News Flash:

Dulcele targ al Iesilor

25 Noiembrie 2005
1090 Vizualizari | 0 Comentarii
Meditatii

Nu cred ca, dupa cele scrise оn acest colt de pagina оn ultimele saptamani, as putea fi banuit de neоntelegere fata de revendicarile dascalilor. Le sustin, dimpotriva, cu toata inima, pentru ca le socotesc perfect оndreptatite. Am facut scoala оntr-o vreme cand profesia de dascal era respectata, iar parintii nu erau nevoiti sa le plateasca meditatii odraslelor ca sa termine cu bine gimnaziul, sa ia bacalaureatul ori sa intre la o facultate. Pe atunci, a lua meditatii era aproape o rusine, caci sugera o incompleta dezvoltare a capacitatilor intelectuale. Si, daca nu se putea totusi altfel, atunci meditatorii se recrutau dintre elevii mai rasariti, оn nici un caz dintre profesori, greu de imaginat оntr-o asemenea postura. Оntre timp, lucrurile au evoluat si meditatia privata a devenit un fel de blazon al оnvatamantului, aureolandu-i, deopotriva, pe scolari, dar si pe dascali, a caror reputatie a ajuns sa se masoare prin multimea celor оndopati cu оnvatatura contra cost.
Aceasta schimbare de optica are mai multe cauze. Statisticile ultimelor decenii arata, de pilda, o crestere alarmanta a numarului copiilor cu deficiente intelectuale, a caror instructie reclama alte metode de predare decat acelea potrivite copiilor normali. Оnsa cauza principala e alta: anume pregatirea sub orice critica a unei parti оnsemnate dintre profesorii actuali. Scoala romaneasca este locul оn care s-au pripasit, pe langa putini alesi, o sumedenie de nechemati. Unii, desi buni cunoscatori ai disciplinei predate, sunt complet lipsiti de aptitudini pedagogice; altii au intrat si au ramas оn sistem prin aranjamente si relatii, au capatat grade didactice pe aceleasi cai si au reusit sa nenoroceasca generatii dupa generatii de elevi; altii s-au recrutat dintre mediocrii promotiilor mai recente de absolventi, singurii care consimteau sa ocupe un post platit cu un salariu de mizerie. Spre a face fata exigentelor minimale ale unui examen, toti copiii batuti de soarta sa оncapa pe mana unor asemenea dascali au avut, au si vor avea nevoie de meditatii. Si asta se оntampla la oras, unde profesorii au, de bine de rau, studii superioare. Dar la tara, unde posturile vacante sunt suplinite de absolventii de liceu neintrati la facultate, cei dintai care ar trebui sa fie meditati?
Restructurarea оnvatamantului, de care se vorbeste cu atata insistenta ministerul de resort, nu presupune doar localuri de scoala adecvate, laboratoare si biblioteci dotate cu cele necesare si programe analitice noi; ea reclama mai ales un corp profesoral calificat si decent retribuit, оn absenta caruia dotarile, cat de moderne, nu fac doua parale. Atata timp cat raportul dintre venitul impozabil al unui profesor debutant si al unui agent de politie debutant este 1 la 4, toate declaratiile Ministerului Educatiei cu privire la necesitatea sporirii calitatii оnvatamantului, botezat de ochii lumii "prioritate nationala", sunt simple vorbe goale. Ele ar putea fi luate оn serios si chiar puse оn practica abia din momentul оn care acelasi minister si-ar plati cuviincios dascalii. Atunci ar fi оn drept sa stabileasca si sa impuna alte standarde de evaluare a prestatiei didactice, mai cu seama ca si standardele оn uz, gratie carora mediocritatea a patruns si a promovat nestingherita оn sistem, оi apartin оn exclusivitate. Si atunci, probabil, elevii normali ar оntelege lectiile din clasa, meditatiile redevenind ce au fost odata.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1934 (s) | 22 queries | Mysql time :0.058877 (s)