News Flash:

Dusmanul autoturismelor: liniile de tramvai

13 Martie 2008
2486 Vizualizari | 7 Comentarii
• Majoritatea cailor de rulare a tramvaielor se afla intr-o stare
grava de uzura • Soferii se plang ca denivelarile, asfaltul prabusit si
gropile de langa liniile de tramvai le distrug masinile

Starea liniilor de tramvai din municipiul Iasi este
una cu adevarat dezastruoasa. Majoritatea cailor de rulare a
tramvaielor se afla intr-o stare avansata de uzura, ce poate afecta
activitatea mijloacelor de transport in comun. Mai grav insa, soferii se
plang ca denivelarile, asfaltul prabusit si gropile de langa liniile de
tramvai le distrug masinile, suspensiile, apar probleme la sistemul de
directie. Bineinteles, aici contribuie si celelalte gropi de pe partea
carosabila.

Zone intregi sunt efectiv macinate de gradul mare de degradare a asfaltului. Ruta cea mai edificatoare in acest sens este reprezentata de Cuza-Voda - Centru sau Cuza-Voda - Tg. Cucu. Primaria a promis investitii mari pentru reabilitarea zonei, dar lucrarile tot intarzie sa inceapa. Gropile mari
din jurul liniilor de tramvai arata starea deplorabila in care se afla
infrastructura orasului. Si in zona Garii Iasi, zona ocupata de linia de
tramvai este mult denivelata, soferii fiind nevoiti sa se inarmeze cu
multa rabdare pentru a putea trece peste aceste obstacole. Reamintim ca Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi a contractat de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) un credit de 15 milioane Euro pentru lucrari de reparatii la liniile de tramvai. Firma austriaca care a castigat licitatia, Martin Rose,
trebuie sa se ocupe de reabilitarea a 16 kilometri cale de rulare,
zonele vizate fiind Targu Cucu - Hotel Europa, Elena Doamna - Palatul
Culturii, Elena Doamna - Hotel Continental, Gara - Arcu - Bacinschi -
Silvestru, Gara - Podul de Piatra, Podul de Piatra - Pasajul Alexandru
cel Bun, Moara de Foc - Gara, Piata Chirila - Doi Baieti. "Lucrarile vor
incepe in primavara asta, fiind luate in calcul toate zonele ce
necesita reparatii. De luni vom demara lucrarile pe ruta Arcu - Billa,
numarul muncitorilor ce vor lucra in aceasta zona fiind deocamdata
necunoscut", a declarat Marcel Gherca, directorul Regiei Autonome de Transport Public Iasi.

municipiul iasi macinate primaria gropile mari martin rose
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (7)

SOFER  | #31597
In capat la CUG e PERICOL DE MOARTE.Marlanii au scos sainele si au ramas canaluri in beton,daca intri cu roata ala esti
sns  | #31598
UN SUBIECT PENTRU D-NII JURNALISTI:
Oare nu era mai bine daca se scoteau de tot liniile de tramvai ?
Cum ar fi fara ele ?
Cate sute de miliarde se cheltuie cu reabilitarea lor ?
Cati km de linii vor fi reabilitate si cati km voe ramane la fel ?
Oare problemele nu raman de moment ce se reabiliteaza numai o parte din ele ?
Cand o sa se finalizeze reabilitarea ln totalitate a liniilor si care va fi starea lor la cele la care lucrarile vor incepe acum ?
Si in Brasov a fost linie de tramvai la care s-a renuntat dupa revolutie si ce drumuri bune au acum. Poate nu ar strica niste reportaje in care sa comparam cum arata drumurile din alte municipii ( Brasov, Timisoara, Cluj, etc ) si cele din Iasi. Aici se pare ca ne aratam adevarata fata de moldoveni, adica prosti gospodari. Sau conducatori incompetenti.
banel  | #31599
"Toate orasele europei au tramvai" a zis cineva...
Pana sa ajunga Iasul un oras al Europei parerea mea ar trebui sa ne facem viata cat mai simpla si mai frumoasa, incercam sa ne ascundem dupa deget sa aratam ceea ce defapt nu suntem.Linia de tramvai pentru Iasi PAREREA MEA este ca un spin in coasta fiecarui iesean care inafara faptului ca traverseaza o perioada de supraaglomerare cu masini care nu vad sa stagneze vreo dat, este obligat sa se apere de acesti monstri metalici cica nepoluanti dar care iti zdruncina toate cladirile si toate monumentele si asa intr-o stare jalnica .Si in loc sa iti dea imaginea unui oras european iti da senzatia unei zone industriale desprinse din anii 80.Cu banii obtinuti din acest sistem se pot moderniza strazile sa mai incapem si noi un pic, numai suntem un oras de 300.000 de locuitori acum suntem dublu si tindem sa crestem.Ganditiva la viitor nu la cucuri de duminica cu un tramvai amrat care abia se taraie pe Copou.
intrebare pentru redactie  | #31600
Am si eu o abtinere inainte de a minca rahat despre ticalosii astia de la primarie.
Vreau voi astia reporterii sa bateti din usa in usa la constructori la ofertare-tehnic-contractare, sa comparati devizele de refacere pavaje, carosabil, linii de tramvai cu ce contracteaza politicienii astia.
Deci sa aflati pe real cat e costa un metru patrat de asfalt la carosabil gros de 4-5 cm, la trotuar de 3 cm, cat costa 100 metri de sina tramvai, cat costa o intersectie de sine tramvai de reparat etc. Cumva sa aflati si cat costa in Vest 1 metru patrat de asfalt cu reteta moderna, nu cum fac astia de prin 1950 incoace cu aceeasi reteta .
Dupa ce veti publica ofertele de pret, sa vedem daca ii mai auzim pe ei ca vaaaai trebuie zeci de milioane euro, nu ne ajung banii, hai sa ne imprumutam pe 100 de ani la bancile straine, chiar daca gropile apar dupa 6 luni de la asfaltare.
eu  | #31601
dl nichita mergi putin la Brasov sa vezi cum arata orasul ala! ma intreb si va intreb dl-or de la primarie, oare aia cum pot? nu traiesc tot in Romania? rusine d-le primar, rusine! ai sa mai castigi alegerile la pastele cailor!
J.B  | #31602
Intr-adevar strazile pe unde circula tramvaie sunt distruse.Nu va da prin cap sa scoateti tramvaiul 5 si sa asfaltati zona Podu de piatra - Podu Ros pentru a evita supraaglomeratia de pe Soseaua Nationala.Sar putea face sens pe linia de tramvai ca si pe Sos.Nationala.
Pe Bd.n.Iorga,ditamai Bulevardul se circula anevoios datorita RATP-ului care mosteneste marlaneste jumatate din strazile si bulevardele Iasului.
reatepist  | #31603
DOMNULE PRIMAR va rog in numele tuturor soferilor de la RATP sa astupati gaurile din rondul de la CUG ca distrugem dracului toate masinile nu de alta dar si asa sunt varza de la strazile matale.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1489 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019993 (s)

loading...