Culinar

E adevărat sau nu că putem face apendicită de la cojile de seminţe

Publicat: 14 feb. 2020

De când eram copii, ni se spunea insistent să nu mâncăm seminţele cu tot cu coaja, deoarece putem face apendicită. Acest mit a fost însă spulberat. Medicul gastroenterolog, Bogdan Mateescu, a explicat, pentru romaniatv.net, ca în situaţia în care sunt ingerate cojile de seminţe, acest lucru nu poate fi catalogat drept periculos, decât în situaţia în care aceste coji nu sunt comestibile.

„Seminţele comestibile sunt sănătoase. Cojile lor, care nu sunt comestibile, nu trebuie înghiţite, dar nu reprezintă în mod normal un pericol. O cantitate mică (aşa cum se întâmplă accidental) nu are efecte periculoase şi nu creşte riscul de apendicită, nici la adulţi, nici la copii.

Ingestia cojilor sau sâmburilor în cantitate mare (aşa cum fac unele persoane cu probleme psihice) poate duce la neplăceri şi necesită intervenţii medicale pentru eliminarea lor”, a explicat, pentru romaniatv.net, Bogdan Mateescu, medic gastroenterolog.

E adevărat sau nu că putem face apencidită de la cojile de seminţe

Medicul atrage atenţia ca seminţle în stare naturală sunt cele sănătoase, şi nu cele care au sare şi sunt prăjite.

„Excesul de ulei sau de sare este dăunător sănătăţii, fiind implicat în promovarea excesului ponderal, în dezechilibre ale metabolismului lipidic, în creşterea valorilor tensiunii arteriale, etc. În cazul refolosirii uleiului, apar substanţe cu potenţial carcinogen care favorizează apariţia unor tipuri de cancer, ca de exemplu cel gastric”, spune medicul gastroenterolog.

Printre cele mai sănătoase seminţe se număra seminţele de în. Acestea sunt bogate în acizi graşi omega-3, dar şi în proteine şi fibre. Şi seminţele de cânepă fac parte din categoria alimentelor care conţin cantităţi mari de nutrienţi şi antioxidanţi.

Nici seminţele de susan nu trebuie să lipsească din alimentaţie. Acestea sunt bogate în calciu, magneziu, fier şi zinc. În ceea ce priveşte seminţele de floarea-soarelui, acestea au combinaţia perfectă de fitochimicale. Mai mult, acestea conţin acid folic, dar şi grăsimi bune, vitamina E, seleniu şi cupru.

Lista poate fi completată şi cu seminţele de chimen, de dovleac, seminţele de muştar, seminţele de chia, de papaya sau seminţele de anason.



loading...

Adauga un comentariu