Local

Doua treimi dintre ieseni ar vrea sa lucreze la Palas

Publicat: 15 nov. 2011

@ Un studiu sociologic realizat in luna august arata ca 63% dintre ieseni ar vrea sa lucreze la Palas @ Cercetarea statistica a fost facuta de IRES si are o marja de eroare de 2,9% @ Ansamblul urbanistic Palas este considerat cel mai important proiect pe care il cunosc iesenii


Proiectul urbanistic Palas
se bucura de o perceptie pozitiva din partea iesenilor, datele obtinute in urma unui sondaj de opinie indicand faptul ca aproape 80% din populatia municipiului are o parere buna si foarte buna despre complexul care se dezvolta in centrul orasului. Sondajul a fost realizat de Institutul Roman pentru Evaluare si Strategie (IRES), la comanda Iulius Group, in luna august a acestui an. Dezvoltatorul imobiliar a vrut sa afle daca proiectul, considerat unul pentru comunitate, se bucura de sustinere publica. Metoda folosita a fost CATI (interviu telefonic), iar esantionul reprezentativ a cuprins 1.188 de persoane de peste 18 ani din municipiu. Marja de eroare maxim tolerata este de 2,9%. La intrebarea „Care este proiectul derulat in beneficiul Iasului”, 40% dintre ieseni au indicat Palas. Aeroportul a intrunit doar 3 procente din optiunile populatiei, iar proiecte precum Hala Centrala sau Arcadia au adunat doar 1% raspunsuri favorabile. Un sfert dintre ieseni au raspuns ca nu stiu care ar fi proiectul in beneficiul orasului.

Locurile de munca, prioritare pentru ieseni

In ceea ce priveste avantajele ansamblului urbanistic Palas, pe primul loc se situeaza crearea de locuri de munca. Cele aproximativ 4.000 de locuri de munca care vor fi create dupa finalizarea lucrarilor au adus 36% dintre optiunile favorabile ale iesenilor, in timp ce potentiala atragere a turistilor a fost indicata de doar 3% dintre respondenti.

Un alt set de intrebari din chestionarul statistic a vizat impactul pe care Palas il va avea asupra economiei orasului si judetului. Sondajul de opinie a relevat faptul ca 86% dintre respondenti cred ca Palas va avea un impact pozitiv asupra dezvoltarii economiei orasului, in timp ce 77% dintre ieseni considera ca ansamblul va avea un impact pozitiv asupra intregului judet.

Consultarea publica a iesenilor a dat dezvoltatorului proiectului Palas, compania Iulius Group, posibilitatea sa afle daca sigla si sloganul care vor fi folosite in cadrul complexului se bucura de sustinere. Astfel, 63% dintre ieseni au sustinut ca sloganul „Palas, inima orasului!” este o alegere potrivita pentru a descrie ansamblul urbanistic.

Dispusi sa participe la un referendum

Cercetarea statistica a vizat si perceptia populatiei cu privire la atacurile aduse proiectului atat in instanta, cat si in mod public, de diverse persoane care au incercat sa blocheze realizarea lui. In urma sondajului a reiesit ca 81% dintre ieseni considera ansamblul Palas necesar, iar 87% au sustinut ca lucrarile trebuie sa continue indiferent de decizia instantei de judecata. Mai mult, daca s-ar face un referendum cu privire la Palas, 82% au spus ca se vor prezenta la vot, ceea ce ar valida referendumul, iar 88% ar vota in favoarea proiectului. In acelasi timp, dintre ofertele complexului Palas, pentru ieseni primeaza posibilitatile de petrecere a timpului liber, unde s-au obtinut 52% din voturi, concertele in aer liber si gradina publica.

Palas in cifre:

  • Investitie totala de peste 260 milioane de euro;
  • Pâna în prezent, s-au investit aproape 180 milioane de euro în lucrarile de constructie;
  • De la demararea lucrarilor, în 2007, si pâna în prezent s-au virat 3,1 milioane de euro pentru taxe, avize si autorizatii, din care 1,53 milioane de euro catre bugetul Primariei Municipiului Iasi;
  • Peste 3.000 de locuri de munca provizorii si 4.000 permanente;
  • 2.500 de locuri în parcarea subterana, investitie de aproximativ 73 milioane de euro;
  • United Business Center – 3 cladiri de birouri clasa „A+”, peste 20.000 mp;
  • Palas Mall – 47.500 mp, 132 de magazine;
  • Palas Shopping Street – 6.600 mp, 35 de magazine;
  • Branduri internationale si nationale: Village Cinemas, Auchan, H&M, Tommy Hilfiger, C&A, New Yorker, New Look, Stefanel, Oodji, Il Passo, Hervis, Intersport, Sephora, Motivi, Ecco, KFC Drive Thru etc.
  • Food court cu 1.300 de locuri, restaurante, cafenele;
  • Village Cinemas cu 10 sali, dintre care una de tip VMAX;
  • Parcul Palas – investitie de aproximativ 2,5 milioane de euro.


loading...

Comentarii
  • Oricum sanatatea iesenilor ne va costa mult mai mult. Cati oameni vor muri de boli cauzate de poluarea suplimentara data de circulatia imensa si haotica ce va fi aici?Dacva in locul PALAS-ului era o padure de stejari asa cum ii statea bine locului, un lac de agrement, cate beneficii ar fi fost?Cat oxigen aveau locuitorii orasului?De ce nu s-au facut studiide impact?S-au facut dar zac in sertare…..Inca ceva, erau ***0** de mp se spatiu verde in zona. PALAS-ul ne promite mereu 5**0* mp de spatiu verde. Diferenta?Cladiri , betoane, alei, strazi, pe scurt tone de ciment, pulberi cancerigene, etc. La locuitorii Iasului nu s-a gandit NIMENI!Nici tov. Nechita, nimeni, nimeni, nici chiar iesenii.Imi pare rau pentru noi toti, altii se imbogatesc si altii mor…Totul de dragul banilor?

  • Draga tov. Petcu, daca vrei liniste, aer curat si racoare, mergi tov-ule la statiune! Iasul trebuie sa fie un oras dinamic unde tinerii sa gaseasca de lucru, locuri pentru agrement, nu o rezervatie pentru pensionari, un targ amarat in care mosnegii nostalgici sa ne povesteasca ce fapte eroice, de cuaj si barbatie faceau ei in lupta necontenita de edificare a societatii socialiste multilateral dezvoltate!

Adauga un comentariu