Terapii alternative

Doua tehnici de meditatie pentru incepatori

Publicat: 11 aug. 2013
7
Meditatia nu doar ofera o serie de beneficii legate de sanatate, dar este si un mod ideal de a scapa de stres si de a te ajuta sa mentii concentrarea. Nici nu este nevoie sa iei cursuri speciale de meditatie cu un specialist, pentru ca exista anumite tehnici simple pe care le poti pune si tu in aplicare.
Catherine Kerr, director de neurostiinta transaltionala la Contemplative Studies Initiative, in cadrul Brown University, a declarat, citata de  „Huffington Post”: „Ai rabdare si fii gentil cu tine insuti”. Ea mentioeaza ca este normal ca mintea ta sa cutreiere in timp ce tu incerci sa fii concentrat, insa cu putina practica, acest lucru se poate rezolva. 
1. Meditatie in timp ce mergi
Aceasta practica este „foarte traditionala, simpla si foarte buna pentru oameni stresati”, a afirmat Kerr. In ce consta tehnica? Gaseste un loc unde sa incepi sa te plimbi in ritm lent sau normal. Incearca sa diferentiezi atunci cand degetele de la picioare ating pamantul, apoi cand toata talpa intra in contact cu solul si, in final, cand degetele sunt indreptate in sus, cu scopul de a face un alt pas. 
Acorda atentie detaliilor senzoriale, cum ar fi modul in care iti simti soseta. Cand mintea va incepe sa o ia pe aratura, ceea ce e perfect normal, incearca sa fii iar atent la picioare. Astfel, poti invata sa iti controlezi nivelul de atentie zilnic, cu precadere atunci cand esti stresat. 
2. Experiente noi 
Atunci cand vezi o ambulanta sau un elefant plimbandu-se pe strada, imediat atentia iti este captivata. In acelasi mod, ii oferi mai multa atentie unei persoane dragi pe care nu ai mai vazut-o de mult timp decat daca ai vedea-o zilnic. Cand te intorci acasa la familia ta, incearca sa-ti imaginezi ca nu i-ai mai vazut de luni de zile. Exista un numar finit de seri pe care le vei petrece cu persoanele iubite. Sood, doctor de medicina interna si practicant al acestei tehnici, a afirmat despre fetita sa, in varsta de 8 ani si jumatate: „Va pleca la facultate peste 2.000 de seri, iar 2.000 este un numar foarte mic”. 
Un alt mod de a sustine acest sentiment de noutate este sa accepti persoanele din jurul tau. „Creierul nostru este un aparat de reperat greseli. Scopul meu, in primele 10 minute cand ajung acasa, este sa nu incerc sa imbunatatesc pe nimeni”, a spus Sood. Tehnica nu se delimiteaza la membrii de familie, putand fi folosita si in cazul prietenilor sau colegilor de munca. In meseria lui Sood, unde se intalneste zlnic cu zeci de pacienti, este destul de greu sa le acorzi fiecaruia atentia meritata, asa ca incearca sa gandeasca astfel: „Exista o parte a universului care iubeste intens aceasta persoana. Daca port cu mine acest sentiment, voi gasi persoana respectiva semnificativa”. (sursa: adevarul.ro)




Adauga un comentariu