Curiozitati

E oficial. Angajatii care vor iesi mai devreme la pensie: “Nu pot rezista pana la varsta standard”

Publicat: 17 mai 2019
9

Dupa sase ani de discutii si amanari in Parlament, statutul unor angajati a fost adoptat!

 Este vorba despre personalul feroviar. Reprezentantii sindicatelor din acest sector au fost astazi, 15 mai, in Camera Deputatilor, acolo unde au prezentat conducerii planurile lor pentru modernizarea sistemului feroviar.

Angajatii CFR vor iesi la pensie mai devreme!

Despre reusita a vorbit si Ion Radoi, presedinte al Conventiei Nationale a Transportatorilor din Romania, care a spus ca sunt cateva elemente care in conformitate cu contractele colective de munca ce au fost negociate de-a lungul vremii se bat in cuie prin lege. „Dupa sase ani iata ca putem sa ne bucuram de acest statut al personalului feroviar.

Sunt niste elemente care in conformitate cu contractele colective de munca pe care noi le-am negociat de-a lungul timpului se bat in cuie prin lege”, a spus Radoi. De altfel, una dintre cele mai importante prevederi ale noii legi era reducerea stagiului obligatoriu de cotizare de la 35 la 30 de ani, fara ca salariatii sa fie penalizati la pensie.

Masura ar urma sa se aplice dupa anul 2021

„Reusim sa introducem coeficientii de ierarhizare in contractele colective, facem o departajare a personalului prin pregatirea de munca pe care o are fiecare, reducem varsta de pensionare cu 5 ani, ceea ce inseamna foarte mult pentru ca personalul de la calea ferata e un personal epuizat, obosit si nu poate sa reziste pana la varsta standard de 65 de ani”, a declarat Florin Dobrescu, presedinte executiv al Conventiei Nationale a Transporturilor din tara noastra, potrivit fanatik.ro. De mentionat este ca masura ar urma sa se aplice din anul 2021, iar pana atunci sindicatele cer si alte masuri care sa duca la eficientizarea acestui sector.

In acest moment, companiile feroviare sunt aproape de colaps. Cea mai grea situatie este la CFR Marfa, o companie care are aproximativ 6.000 de angajati, ce a inregistrat o pierdere de 157 de milioane de lei in anul 2017. La suma mentionata se adauga datorii de mai bine de un miliard de lei, iar cea mai mare parte a lor merge catre administratorul infrastructurii.





Adauga un comentariu