Titlurile zilei

Drumul județean Blăgești – Cotnari a fost făcut pe șmen, pentru 9 milioane de euro, de firmele grupului Eky Sam. Prietenul lui Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași, a dat lovitura

Publicat: 05 iun. 2020
Pe drumul județean Blăgești - Cotnari s-au folosit mai puține materiale decât cele licitate în proiectul Direcției Județene de Drumuri, gestionate de Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași
Drumul județean Blăgești - Cotnari a fost făcut pentru 9 milioane de euro de o firmă apropiată de Consiliul Județean Iași fără a se respecta proiectul inițial

Un apropiat al lui Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași, a refăcut un drum pentru 9 milioane de euro. Proiectul pentru Drumul județean Blăgești – Cotnari nu a respectat însă rețeta din documentație. Firma din grupul Eky Sam, controlată de Ioan Echimov, a schimbat proiectul inițial în timpul lucrării, iar betonul de la rigole a dispărut subit

Un proiect aprobat de Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași, a fost făcut fără a se respecta documentația inițială. Lucrarea făcută pe DJ 281 C: intersecție DN 28 A (Blăgești) – Hărmănești – Todirești – Coasta Măgurii – Cotnari – intersecție DN 28B (Cotnari) ridică mari semne de întrebare asupra corectitudinii lucrării. Lucrarea este realizată de una din firmele lui Ioan Echimov, din grupul Eky Sam. Asocierea Eky- Route SRL- Dimex 2000 Company SRL a făcut drumul fără a respecta toate detaliile din proiect. Surse din cadrul Consiliului Județean au arătat însă că totul s-a făcut cu largul concurs al președintelui instituției. Ioan Echimov, bun prieten cu Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași, și-a luat cei peste 44 milioane lei (9.1 milioane de euro) pentru refacerea drumului Blăgești- Cotnari. Banii s-au dat prin Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL II).

Pentru drumul județean Blăgești – Cotnari, firmele grupului Eky Sam nu au pus betonul prevăzut în proiect

Proiectul prevedea o lucrare cu 82 mii metri cubi de beton pe o porțiune de 17 kilometri din drumul DJ 281C. Lucrarea a trecut prin mâna lui Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași, și a fost avizată de plenul instituției. Firma din grupul Eky Sam trebuia să respecte la virgulă proiectul. Cu această cantitate se mai putea face încă un drum lung de 17 kilometri, de beton, fără nicio problemă. Culmea e că se vede cu ochiul liber cum lucrarea nu are această cantitate de beton stipulată inițial.

În oferta inițială au fost stipulați cei 82 mii metri cubi pentru rigolele carosabile, numai că totul a fost înlocuit din mers cu șanțuri trapezoidale. Cum s-a ajuns aici? Cei responsabili au dat din mers dispoziție de renunțare la cantitatea de beton, după ce totul a fost atribuit. În aceste condiții, de ce s-a mai făcut proiectul cu această lucrare dacă s-a renunțat la aceasta? Nota de renunțare (NR) a fost dată cu largul concurs al lui Ciprian Ciucan, directorul Direcției Județene de Administrare a Drumurilor și Podurilor (DJADP), fost angajat la firmele lui Ioan Echimov.

Firma din grupul Eky Sam a fost singura care s-a înscris la licitația pentru drumul DJ 281C Blăgești – Cotnari

Firma lui Ioan Echimov a fost singura care s-a înscris la licitația pentru reabilitarea DJ 281 C: intersecție DN 28 A (Blăgești) – Hărmănești- Todirești- Coasta Măgurii- Cotnari- intersecție DN 28B (Cotnari). Inițial și alte firme de drumuri din Iași au vrut să participe la această licitație, însă s-au retras pentru că totul era subevaluat. Cum s-a ajuns la o asemenea rețetă? Conducerea Direcției Județene de Drumuri și proiectantul de la asocierea Best Design și Search Corporation au pus un preț mai mic la beton și au crescut prețurile la alte operațiuni din documentație. În aceste condiții s-a dat notă de renunțare (NR) la comandă și nimeni nu a comentat.

Pe drumul județean DJ 281C Blăgești – Cotnari au apărut gropile. Maricel Popa, președintele Consiliului Județean, a mințit ieșenii

În toamna anului trecut au apărut gropile pe o porțiune considerabilă din cei 25 kilometri. Asta înseamnă că s-a greșit capacitatea portantă a șoselei, tonajul nefiind calcultat corespunzător. Stratul de asfalt ar fi fost redus considerabil. În loc de circa 6 centimetri, s-au pus doar 4 centimetri, ceea ce a dus la crăparea drumului și apariția gropilor. Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași, a dat vina pe camioanele de mare tonaj care circulau pe șosea, deși lucrarea nu era gata.

Popa a susținut că sunt mașini de balast care strică drumurile și că acestea ar trebui trase la răspundere. Numai că după ce au apărut acele gropi, Popa i-a cerut lui Echimov să repare șoseaua pentru a acoperi golănia. Ciprian Ciucan și Maricel Popa au dat vina pe mașinile grele. Capacitatea portantă este aceeeași și pentru o mașină plină de sfeclă și pentru una plină cu balast. Iar camioanele care au lucrat la acel drum nu transportau legume.

Recepția va avea loc astăzi la kilometrul zero, lângă localitatea Blăgești

Consiliul Județean Iași a anunțat că recepția lucrărilor va avea loc astăzi, de la ora 10:00, lângă localitatea Blăgești, considerată kilometrul zero al proiectului.

„La sfârșitul acestei săptămâni vor fi recepționate lucrările la DJ 281 C: intersecție DN 28A (Blăgești) – Hărmănești – Todirești – Coasta Măgurii – Cotnari – intersecție DN 28B (Cotnari). Modernizarea celor 25 de kilometri de drum a fost finalizată cu șase luni mai devreme decât era prevăzut în contract. Reabilitarea DJ 281 C s-a realizat cu fonduri obținute prin Programul Național de Dezvoltare Locală II”, au susținut cei de la Consiliul Județean Iași.

În ceea ce privește rigolele carosabile, cei care s-au ocupat de proiect au spus că unele se găsesc pe traseu.

„Sunt rigole carosabile în multe locuri pe tot traseul. Dar discutați cu cei avizați să dea declarații”, a spus Andrei Cazacu, directorul de șantier.





Comentarii
  • rigolile fara santuri colectoare ar fi disparut rapid (la prima ploaie)!daca proiectul nu prevedea santuri colectoare ,era o tragedie respectarea lui….

  • Scrieți mult și prost și cică vă numiți ziar de investigații.Pana și unu cu 4 clase poate face un calcul să își de-a seama ce înseamnă 82000 de metri cubi de beton pe un drum de 17 km, nici macar jumătate din cantitatea aia (82000 MC) nu ar fi intrat pe un drum județean de 17 km în condițiile în care drumul ar fi fost în totalitate din beton de ciment și nu din asfalt cu rigole betonate cum e in cazul de fata.

  • Sunt mai multe tunuri date de echimov cu cei de la direcție de peste 10 ani..drumuri care apar doar pe hârtie și ei au încasat milioane ..și Maricel popa e un gunoi de om din toate punctele de vedere …un retardat la propriu..

Adauga un comentariu