News Flash:

Economisesti timp in defavoarea sanatatii tale?

1 Februarie 2010
707 Vizualizari | 0 Comentarii
Poate ca mai "uiti" sa te demachiezi seara sau adormi fara sa-ti scoti lentilele de contact, poate ca pantofii tai sport sunt din liceu sau poate ca supravietuiesti cu asa-zisele "energy bars". Dar stii ce te costa aceste obiceiuri proaste pe termen lung?

Cu totii avem macar unul sau doua obiceiuri "indoielnice", pe care le motivam spunand ca suntem mereu pe fuga si chiar daca am vrea nu le-am putea face pe toate ca la carte. Prevention s-a interesat si a aflat caror riscuri ne expunem perseverand in aceste obisnuinte.

Dormi cu lentilele de contact

Pana si purtarea lor nu inseamna chiar sanatate curata pentru ochii tai, din cauza oxigenului care nu ajunge in mod corespunzator catre cornee. Situatia devine si mai stresanta daca le tii peste noapte.

Un studiu realizat pe 557 de persoane care poarta lentile de contact a aratat ca si daca acestea sunt scoase peste noapte, riscul de a dezvolta infectii bacteriene este mult mai mare decat in cazul in care ar purta ochelari.

Cu toate acestea, este adevarat ca noile versiuni de lentile de contact cu silicon hidrogel permit unei cantitati mai mari de oxigen sa ajunga la ochi, riscul infectiilor fiind de 5 ori mai mic decat in cazul celor traditionale.

Nu te demachiezi intotdeauna

E tarziu si nici macar nu mai vezi drumul catre baie. Nu e insa o scuza sa nu te demachiezi inainte de culcare.

Pe langa fondul de ten sau pudra care iti sigileaza porii, dand nastere punctelor negre si infectiilor, fragmentele de rimel care cad de pe gene in timpul somnului pot cauza usturimi la nivelul ochilor. N-ai nicio scuza!

Pantofii tai sport sunt de doi - trei ani

Pantofii sport au, in primul rand, menirea de a absoarbe socurile, ceea ce iti protejeaza articulatiile cand faci sport. Insa un pantof nepotrivit sau uzat poate face ca presiunea asupra oaselor sa creasca, ducand la dureri, inflamatii si chiar riscul unei fracturi.

Asa ca specialistii recomanda inlocuirea pantofilor sport la fiecare 500 - 800 de kilometri. Iar daca nu-i folosesti doar la sala, nu uita sa pui la numaratoare si iesirile zilnice cu catelul sau pana la colt, dupa paine.

Daca ti-e greu sa socotesti in kilometri, aminteste-ti ca ai de facut cumparaturi la fiecare 6 - 9 luni, in cazul in care mergi zilnic (chiar pe banda) 6 kilometri. La fel, daca faci 3 ore de aerobic pe saptamana.

Ideal ar fi sa-ti amintesti sa-i cumperi inainte ca cei pe care ii folosesti sa se uzeze prea tare. N-ar fi rau nici daca ti-ai cumpara doua perechi atunci cand gasesti ceva care iti place.

Lucrezi in forta, fara incalzire si revenirea organismului dupa efort

Poate ca ai renuntat la incalzire si cele cateva minute de la sfasitul sedintei la sala, in care trebuie sa iti revii dupa efort, pentru simplul fapt ca nu ai decat 30 de minute la dispozitie. Strategia ta nu e deloc buna. In cazuri de forta majora se poate renunta la incalzire, nu insa si la ultima parte din program.

Miscarile de revenire a organismului dupa efort previn starea de ameteala cauzata de pomparea sangelui catre muschii mari din picioare, dupa un exercitiu viguros oprit brusc. Tot aceste exercitii indeparteaza acidul lactic care se poate forma in muschi. In plus, te vei simti mult mai putin obosit.

Ultima parte a programului de exercitii trebuie sa cuprinda incetinirea graduala a intensitatii exrecitiilor alese si cateva intinderi, realizate cat muschii sunt inca incalziti.

Supravietuiesti cu "energy bars"

Un proiect care te-a "prins" poate insemna "adio, masa!", batoanele si shake-urile fiind singurele care iti furnizeaza energia. Problema e ca vei avea parte de mai multe calorii decat ai nevoie, nu insa si de fibre.

In plus, acestea vor face ca nivelul glucozei tale sa urce brusc si sa scada la fel de repede, intr-o ora, doua, lasandu-te din nou infometata, nervoasa si iritabila. Acesta e momentul in care cautam, de regula, chipsurile grase, sarate sau gustarile dulci.

Planuieste-ti din timp mesele, avand mereu la indemana fructe, nuci sau alte gustari sanatoase. Pentru a economisi timp, cumpara-ti-le in weekend, si aseaza-le strategic la birou. Daca tentatia unui baton este prea mare, opteaza pentru varianta cu 8 pana la 10 grame de proteine.

energy bars prevention
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1348 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019004 (s)

loading...