News Flash:

Dovada incompetentei

29 Iunie 2004
1066 Vizualizari | 0 Comentarii
•Solutii tehnice periculoase pentru iesenii care calatoresc cu tramvaiele •Inventiile folosite de angajatii RATEC, sub supravegherea directorului Neculai Abalasei si a finului sau Cristian Stoica, inginer sef, pot provoca catastrofe in transportul local in comun •Starea in care se afla calea de rulare a tramvaielor din Copou demonstreaza incompetenta actualei conduceri a Regiei

Reporterii cotidianului ZIUA de Iasi au intrat in posesia unor fotografii care demonstreaza inconstienta conducerii Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC), al carei director, Neculai Abalasei, impreuna cu finul sau, inginerul sef al Regiei, Cristian Stoica, patroneaza utilizarea unor solutii tehnice periculoase pentru iesenii care circula cu tramvaiele. Imaginile prezentate demonstreaza evidenta: angajatii RATEC folosesc, la lucrarile de inlocuire a sinelor, cleme metalice, care sunt facute din nimic altceva decat dintr-o platbanda indoita la cald, probabil, solutie care nu respecta nici unul din standardele in vigoare. In plus, aceasta solutie tehnica, diferita de cea normala si de siguranta, cea a clestilor K, va avea efecte distrugatoare in viitor. Fata de solutia corecta, clemele din platbanda sunt implicate intr-un proces de forfecare, care va determina nu numai tensiuni in sina de tramvai, dar va prezenta un pericol de deraiere, dupa o perioada de folosinta. In cazul in care Neculai Abalasei si Cristian Stoica considera ca aceste cleme de fixare a sinei de tramvai sunt sigure si respecta legislatia in vigoare privind siguranta caii de rulare, nu au altceva de facut decat sa prezinte public aprobarile acestor solutii tehnice, aprobari ale organismele de reglementare si control din Romania, respectiv de inspectorii de la Inspectoratul de Stat in Constructii.
Un alt element improvizat care este pus acum sub stratul de piatra si, eventual, de asfalt, este constituit de traversele folosite la calea de rulare. Acestea, in loc sa fie din beton in totalitate, au o portiune de mijloc din otel, provenit, dupa cum rezulta din informatiile din prezent, din resturi de sina de tramvai. Si aceasta solutie este una fara suport tehnic legal, asemenea solutii fiind utilizate in depourile de tramvai, unde viteza de mers a mijloacelor de transport nu este mare, acestea fiind fara calatori, deci pericolul unui accident este redus. Nici in acest caz nu exista, din informatiile detinute in prezent, suport legal, totul fiind doar o incercare de a refolosi segmente de sina adusa din import, cu un pret ridicat. Un al treilea exemplu privind solutiile tehnice dezastruoase folosite de inginerul Neculai Abalasei, fara a respecta normele de siguranta in constructii, este oferit de starea actuala a caii de rulare a tramvaielor din Copou. Aici, unde lucrarile de schimbare a pavajului au fost facute in 1998, sub directa coordonare a lui Abalasei, cel care ocupa in fosta Regie Autonoma de Transport in Comun (RATC) functia de sef al sectiei ce se ocupa de lucrarile in cauza, acestea au ajuns sa demonstreze incompetenta coordonatorului. Astfel, toti conducatorii auto pot constata ca pe pavajul dintre liniile de tramvai din Copou pietrele au luat forma unor valuri, situatie cauzata de nerespectarea in 1998 a normelor tehnice de reparatii ale caii de rulare a tramvaielor. Ramane ca actuala conducere a municipalitatii iesene sa inceapa verificari serioase si amanuntite la RATEC, Regie a carei conducere este asigurata de Neculai Abalasei si finul sau, Cristian Stoica. Nu trebui uitat nici incidentul din cursul saptamanii trecute, cand o cantitate importanta de motorina a fost vazuta in boxa familiei Abalasei, din blocul unde acesta locuieste. Vom reveni cu amanunte.
Ovidiu NEMTANU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1442 (s) | 22 queries | Mysql time :0.029615 (s)