma de la furnizor. In cazul in care nu se putea realiza recuperarea banilor, inspectorii financiari au spus ca ar fi legal ca furnizorul sa livreze 2 autobuze. Acest lucru era imposibil, pentru ca Regia nu a virat in totalitate firmei din Bucuresrti avansul de 30 la suta din valoarea primului lot de autobuze. Complicitatea directorului In toata aceasta perioada, Maricel Gherca indeplinea functia de inginer sef la RATC. In aceasta calitate, a stiut ca de pe lista obiectivelor de investitii ale RATC pentru anul 2002, cu finantare de la bugetul local, aprobata de municipalitate la data de 24 iunie 2002, achizitia minibuzelor Rocar a fost pur si simplu exclusa, iar contractul de achizitie a ramas fara finantare. Scindarea fostei RATC a avut loc in luna noiembrie 2002, deci cu 6 luni mai tarziu. Odata cu acest lucru, conducerea regiei de transport electric a solicitat preluarea contractului de achizitie de minibuze Rocar de catre SC Autobuzul SA. Cu toate ca exista o hartie scrisa prin care viceprimarul Vasile Munteanu ordona lui Mihai Giubernea sa puna in aplicare contractul, acesta a refuzat sa indeplineasca ordinele sefului sau ierarhic. Nici pana in ziua de astazi, contractul de achizitie de minibuze nu a fost pus in aplicare de Autobuzul SA. Acest lucru demonstreaza ca, in conditiile in care contractul este legal din punct de vedere juridic, Autobuzul SA, condusa de Maricel Gherca, se afla in situatia de a plati penalitati de intarziere la un contract pe care cu buna stiinta refuza sa-l puna in aplicare. Gabi COHUT
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3562 (s) | 22 queries | Mysql time :0.251051 (s)