Magazin

Dragostea de aripioare de pui în vremea pandemiei

Publicat: 06 mai 2022

Pandemia a adus multe schimbări în lume, una dintre cele mai importante fiind obiceiul de consum. Când vine vorba de mâncare, americanii și-au găsit consolarea în aripioarele de pui, conform The Washington Post. Și n-a fost vorba de o consolare episodică, consumul crescând la fel de mult precum un pui ajutat de proteine.

Nici de un câștigător clar nu putem vorbi – nicio marcă nu a dominat categoria, la fel se poate spune și despre un tip de aripioare sau sos specific. Drept urmare, aproape fiecare restaurant a reușit peste noapte să atragă atenția aplicațiilor de livrare. De asemenea, popularitatea preparatului a determinat restaurantele care nu le aveau în meniu să le adopte pentru a genera venituri suplimentare în perioada pandemiei.

Un exemplu concret este lanțul de magazine Wingstop Inc, specializat pe comerțul de tip take-out. Al doilea trimestru al anului 2020, practic primul care i-a prins pe americani acasă, a adus vânzări cu 31,9% mai mari. Până la finele anului, Wingstop avea să înregistreze o creștere de 21,4%. Creșterea consumului a atras atenția altor restaurante și comercianți, motiv pentru care prețul unei aripioare de pui a ajuns să se dubleze în numai 12 luni – de la puțin peste 2 dolari pentru o livră (aproximativ 450 de grame), până la aproape 4 dolari pentru aceeași cantitate.

Acet vârf a fost atins în luna mai a anului trecut (2021). Pe măsură ce pandemia a devenit mai puțin amenințătoare, pe măsură ce restricțiile au fost ridicate, cantitatea de aripioare de pui a scăzut considerabil. În acest moment, americanii consumă cu 40% mai puțin decât anul trecut.

Unul dintre motive este tocmai apetitul americanilor de a lua masa în oraș. Odată cu relaxarea restricțiilor, comenzile prin aplicații de livrare a mâncării au scăzut. Un alt motiv ține și de legătura surprinzătoare a aripioarelor cu prețul benzinei. Este corect când gândim că prețul oricărui bun de la raft este influențat de cel al carburanților, însă specialistul Paul Aho a notat că valoarea unui litru de benzină și de motorină afectează chiar banii pe care americanii îi alocă mâncatului în oraș – mai mulți dolari pentru un plin, mai puține rezervări în restaurante.

Cu un preț mai mic cu 40% decât în vârful din septembrie 2021, investitorii Wingstop se așteaptă la ce-i mai rău. Cu toate acestea, scăderea accentuată (mai ales de la cel mai recent Super Bowl) nu reprezintă o amenințare pentru consumul de aripioare de pui. Tom Kaiser, editor al publicației online Food on Demand a dezvoltat ideea:

„Fiecare tendință alimentară este, în mod evident, ciclică, dar cred că popularitatea aripioarelor de pui va fi destul de durabile datorită acelorași elemente fundamentale care au propulsat categoria atât de rapid în primele zile ale pandemiei. Ieftine, ușor de procurat, rapid de crescut în ferme, ușor de mâncat, ușor de personalizat la infinit și rezistă destul de bine la pachet sau livrare. Acest lucru nu va dispărea, iar acum există un ecosistem mult mai mare de restaurante de pui, care nu exista în mare parte acum 5 sau 10 ani. Așadar, nu aș paria împotriva acestei categorii.”

Aparent, nici demisia CEO-ului Wingstop, care acum conduce un lanț de servire drive-thru a salatelor, nu reprezintă un motiv de îngrijorare pentru aceeași investitori.

De asemenea, în timp ce prețurile generale ale aripioarelor au scăzut brusc, prețurile acestora în supermarketuri par să aibă în continuare o tendință ascendentă.

Unul dintre motivele pentru care aducem în discuție toate acestea, este că aripioarele nu sunt singurele care au înregistrat o creștere mare a cererii în timpul pandemiei, care acum ar putea să dispară pe măsură ce obiceiurile induse de pandemie încep să dispară. Aceleași schimbări de comportament care au făcut ca prețurile aripioarelor să scadă au contribuit cu siguranță la scăderea cu peste 60% a prețului acțiunilor serviciului american de livrare de mâncare DoorDash Inc din noiembrie și la scăderea cu 70% în ultimul an a rivalului Just Eat Takeaway.com NV, cu sediul în Amsterdam, care tocmai a anunțat că vrea să anuleze preluarea GrubHub anunțată în 2021.




Adauga un comentariu