News Flash:

Duster, implicata intr-un scandal international

11 August 2010
1797 Vizualizari | 0 Comentarii
Revista olandeza Autokampioen si ANWB, echivalentul ACR-ului, au testat comportamentul lui Dacia Duster, în cazul unor manevre limita. Acestia au examinat atat comportamentul versiunilor 4x4 cu ESP, cat si comportamentul versiunilor cu tractiune fata si fara ESP. Testul acestora a fost realizat la o viteza de 65 km/h si viza o serie de viraje în spatiul determinat de un sir lung de jaloane, întreg procesul fiind realizat într-un mod similar cu testul elanului. Conform olandezilor, problema apare în momentul în care rotile de la interiorul virajului pierd contactul cu suprafata de rulare, lucru care poate duce la un accident sau chiar o rasturnare, în unele situatii. Pana sa ajunga în acel punct, soferul poate pierde, cu usurinta, controlul vehiculului, daca nu este suficient de experimentat. Versiunea 4x4 a lui Duster nu manifesta aceeasi problema, sistemul ESP si suspensia spate de tip Multilink eliminand din fasa potentialele probleme. Olandezii au repetat, ulterior, testul cu versiunea 2x4 a lui Duster în prezenta oficialilor Renault, efectele nefiind atat de evidente. "Lipsa de stabilitate a fost mai putin evidenta decat în cazul încercarii noastre anterioare. Opinia noastra este ca temperatura asfaltului a facut diferenta", s-au scuzat olandezii. Contactati de Automarket, oficialii Dacia sustin ca testele realizate de olandezi nu se înscriu în linia celor agreate de constructorii auto, fiind deosebit de dure si depasind cu mult situatiile reale pe care un sofer le poate întalni pe sosea. Va prezentam mai jos reactia oficiala a constructorului de la Mioveni în legatura cu acest subiect. "Dacia DUSTER a fost conceput pentru a avea un comportament rutier perfect sigur si sanatos, indiferent ca este sau nu echipat cu sistemul ESP. Specialistii Renault au fost pe pistele de teste ale Autokampioen. In prezenta echipelor de la Autokampioen, pilotii nostri au trecut testul precizat de publicatie, respectand cu totul protocolul Autokampioen. Dacia Duster a reusit sa treaca peste acest test; totusi, asemenea majoritatii SUV-urilor concurente, ar putea, eventual, sa atinga unele dintre marcajele testului, dar în niciun caz sa prezinte vreun risc de rasturnare, cum sugereaza publicatia. Dacia DUSTER (atat versiunea 4x2, cat si 4x4) trece cu succes peste diferitele teste standard de evitare (a marcajelor), la care a fost supus (Glenning, fish-hook NHTSA (USA), ISO, VDA ?) si care corespund unor situatii reale de condus. Conditiile testului de evitare propus de Autokampioen sunt deosebit de severe si nu corespund testelor standard agreate de majoritatea constructorilor
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1484 (s) | 22 queries | Mysql time :0.020986 (s)

loading...