News Flash:

Editorial

29 Ianuarie 2001
707 Vizualizari | 0 Comentarii
In etapa actuala, si sistemul de invatamant, ca oricare altul, a fost supus constant unei duble determinari: cea interna (reprezentata de conjugarea factorilor psihologici cu cerintele pedagogice specifice) si cea externa (reprezentata de incidenta covarsitoare a factorilor sociali).
Influenta acestora din urma nu este evidenta doar la nivelul structurarii idealului educational - forma de maxima generalitate a finalitatilor educatiei - dar si in corelarea concreta a ofertelor de pregatire cu solicitarile economico-sociale prezente si de perspectiva, cu imperativele pietii fortei de munca.
Iata deci conturata o noua provocare la care a fost chemata sa raspunda scoala romaneasca, implicit liceul nostru. Incepand cu anul scolar 1999-2000, Liceul Teoretic "Alexandru Ioan Cuza" a devenit unitate reprezentativa.
Echipa manageriala in colaborare cu Consiliul de administratie si Consiliul pentru curriculum a elaborat un proiect de dezvoltare institutionala pe termen mediu, avand la baza viziunea, misiunea si valorile promovate in unitatea noastra scolara, precum si o serie de obiective concrete pe baza carora s-au stabilit directiile de actiune.
Dintre valori se pot aminti:
a. cunoasterea si respectarea valorilor fundamentale ale societatii democratice;
b. dezvoltarea muncii de calitate;
c. invatamantul orientat spre valori.
Acestea au vizat in principal resursele umane, resursele materiale si elementele de cultura institutionala. Din punct de vedere managerial, resursele umane ale scolii reprezinta un element strategic in dezvoltarea institutionala a unitatii de invatamant.
Oportunitatile acestei componente vizate prin obiective concrete sunt:
- descentralizarea deciziei privind incadrarea personalului;
- intarirea componentei relationare asigurate prin participarea personalului la procesul decizional;
- descentralizarea financiara care permite in timp mentinerea si atragerea unor angajati competenti.
Factorul uman este considerat in liceul nostru cea mai sigura investitie, caci scoala este un centru de resurse pentru comunitate.
In prezent, in liceul nostru exista un efectiv de 33 de clase, noua de gimnaziu si 24 de liceu, cu un numar de 66 de cadre didactice, dintre care 43 de profesori titulari, 23 cu gradul didactic I si un numar mare de doctoranzi si tineri inscrisi la masterat.
Personalul didactic auxiliar si nedidactic este calificat. In ultimii doi ani rezultatele elevilor au fost incurajatoare. La examenul de capacitate au promovat 98%, toti absolventii fiind admisi in licee teoretice si tehnologice, iar la examenul de bacalaureat procentul de promovabilitate s-a situat intre 97%-100%, dintre acestia 68% fiind admisi in invatamantul superior.
Imbogatirea bazei materiale a scolii este o preocupare permanenta a echipei manageriale cu o componenta aparte care vizeaza dimensiunea ergonomica a scolii, caci climatul constituie o variabila esentiala care influenteaza calitatea activitatii in ansamblu, dar mai ales performantele profesorilor si ale elevilor.
Componenta ambientala trebuie sa poarte amprenta elementelor specifice de cultura organizationala care ne particularizeaza in ansamblul scolilor iesene: viziunea, misiunea scolii, precum si oferta curriculara.
Elementele de cultura organizationala, simboluri, ritualuri, modele comportamentale, reusitele absolventilor, sunt dezvoltate prin manifestari concrete in spatele carora stau valori ce le dorim transmise tinerei generatii: ancorarea in prezent prin cunoasterea trecutului, solidaritate, perseverenta, stimularea performantei, precum si respectarea valorilor fundamentale ale societatii democratice.
Suntem intr-un proces de permanenta redefinire a calitatii si diversificare a activitatii educative care vizeaza educarea tinerilor pentru cetatenie europeana corelata armonios cu sentimentul apartenentei la valorile nationale.
Dezvoltam un parteneriat educational cu comunitatea locala, cu asociatii, fundatii, concretizat prin initierea unor proiecte in echipa in care sa se manifeste o armonizare a experientei cu creativitatea.
Exista in derulare si proiecte internationale profesori-elevi, ca de exemplu proiectul BET care vizeaza educatia ecologica a tinerilor.
Stilul managerial este centrat pe ideea colaborarii cu un colectiv care sa lucreze alaturi si impreuna cu noi, in regim de parteneriat, pentru atingerea unor scopuri cunoscute si unanim acceptate, in armonie. Lucrul in echipa, viziuni clar formulate si asumate, comunicare empatica, alocarea corecta a resurselor, sunt principalele elemente pe care ne bazam in angajarea pentru calitatea procesului instructiv-educativ.
Prof. Iuliana VULPOI-NAGHEL
Prof. Rodica LEONTIES
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1316 (s) | 22 queries | Mysql time :0.014105 (s)