Magazin

Ea este una din cele mai puternice femei din publicitatea romaneasca. Cum a reusit

Publicat: 23 sept. 2013
1

Priviti de la distanta, publicitarii sunt norocosi, rasfatati de soarta. Lucreaza mereu la un alt proiect, intr-o atmosfera destinsa, sunt oameni creativi care construiesc o utopie eleganta, colorata si placut mirositoare, vesela si degajata, care incepe cu cele doua secunde, cat zaboveste privirea captata de panoul publicitar de pe marginea drumului, si ajunge la cele 30 de secunde de pe ecranul televizorului. Nu-ti poti dori, pentru a deslusi ce este dincolo de aceasta privire superficiala, un ghid mai bun decat Veronica Savanciuc. CEO-ul Lowe Romania a pornit in urma cu 20 de ani in definirea celor 3C – Compania, Creativitatea si Clientul, trei concepte care transcend manualele de marketing si care ar trebui sa fie notiuni fundamentale pentru oricine se simte atras de publicitate si de industria de comunicare.

Inceputul a insemnat doua calculatoare Macintosh si sapte tineri entuziasti, printre care cei doi fondatori ai Plus Advertising, Veronica Savanciuc si Paul Radu, un birou mare si cam prea gol undeva pe o strada centrala in Bucuresti, in 1993. Veronica Savan-Ciuc venea din pozitia de director de marketing al DHL, compania de transport intrata pe piata locala in 1992. „La inceputul anilor ’90 nu era deloc greu sa accezi intr-o pozitie de middle management in cadrul unei companii”, isi aminteste acum, facand comparatie cu strategiile de dezvoltare a carierei din ziua de astazi. Dincolo de oportunitatea de a invata business intr-o multinationala, facand ceea ce ii placea, adica marketing, Veronica Savanciuc a avut si sansa de a absorbi multa informatie la zi despre domeniu din trainingurile la care o trimitea compania. „Mergeam cam de doua-trei ori pe luna la traininguri sau intalniri cu specialisti in domeniu, asadar am avut sansa sa invat mult mai mult decat credeam despre marketing intr-un timp destul de scurt.”

Crede in destin. De fapt, crede in modul cum o serie de intalniri iti pot schimba cursul vietii, personale sau profesionale. Prima sa intalnire providentiala a fost cu marketingul. L-a cunoscut in facultate, dar l-a aprofundat cand a inceput sa lucreze in domeniu si a realizat ca asta isi doreste sa faca toata viata. A doua intalnire providentiala a fost cu partenerul sau de afaceri, cand a realizat ca toate cunostintele ei de marketing impreuna cu cele ale lui Paul Radu in advertising pot crea un lucru extraordinar (Paul Radu fusese client service director in cadrul Graffiti, compania infiintata de Cristian Burci in 1991).

„Odata ce l-am cunoscut pe Paul, am hotarat un lucru simplu – erau multe companii care veneau in Romania (pentru ca abia mai apoi companiile romanesti au simtit nevoia marketingului in mixul lor de business), dar companii de publicitate nu erau deloc pe piata. A fost asadar o intalnire extraordinara intre ce imi placea mie sa fac, marketing, si o nevoie extraordinara de servicii de publicitate pe piata romaneasca, care abia se deschidea si avea nevoie enorma de aceste servicii.”

Prima misiune a celor doua Macintosh au fost ofertele pentru clienti. Iar reactiile acestora au fost atat de bune incat „dupa o luna mi-am dat seama ca este ceva extraordinar proiectul in care ne lansasem, iar dupa sase luni eram deja pe breakeven”. Printre primii clienti s-au numarat Neoset, furnizor de mobilier, Danemar, distribuitor de birotica si Unilever.

In timp, compania a crescut si la doi ani dupa lansare a inceput un sir de transformari care s-au concretizat, ani mai tarziu, in grupul de sapte companii care acopera astazi practic toate aspectele comunicarii si marketingului. În 1995, Plus Advertising se afiliaza cu reteaua internationala Lintas din cadrul Interpublic, important holding de comunicare la nivel international, si devine Lowe & Partners. Acum, patru dintre cele sapte companii din grup reprezinta branduri internationale ale Interpublic. Cu un an inainte de afiliere aparuse actuala Initiative, agentie de media full service, care furnizeaza de 15 ani anuarul Media Fact Book, o analiza a pietei locale de media. Cativa ani mai tarziu a aparut Medic One, companie de comunicare medicala; in 2006 intra in scena Lowe PR, care devine, in urma afilierii din 2011, GolinHarris; pentru zona de publicitate digitala apare in 2009 Hyperactive, acum SeniorHyper, iar in 2012 este infiintata Mobile Works, companie de mobile marketing. „Un loc unde clientii pot gasi tot ce isi doresc din zona de comunicare”, dupa cum sintetizeaza Veronica Savanciuc. Aproximativ 40% dintre cei 100 de clienti ai grupului cumpara servicii integrate de comunicare, iar cei mai multi dintre clienti acceseaza cel putin trei discipline, in general creatie ori media, digital si PR.

Industria de publicitate, spune Veronica Savanciuc, s-a dezvoltat inaintea timpurilor si in contrast cu mersul lent al economiei, mai ales in primul deceniu de dupa ’89. Profesionalizarea a fost posibila deoarece Romania a devenit o piata foarte interesanta pentru companiile straine, care aveau nevoie de o publicitate de calitate, de mesaje care sa atinga grupul tinta pentru brandul respectiv, ceea ce a facut ca anii ’90 sa reprezinte un proces extraordinar de invatare si de dezvoltare a industriei. „Am avut sansa de a construi o industrie”, zambeste astazi Veronica Savanciuc. De-a lungul ultimilor 20 de ani, CEO-ul Lowe Romania a detinut trei mandate ca presedinte al IAA Romania (International Advertising Association), a fost desemnata Personalitatea Feminina a Deceniului in Publicitatea Romaneasca, in 2003, iar in 1998 a primit la Londra titlul de Leading Women Entrepreneurs of the World.
sursa: businessmagazine.ro





Adauga un comentariu